AndroidHealthClinic

Verschillende kuiten??

Bezoekers in dit topic

JoertjuH

kansloos
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
6 mei 2007
Berichten
3.824
Waardering
401
Lengte
1m95
Massa
116kg
hallo :)

Ik kom er net achter dat er een verschil is tussen mijn linker en rechter kuit..
Mijn linker kuit is gewoon 1 kuit, maar mijn rechter kuit bestaat uit twee delen ???
Ik heb rechts zeg maar wel gewoon een kuit net als mijn linker kuit, maar daar onder zit nog een stukje kuit..
Het is trouwens alleen aan de binnen kant zichtbaar, van de buiten kant zijn ze wel redelijk hetzelfde.
Met welke oefening kan ik er voor zorgen dat mijn linker kuit ook uit twee delen bestaat?

Ik doe nou de seated calf extension of dat apparaat wat op je schouders drukt en je steeds op je tenen moet staan.


ik bedank alvast!

groetjes
 
Dit hebbik ook maar dan andersom:P je voetbalt of voetbalde cker? want ik ben links benig en mijn linker kuit is idd ietsje anders van structuur. Als je nog maar net traint dan trekt het later wel bij.. k zou gewoon beide oefeningen voor je kuiten pakken;) afwisseling is tha key.
Succes;)
 
nope, nooit gevoetbalt :P wel gehonkbalt.. maar daar zal het denk ik niet door komen.

maar je zegt dat het weg trekt? is het dan niet zo dat als m`n kuiten groter worden dat straks rechts veel verder door loopt naar beneden dan links?
 
Dit is met biceps ook zo, en met bovenbenen.
Zit gewoon in de genen..
Niet ernstigs hoor, trekt wel bij zolang je maar zorgvuldig traint.
 
hallo :)

Ik kom er net achter dat er een verschil is tussen mijn linker en rechter kuit..
Mijn linker kuit is gewoon 1 kuit, maar mijn rechter kuit bestaat uit twee delen ???
Ik heb rechts zeg maar wel gewoon een kuit net als mijn linker kuit, maar daar onder zit nog een stukje kuit..
Het is trouwens alleen aan de binnen kant zichtbaar, van de buiten kant zijn ze wel redelijk hetzelfde.
Met welke oefening kan ik er voor zorgen dat mijn linker kuit ook uit twee delen bestaat?

Ik doe nou de seated calf extension of dat apparaat wat op je schouders drukt en je steeds op je tenen moet staan.


ik bedank alvast!

groetjes

Ik weet niet wat je bedoeld ? ? ? Maar de kuit (triceps surae) bestaat uit 2 delen met een gemeenschappelijke insertie (achillespees) die tesamen 3 koppen hebben


Gastrocnemius.......Soleus
[Afbeelding niet meer beschikbaar] [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Doordat de gastrocnemius over het kniegewricht loopt train je deze het best met gestrekte benen. Voor de soleus maakt het niet uit of je benen gebogen zijn of niet, maar omdat bij gebogen benen de gastrocnemius minder belast ligt het accent bij gebogen benen op de soleus.
 
Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat er onder mijn kuit (gewoon dat normale blokje) nog een spier zit die er uit springt, hierdoor zit er een deuk tussen die twee delen in.

dus de Gastrocnemius ligt boven op de Soleus?

misschien dat de overgang van deze twee spieren dan de deuk veroorzaakt?

thanks voor de info iig
 
mijn linkerkuit is ook groter dan mn rechter.

Altijd geskateboard, ach tja.. als je tof doet met je kuiten gewoon de grootste laten zien :P
 
Back
Naar boven