Fitness Seller

verschillende vormen van eiwitpoeder en buikpijn (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik ga vanavond updaten, terwijl ik op de wc zit krijgen jullie de uitslag :roflol:

Ben even aan het zoeken naar lactosevrije shakes maar verdomme. Wat een berg aan verschillende opties en meningen weer. Ik wacht eerst idd de pillen even af.
 
Ik ga vanavond updaten, terwijl ik op de wc zit krijgen jullie de uitslag :roflol:

Ben even aan het zoeken naar lactosevrije shakes maar verdomme. Wat een berg aan verschillende opties en meningen weer. Ik wacht eerst idd de pillen even af.
Best kans dat er in kwark meer lactose zit dan in een shake hoor. Geen idee. Maar zou eerst die tabletjes van Ano_281122 proberen. Volgens mij is dat maar een euro of 6 bij de Kruidvat. In ieder geval goedkoper dan een hyroisolaat (daar zit geen lactose in, en niets anders waar je op kan reageren).
 
Ik ga vanavond updaten, terwijl ik op de wc zit krijgen jullie de uitslag :roflol:

Ben even aan het zoeken naar lactosevrije shakes maar verdomme. Wat een berg aan verschillende opties en meningen weer. Ik wacht eerst idd de pillen even af.
Dit is niet helemaal hoe lactose werkt.
Korte beknopte omschrijving:
Suikers in zuivel noem je lactose, alle suikers in bijvoorbeeld dus kaas en kwark zonder smaakje is lactose. In je darmen zit een enzym dat lactose afbreekt, namelijk: lactase. Als je te weinig van dat enzym in je darmen hebt ben je dus "lactose intolerant". Dan gaan die suikers liggen gisten in je darmen met praktisch altijd als resultaat diarree.

Mocht je dus lactose intolerant zijn zul je dus een paar dagen lactase tabletjes moeten pakken bij je zuivel producten. Deze tabletten bevatten dus het enzym lactase die de lactose in je darmen afbreekt. De resultaten van deze test zullen dus een paar dagen op zich laten wachten omdat de lactose die dit probleem mogelijk veroorzaakt er 24-36u over doet om dat deel van je darmen te bereiken.
 
Weet ie wel meteen voor de toekomst of ie lactose intolerant is :)
dat komt niet alleen door shake natuurlijk. in oa caseïne zit 4.5-5g per 100 gram poeder. Wat denk je van melk en kwark. in zijn whey van B&F 2.7g per 100g poeder.
Als je lactose niet goed kan verteren, heet dit lactosemalabsorptie.
 
lactosemalabsorptie
Maar als hij er klachten van ondervindt wordt het toch weer lactose intolerant genoemd?

Wat ik zelf merkte met lactose is dat er een bepaalde hoeveelheid is die je kunt verdragen. 1 pot magere kwark lukt mij net, gooi daar nog 1 glas melk bij of een shake dan komt de diarree. Qua lactose intolerantie kan ik, denk ik, vrij veel lactose hebben voordat het me constant diarree oplevert.
 
Maar als hij er klachten van ondervindt wordt het toch weer lactose intolerant genoemd?

Wat ik zelf merkte met lactose is dat er een bepaalde hoeveelheid is die je kunt verdragen. 1 pot magere kwark lukt mij net, gooi daar nog 1 glas melk bij of een shake dan komt de diarree. Qua lactose intolerantie kan ik, denk ik, vrij veel lactose hebben voordat het me constant diarree oplevert.

Een groot deel van de mensen die lactose niet kunnen verteren zijn ook intolerant ja, maar dat ben je al van de dagelijkse hoeveelheid zuivel, niet zomaar van een shake
 
Een groot deel van de mensen die lactose niet kunnen verteren zijn ook intolerant ja, maar dat ben je al van de dagelijkse hoeveelheid zuivel, niet zomaar van een shake

Lactosevrije dieet: hoeveel lactose kun jij verdragen?​


Vanwege de positieve effecten van melk en yoghurt op je gezondheid adviseren we om te onderzoeken hoeveel lactose je lichaam nog kan verdragen. Gemiddeld kunnen mensen met een lactose-intolerantie 10 tot 15 gram lactose gebruiken zonder klachten te krijgen. Dit is ongeveer een grote mok melk.


