XXL Nutrition

Verschil structuur creatine

Bezoekers in dit topic

Pieter318

Cool Novice
Lid geworden
25 sep 2016
Berichten
150
Waardering
97
Lengte
1m87
Massa
103kg
Vetpercentage
16%
Goedenavond allemaal,

Normaal gebruik ik altijd creatine monohydraat van MyProtein en dat zijn vrij grove korrels (lijkt op wit zand zegmaar). Nu was deze ineens op dus heb ik een keer de creatine monohydraat van de Action gekocht.

Ik ben daar zelf niet zo’n voorstander van maar goed, creatine monohydraat is creatine monohydraat. Anyway toen ik die pot net openmaakte viel het me op dat die structuur veel fijner is (lijkt net poedersuiker). Mijn vraag is; kan dit gewoon verschil zijn in fijnheid (net zoals kristalsuiker hetzelfde is als poedersuiker maar dan grover) of kan er sprake zijn van een kwaliteitsverschil?

Groetjess,

Pieter
 
Ik ben daar zelf niet zo’n voorstander van maar goed

waarom niet ? ik doe al tijden niets anders dan alleen Action rommel (eiwit ,magnesium en creatine )

0,0 verschil met premium merken

(gebaseerd op 12-15 jaar ervaring in het weggooien van geld aan "A "-merken supplementen en van Bcaa tot Tribulus :roflol:)
 
waarom niet ? ik doe al tijden niets anders dan alleen Action rommel (eiwit ,magnesium en creatine )

Dat lijkt me logisch toch, als jij voor 2€/gram bij iemand wiet koopt weet je toch ook dat het waarschijnlijk om slecht spul gaat?

Ik schrok ervan hoe goedkoop de creatine bij de Action is, dan is het toch niet gek dat ik me afvraag of de kwaliteit wel goed is?

Ik geef liever n paar eurootjes extra uit aan iets dat sowieso goed is, maar als iemand mij de garantie kan geven dat Action creatine hetzelfde werkt dan is dat ook goed natuurlijk..
 
Ik schrok ervan hoe goedkoop de creatine bij de Action is

inkoopvolume is 100.000 maal groter dan de gemiddelde supplementenhoer en het kost al geen drol bij groothandel dus ga maar na wat de rest voor marges hebben ,

ik beweer ook niet dat de Action top of the bill is als het om de kwaliteit van supps gaat want dat is het niet ,simpel zat

maar ik weet wel met 100% zekerheid dat niemand 1 gram meer gains per jaar maakt als ze in plaats van de Action hun supps bij bijvoorbeeld XXL gaan kopen




maar als iemand mij de garantie kan geven dat Action creatine hetzelfde werkt dan is dat ook goed natuurlijk..


de mensen gaan dit pas geloven als de Action ook dure reclamecampagnes gaat inzetten met bekende atleten die zwaar aan de Aas zitten ,de ironie
 
Laatst bewerkt:
Creatine monohydraat = creatine monohydraat. Ik zie niet in hoe dit anders kan zijn (correct me if I'm wrong). Whey is een ander verhaal, kijk maar naar labtests.
De vergelijking met wiet slaat nergens op. Als jij bij iemand op straat wiet koopt, weet je allereerst al niet of hij de waarheid lult en daarnaast weet je nog niets over de concentratie.
Een pure stof kun je niet zomaar legaal op de markt wegzetten en in de winkel verkopen.
 
Bij creatine monohydraat heb je inderdaad de grovere korrels maar er is ook een micronised versie. Deze versie is veel fijner en lost veel makkelijker op. Deze versie heeft de Action waarschijnlijk.
 
waarom niet ? ik doe al tijden niets anders dan alleen Action rommel (eiwit ,magnesium en creatine )

0,0 verschil met premium merken

(gebaseerd op 12-15 jaar ervaring in het weggooien van geld aan "A "-merken supplementen en van Bcaa tot Tribulus :roflol:)
Creatine zal weinig verschil maken idd, maar ik dacht dat er bij magnesium wel een bepaald soort 'slechter' opnam dan andere. Idk of dit allang achterhaalt is, zo ja dan correct me.
 
Creatine zal weinig verschil maken idd, maar ik dacht dat er bij magnesium wel een bepaald soort 'slechter' opnam dan andere. Idk of dit allang achterhaalt is, zo ja dan correct me.


Magnesium heeft veel verschillende functies in het lichaam. Zo draagt magnesium bij aan de vermindering van vermoeidheid, het ondersteunt een normale energiestofwisseling en een normale elektrolytenbalans (belangrijk voor sporters). Ook draagt magnesium bij aan een normale spierfunctie en aan een normale eiwitsynthese in het lichaam.

Magnesium citraat is een van de best opneembare vormen van magnesium. Bodymass Nutrition Magnesium citraat bevat per tablet maar liefst 200 mg elementair gehalte magnesium.

Aanbevolen gebruik: Neem dagelijks 1 tablet bij voorkeur tijdens of na de maaltijd.

