MuscleMeat

Verschil rechts & links (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

powerroel

Cool Novice
Lid geworden
6 apr 2014
Berichten
73
Waardering
1
Lengte
1m83
Massa
75kg
Vetpercentage
14%
Dag dbb'ers op de late avond,

Sinds een tijd trainen, veel resultaat gekregen. Ik HOU ervan om lekker te trainen nu en ben nog steeds lekker gemotiveerd. Nu lees ik vaak dat het verschil tussen links en rechts wel bijtrekt met trainen, het zal nooit compleet weggaan. Maar bij mijn geval is het anders. Mijn linkertrap, linkerborst en linker lat zijn allemaal groter dan mijn rechterhelft (ik ben wel rechts). Ook tijdens het trainen voel ik eigenlijk volledig mijn linker helft en niet mijn rechter. Ook iedereen merkt het verschil wel. Heeft iemand misschien tips/ advies om mijn rechter helft wat meer bij te laten trekken, van normaal blijven trainen is gebleken dat het alleen maar meer wordt.

alvast bedankt.
 
je bent eenmaal sterker aan de ene helft dan de ander, dan kum je meestal uit op techniek.
probeer eerst met iets minder zwaar te pakken en dan je techniek aan te pakken en daarna kun je weer zwaar.
of het kan je houding zijn.

als je ene arm groter is als de ander moet je met je zwakkere arm beginnen.
 
je bent eenmaal sterker aan de ene helft dan de ander, dan kum je meestal uit op techniek.
probeer eerst met iets minder zwaar te pakken en dan je techniek aan te pakken en daarna kun je weer zwaar.
of het kan je houding zijn.

als je ene arm groter is als de ander moet je met je zwakkere arm beginnen.

Het is echt dermate vervelend geworden, dat ik op dit moment alleen spierpijn in mijn linker borst heb. Daarnaast hanteer ik goede techniek. Ik doe nu veel oefeningen om apart mijn borst te trainen, zodat mijn rechter borst meer kan bijtrekken, maar ik heb alsnog gewoon meer spierpijn links dan rechts...
 
Ik heb hetzelfde probleem als jij, train nu ongeveer een jaartje. Ben bang dat dit niet zal weggaan :(
 
Gezien je stats heb je vrij weinig massa denk ik. Dus het zal vooral tussen je oren zitten. Je hebt het misschien nog geen kans gegeven om bij te laten trekken. Kijk het gewoon even aan en, wanneer je echt wat massa hebt opgebouwd, bekijk het dan nog eens.
 
Ik had hier ook last van, niet zo erg als jou, maar ik wou er wel wat aan doen. Ten eerste kan je bijvoorbeeld bij bench press een tijdje met dumbbells gaan werken en dan goed op die rechter borst oefenen. Terug in gewicht (is k*t maar is niet anders) en zo je rechter helft sterker maken en goed oefenen.

Ook kan je proberen je rechter spieren te '' flexen ''. Geef eens met je vingers een tik op je sterke borst (bij jou links) en span hem aan. Dit gaat links waarschijnlijk makkelijk omdat dit jou goeie kant is. Ga dit nu rechts proberen, is waarschijnlijk een stuk lastiger. Druk met je vinger toppen op je borst en probeer hem aan te spannen en dit herhalen om '' gevoel '' in je rechter borst te creëren, als snapt wat ik bedoel.

Dan als je uit eindelijk weer dat gevoel een beetje terug hebt weten te krijgen en je je rechter kant ook goed kan gebruiken bij dumbbell press bijv. kan je weer normale bench press gaan doen. Dan moet je er gewoon goed op blijven letten en echt proberen die rechter kan aan te spannen.

Het zelfde geld voor andere oefeningen. Met dumbbells werken tot je het gevoel rechts terug hebt. Tikken op je spieren en proberen aan te spannen.

Hoop dat je hier wat aan hebt! :D
 
Back
Naar boven