Wat voor jou de juiste hoeveelheid is, kun je stap voor stap bepalen met de hulp van een diëtist. Als je wel wat lactose kunt verdragen, is het verstandig om deze hoeveelheid over de dag te spreiden.
voedingscentrum
 
Je hoeft mij niet na te praten. Als jij zegt dat het komt van een shake, is het geen intolerantie, of je nuttigt(de) dagelijks ook al weinig lactose houdende zuivel !
Je kunt ook je eiwitpoeder mengen met water ipv melk, scheelt ook weer lactose. De meeste patiënten kunnen nog geen vol glas melk verdragen. 10-15gram over de gele dag is er weinig. in een vol glas melk(250ml) zit je al op ~12g
 
Dit is niet helemaal hoe lactose werkt.
Korte beknopte omschrijving:
Suikers in zuivel noem je lactose, alle suikers in bijvoorbeeld dus kaas en kwark zonder smaakje is lactose. In je darmen zit een enzym dat lactose afbreekt, namelijk: lactase. Als je te weinig van dat enzym in je darmen hebt ben je dus "lactose intolerant". Dan gaan die suikers liggen gisten in je darmen met praktisch altijd als resultaat diarree.

Mocht je dus lactose intolerant zijn zul je dus een paar dagen lactase tabletjes moeten pakken bij je zuivel producten. Deze tabletten bevatten dus het enzym lactase die de lactose in je darmen afbreekt. De resultaten van deze test zullen dus een paar dagen op zich laten wachten omdat de lactose die dit probleem mogelijk veroorzaakt er 24-36u over doet om dat deel van je darmen te bereiken.

Om nog even terug te komen op de resultaten van de pillen. Heb eigenlijk helemaal geen diarree meer gehad. heb bij iedere shake twee pillen ingenomen. Gekocht bij de kruidvat .
Dat word dus nieuwe whey kopen. Zag op XXL nutrition whey isolaat staan met maar 0.8% lactose. Volgens google zit er in melk/yoghurt veel meer lactose. Dus denk dat het wel goed genoeg is. Als voor 0% lactose wil gaan kost het nog meeren de whey is al flink in prijs gestegen de laatste tijd.
Nog bedankt voor alle info, heeft me zeker geholpen.

Hoeveelheid lactose per melkproduct: 1 glas melk (mager, halfvol, vol): 150 ml bevat 7 gram lactose. 1 glas karnemelk: 150 ml bevat 6 gram lactose. 1 schaaltje yoghurt (mager, vol): 150 ml bevat 6 gram lactose.
 
Vergis je niet in inhoudsmaten, 1 theekopje is al 180ml. verder zou ik je iso-whey mengen met water ipv melk. als je zo precies bent, zou ik het zeker afmeten. veel glazen/bekers verschillen ook in inhoud
 
Om nog even terug te komen op de resultaten van de pillen. Heb eigenlijk helemaal geen diarree meer gehad. heb bij iedere shake twee pillen ingenomen. Gekocht bij de kruidvat .
Dat word dus nieuwe whey kopen. Zag op XXL nutrition whey isolaat staan met maar 0.8% lactose. Volgens google zit er in melk/yoghurt veel meer lactose. Dus denk dat het wel goed genoeg is. Als voor 0% lactose wil gaan kost het nog meeren de whey is al flink in prijs gestegen de laatste tijd.
Nog bedankt voor alle info, heeft me zeker geholpen.

Hoeveelheid lactose per melkproduct: 1 glas melk (mager, halfvol, vol): 150 ml bevat 7 gram lactose. 1 glas karnemelk: 150 ml bevat 6 gram lactose. 1 schaaltje yoghurt (mager, vol): 150 ml bevat 6 gram lactose.
Ahh fijn om te horen man! In principe kunnen veel mensen die isolaat van XXL wel verdragen, 0.8% is niet zoveel op een 35g scoopje.

Ik kan je wel een handige tip meegeven die je in de toekomst kunt gebruiken als je keuzes moet maken rondom lactose:
Lactose is dus een suiker. Dus op een voedingslabel staat het onder Koolhydraten --> Suikers. Dus als er in de ingrediëntenlijst geen suiker producten staan, dan weet je dus dat alle suiker in dat product lactose is. Hierbij 2 voorbeelden:
AH 48+ jong belegen kaasplakken.
Ingrediënten: melk*, zout, zuursel, vegetarisch stremsel. (Hier zie je dus geen suiker o.i.d. tussen staan)
Daarna kijk je bij de voedingswaarden en dan staat er:
0g koolhydraten waarvan 0g suikers. Doordat er dus geen suikers in het product zitten, zit er dus geen lactose in.

