Fitness Seller

Verschillende tricep oefeningen

Bezoekers in dit topic

Newton

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 jul 2010
Berichten
465
Waardering
50
Lengte
1m79
Massa
73kg
Hallo,
Ik ben op zoek naar goede tricep oefeningen.
Een zeer goede oefening is natuurlijk de dip bar en dat heb ik ook een hele tijd gedaan, maar ik durf het niet meer omdat ik bang ben dat ik mijn schouder ga overbelasten na een blessure. Ik heb in het verleden ook een ernstig schouder fractuur gehad.
Voor triceps was ik overgeschakeld naar tricep extentions, maar daarvoor ben ik ook erg blessure gevoelig en ik ben niet zo'n voorstander van oefeningen achter het hoofd.
Ik had gedacht aan de one arm tricep kickback.
De rope pull down is ook heel geschikt, maar daarvoor moet ik naar de gym, maar ik train momenteel thuis.
Eventueel zou ik nog powerbands aan mijn chin up bar kunnen bevestigen, maar ik vind geen elastieken die lang genoeg zijn hiervoor. (2-3 meter)
Kunnen jullie me nog wat tricep oefeningen aanraden voor iemand die blessure gevoelig is?
 
Wat heb je thuis allemaal tot je beschikking?
 
Wat heb je thuis allemaal tot je beschikking?
Dip bar 05.jpgTrainingmateriaal 01.jpg
 
(Dumbbell of barbell) JM Press
Dankjewel. Deze oefening kende ik nog niet.
Ik was ook aan het overwegen om mijn dip bar te verkopen en een bankje in de plaats kopen.
 
Indien ik meer pushups doe worden de triceps toch ook meer geactiveerd, niet?
 
Thanks
 
Hallo,
Ik ben op zoek naar goede tricep oefeningen.
Een zeer goede oefening is natuurlijk de dip bar en dat heb ik ook een hele tijd gedaan, maar ik durf het niet meer omdat ik bang ben dat ik mijn schouder ga overbelasten na een blessure. Ik heb in het verleden ook een ernstig schouder fractuur gehad.
Voor triceps was ik overgeschakeld naar tricep extentions, maar daarvoor ben ik ook erg blessure gevoelig en ik ben niet zo'n voorstander van oefeningen achter het hoofd.
Ik had gedacht aan de one arm tricep kickback.
De rope pull down is ook heel geschikt, maar daarvoor moet ik naar de gym, maar ik train momenteel thuis.
Eventueel zou ik nog powerbands aan mijn chin up bar kunnen bevestigen, maar ik vind geen elastieken die lang genoeg zijn hiervoor. (2-3 meter)
Kunnen jullie me nog wat tricep oefeningen aanraden voor iemand die blessure gevoelig is?

Blessuregevoeligheid is doorgaans groter bij zogenaamde 'single joint movements' populair bekend als isolatieoefeningen.

Bij de triceps geldt in dat kader alle oefeningen die alleen het elleboog gewricht gebruiken, dus: extensions, kickbacks, pushdowns e.d.
Die kun je beter niet doen dan..

Oefeningen zoals de JM press, close grip bench press en ook de lying triceps extensions behind the head (triceps pullovers) zijn 'multi-joint' en verdelen de druk belasting over zowel de ellebogen als het schoudergewricht.
Dit zijn -in theorie althans- betere alternatieven, maar even goed rustig en voorzichtig uit proberen dus.

P.S. Bij dips is dit trouwens ook zo en daarom is het wel jammer dat je deze niet meer wilt/durft te doen
 
Dankjewel voor de duidelijke en informatieve uitleg.
En inderdaad jammer van de dip bar. Ik vind dit een leuke oefening, maar het vergt veel kracht om deze juist uit te voeren.
Verschillende jaren geleden werden er 2 bouten in mijn schouder geplaatst na een ongeval en daarom is de dip - nu ik een recente blessure had - een risico oefening. Mijn R-schouder is niet zo flexiebel en ik kan niet zo diep 'dippen'. En wanneer je een oefening niet perfect kan uitvoeren, wordt het ook moeilijker om de triceps effectief te trainen.
Misschien, indien mijn training goed verloopt, dat het in de toekomst wel terug kan, maar voorlopig vermijd ik het liever.
 
Diamond push up. Close grip bench press. Laatste zal vriendelijker zijn voor je schouders. Heb zelf ook schouderblessure door dippen.
 
Bedankt.
 
Naast natuurlijk zwaarder benchen:
- Close grip bench
- Skullcrushers (reverse grip, dus handpalmen naar je gezicht toe)
 
Naast natuurlijk zwaarder benchen:
- Close grip bench
- Skullcrushers (reverse grip, dus handpalmen naar je gezicht toe)
Om welke reden prefereer jij de reverse grip? Als ik dit doe, dan heb ik minder kracht en dan lijkt me ook dat ik dan minder de triceps stimuleer? Of speelt er nog iets anders mee? :)
 
Om welke reden prefereer jij de reverse grip? Als ik dit doe, dan heb ik minder kracht en dan lijkt me ook dat ik dan minder de triceps stimuleer? Of speelt er nog iets anders mee? :)
Het voelt alsof ik echt een ander gedeelte van de triceps aanspreek tegenover normale grip of een close grip bench, met een verschrikkelijke pomp 👌 Vult elkaar heel goed aan.

Dit geldt ook bij een triceps pushdown (die korte stang aan een kabel), probeer die eens onderhands te pakken met je handpalmen naar je toe.

1597328811572.png
 
Het voelt alsof ik echt een ander gedeelte van de triceps aanspreek tegenover normale grip of een close grip bench, met een verschrikkelijke pomp 👌 Vult elkaar heel goed aan.

Dit geldt ook bij een triceps pushdown (die korte stang aan een kabel), probeer die eens onderhands te pakken met je handpalmen naar je toe.

Bekijk bijlage 500326
Dacht dat het de medial head van de triceps aanspreekt. Voor mij het minst tot de verbeelding sprekende deel van de triceps en je kan er inderdaad weinig gewicht mee pakken.
 
Dacht dat het de medial head van de triceps aanspreekt. Voor mij het minst tot de verbeelding sprekende deel van de triceps en je kan er inderdaad weinig gewicht mee pakken.
Als je goed genoeg squeezet dan staat ook de long head aardig in de fik :p
 
Alle 3 de koppen delen dezelfde aanhechting aan de elleboog dus grip pronatie moet daar geen verschil in maken.

Misschien dat je er onbewust schouder flexie/extensie mee uitsluit? waar de long head zou overnemen.
 
Back
Naar boven