MuscleMeat

Verschrikkelijke kramp (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Gisterochtend deed ik zoals gewoonlijk aan KT met onmiddellijk daarna een spinning les (slechts 5 min tussentijd). Ik had net tijd een slokje van mijn weidrankje te nemen (en dronk de rest erna op).
De les ging redelijk, maar ik begon een pijnlijke voet te krijgen. Na het rekken en strekken eenmaal terug in de kleedkamer kreeg ik een afgrijselijke kramp in mijn voet.. na veel aan de voet trekken en strekken ging het weer langzamerhand over, en het verdween toen ik weer aan het fietsen was..

Kwestie van magnesium aan je drankjes toevoegen, of zout? Of was het iets anders.
 
Kan zijn zuurstof of water tekort (dehydratie) in de spier of een opeenstapeling van lactaat welke lekt uit de spiercel.
Magnesium is een belangrijk mineraal tegen spierkrampen, maar natuurlijk genoeg water drinken, goed ademen en altijd stretchen na een lange sessie van dezelfde beweging.
 
idd magnesium heb je makkelijk te kort aan als je aan het dieeten bent. vooral keto-ers. :)

mensen die bijv. ook 's nachts kramp krijgen plotseling, is veelvuldig te wijten aan tekort aan magnesium.
 
toen ik begin van dit jaar mijn eerste kuurtje deed, oral only dbol/stano, werd ik elke nacht wakker met echt hele erge kramp in mijn kuiten.........soms totdat de tranen in mijn ogen stonden....

ik was meestal vet slaperig dus maakte ik het niet echt bewust mee, maar als ik s'ochtends wakker werd, voelde ik nog steeds een pijntje in een van mijn kuiten, dus het was wel echt gebeurd......

is dat aan hetzelfde te wijten.....??
 
't zou best kunne
 
magnesium is inderdaad de trick...en als je tijdens je training kramp krijgt, dan moet je wat beter opwarmen....
 
Ik had net mijn KT voor bovenlichaam afgerond en was ong. 15 min later klaar dan gepland , 5 min extra leuten, 10 min te laat begonnen en had nog geen 5 minuten om aan de spinningles te beginnen. Ik heb hooguit 50 mil weidrank achterover gedrukt maar heb wel de bidon bijgevuld met water.
Het begon al een beetje te trekken aan het eind van de les, dwz geen kramp maar een beetje een , ja hoe heet dat dwangmatig heel sterk willen oprekken van de voet omdat hij bij de wreef zeer deed.. heb ik nu ook.. ligt misschien aan de spiksplinternieuwe klikpedalen, daar heb je toch iets minder bewegingsvrijheid mee..

Maar direct na de les (eerst fiets opbergen) toen ik de weidrank opdronk kreeg ik dus onmiddellijk die kramp.. niet leuk.

Vandaag een bruistablet calcium / magnesium van Kruidvat genomen. Best lekker ook, er zit een grapefruitsmaakje aan, dat geeft het water een wat frissere smaak.
Krijg je nu van zoetstof een insuline respons?
 
Hangt van het soort zoetstof af..
 
Originally posted by Esperantisto


Vandaag een bruistablet calcium / magnesium van Kruidvat genomen. Best lekker ook, er zit een grapefruitsmaakje aan, dat geeft het water een wat frissere smaak.
Krijg je nu van zoetstof een insuline respons?

Alles wat je eet geeft een insuline respons, of je moet alleen vetten tot je nemen. Maar van zoetstof in een bruistablet zal deze niet groot zijn. Ligt natuurlijk ook aan de hoeveelheid en welke zoetstof.
 
Back
Naar boven