AH Magere kwark:
Ingrediënten: Magere kwark (geen suiker o.id. staat er in de ingrediëntenlijst)
Voedingwaarden:
3,5g koolhydraten waarvan 3,5g suikers.
Nu weet je dus, omdat er geen suikers zijn toegevoegd en lactose een suiker is, dat er 3,5g lactose in 100g magere kwark zit.
Dus als je de hele 500g pot opvreet werk je 17,5g lactose naar binnen.

Als je wat handigheid vindt in dit systeem dan kom je erachter dat je bijvoorbeeld bijna alle kazen prima kunt blijven eten, maar dat melk/kwark idealiter beter vervangen kunnen worden voor een lactosevrije variant. Zou zelf dus die pot kwark per dag vervangen voor een lactosevrije variant en waarschijnlijk zijn al je diarree klachten in no-time weg als die lactase tabletjes je nu ook al zo helpen :)

Mocht je ooit vragen hebben, mag altijd een berichtje sturen als je wat handigheidjes wilt hebben rondom lactose.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is het vreemde, als ik 1 bak kwark eet per dag is er niks aan de hand, eet ook veel harde kazen (waar dus weinig to geen lactose in zit) maar zo'n whey shake is einde verhaal voor mij :eek:
 
Ja dat is het vreemde, als ik 1 bak kwark eet per dag is er niks aan de hand, eet ook veel harde kazen (waar dus weinig to geen lactose in zit) maar zo'n whey shake is einde verhaal voor mij :eek:
Dat heb ik dus ook. Ik heb jaren vrij veel griekse yoghurt en magere kwark gevroten. Gemiddeld 500g per dag. Ging altijd prima, totdat ik er whey shakes bij ging doen en heb toen maanden (ja, ik heb dat echt 3 maanden aangekeken) waterdunne, 6x per dag naar de wc moeten, diarree gehad.

Het is een bepaalde hoeveelheid die je kunt hebben, die enorm uit elkaar lijkt te liggen voor verschillende mensen. Bij jouw lijkt die grens dus, net zoals bij mij, op +-1 pot kwark per dag te liggen. Voor veel mensen met een lactose intolerantie is dat al véél te veel. Ik let eigenlijk nu helemaal niet meer op lactose nu mijn basis zuivel (melk / kwark) lactosevrij is. Dan kan dat scoopje whey of dat beetje lactose in die pizza eigenlijk altijd wel.
 
Dat heb ik dus ook. Ik heb jaren vrij veel griekse yoghurt en magere kwark gevroten. Gemiddeld 500g per dag. Ging altijd prima, totdat ik er whey shakes bij ging doen en heb toen maanden (ja, ik heb dat echt 3 maanden aangekeken) waterdunne, 6x per dag naar de wc moeten, diarree gehad.

Het is een bepaalde hoeveelheid die je kunt hebben, die enorm uit elkaar lijkt te liggen voor verschillende mensen. Bij jouw lijkt die grens dus, net zoals bij mij, op +-1 pot kwark per dag te liggen. Voor veel mensen met een lactose intolerantie is dat al véél te veel. Ik let eigenlijk nu helemaal niet meer op lactose nu mijn basis zuivel (melk / kwark) lactosevrij is. Dan kan dat scoopje whey of dat beetje lactose in die pizza eigenlijk altijd wel.
Dan zou dat ook omgekeerd werken en kan je je kwark vervangen door shakes met eenzelfde verzameling lactose?
 
zal het er niet aan liggen dat shakes veel geconcentreerder zijn kwa eiwit?
in kwark per per 100 gram 8/9 gram eiwit ofzo en whey per 100 gram 80 gram eiwit?
 
Dan zou dat ook omgekeerd werken en kan je je kwark vervangen door shakes met eenzelfde verzameling lactose?
Er vanuit gaande dat het probleem met de hoeveelheid lactose te maken heeft:
Voor 17,5g lactose in 500g magere kwark zou je in principe ook 8 scoops shake kunnen pakken, klopt.
Whey zat zo uit m'n hoofd 1-2g per scoop in, toch?
 
ik heb vroeger altijd shakes gebruik maar haal nu alles uit mijn voeding en maak meer gains dan met.
 
op het moment 300 maar ik weeg ook 131 kg
 
Back
Naar boven