Bodymass Nutrition Magnesium Citraat 60 tabletten is voor slechts € 2,95 verkrijgbaar in alle filialen van Action. Kijk voor een vestiging bij jou in de buurt op www.action.eu
 
kimberley pex feb 23, 2018 at 16:27


Op 30 jaar tijd heb ik bijna alle eiwitshakes geprobeerd, en ben gestopt omdat ze te bitter waren er te veel troep inzat , suiker !!! E nummers enz. Nu is er bij de Action een wei eiwipoeder te koop 7 95 voor 700 gram, ik las op internet de labresultaten van eiwitpoeders(qua prijs ,goede opneembaarheid in de darmen, aspartaam –puur vergif– enz enz) en ONVOORSTELBAAR, het is een TOP product , zonder bulk, zonder aspartaam, en een goed opneembaar zuivere proteine ! Waar vind je dit nog. Dat dit product wordt afgekraakt op bodybuildingsites en forums is totaal onterecht. Ik vermoed dat veel mensen denken; duur is goed, nee dus. Ik heb de duurste shakes geprobeerd en ze smaakten chemisch ! En ze waren grotendeels ook chemisch. Action ; chapeau *** een goed product voor een lage prijs. Geweldig.



overdrijven is ook een vak :roflol:
 
kimberley pex feb 23, 2018 at 16:27


Op 30 jaar tijd heb ik bijna alle eiwitshakes geprobeerd, en ben gestopt omdat ze te bitter waren er te veel troep inzat , suiker !!! E nummers enz. Nu is er bij de Action een wei eiwipoeder te koop 7 95 voor 700 gram, ik las op internet de labresultaten van eiwitpoeders(qua prijs ,goede opneembaarheid in de darmen, aspartaam –puur vergif– enz enz) en ONVOORSTELBAAR, het is een TOP product , zonder bulk, zonder aspartaam, en een goed opneembaar zuivere proteine ! Waar vind je dit nog. Dat dit product wordt afgekraakt op bodybuildingsites en forums is totaal onterecht. Ik vermoed dat veel mensen denken; duur is goed, nee dus. Ik heb de duurste shakes geprobeerd en ze smaakten chemisch ! En ze waren grotendeels ook chemisch. Action ; chapeau *** een goed product voor een lage prijs. Geweldig.



overdrijven is ook een vak :roflol:
Ik houd van E-nummers, vooral E100, E161c, E300, E306, E375.
 
Magnesium heeft veel verschillende functies in het lichaam. Zo draagt magnesium bij aan de vermindering van vermoeidheid, het ondersteunt een normale energiestofwisseling en een normale elektrolytenbalans (belangrijk voor sporters). Ook draagt magnesium bij aan een normale spierfunctie en aan een normale eiwitsynthese in het lichaam.

Magnesium citraat is een van de best opneembare vormen van magnesium. Bodymass Nutrition Magnesium citraat bevat per tablet maar liefst 200 mg elementair gehalte magnesium.

Aanbevolen gebruik: Neem dagelijks 1 tablet bij voorkeur tijdens of na de maaltijd.

Bodymass Nutrition Magnesium Citraat 60 tabletten is voor slechts € 2,95 verkrijgbaar in alle filialen van Action. Kijk voor een vestiging bij jou in de buurt op www.action.eu
Action zelf is niet echt een bron voor informatie. Die gaan natuurlijk niet adverteren met dat hun magnesium kut opneembaar is
 
Action zelf is niet echt een bron voor informatie. Die gaan natuurlijk niet adverteren met dat hun magnesium kut opneembaar is
Nou is het wel zo dat organische verbindingen, waaronder citraat, goed door het lichaam worden opgenomen. Echter zijn volgens mij de meeste magnesiumsupplementen, waar dan ook, organisch. Het gehalte en de prijs zijn m.i. bepalend, waarbij een labtest zou moeten uitwijzen of het label overeenkomt met wat er in het potje zit. Ik kan helaas geen labtest vinden van de magnesium, maar de creatine van Bodymass is dus wel prima (zie rossi46 's post).
 
Creatine zal weinig verschil maken idd, maar ik dacht dat er bij magnesium wel een bepaald soort 'slechter' opnam dan andere. Idk of dit allang achterhaalt is, zo ja dan correct me.
Magnesium oxide wordt bijna niet opgenomen door je lichaam inderdaad. Dus voordat je ergens cheap magnesium denkt te scoren eerst even checken welke vorm het is.
 
Magnesium oxide wordt bijna niet opgenomen door je lichaam inderdaad. Dus voordat je ergens cheap magnesium denkt te scoren eerst even checken welke vorm het is.
Dat klopt, maar volgens mij wordt vrijwel overal citraat of een andere organische variant verkocht. Oxide wordt medicinaal wel gebruikt. Ik zou altijd labels checken, want oxide wordt als vulmiddel nog wel eens gebruikt.
 
Back
Naar boven