XXL Nutrition

Verslechtering gezichtsvermogen door vochttoename spiergroei (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Tomwetzel_

Novice
Lid geworden
22 nov 2021
Berichten
3
Waardering
0
Dag,

Ik ben 23 jaar oud en heb een aangeboren progressieve oogafwijking. Deze afwijking houd in dat er splijten in mijn netvliezen zitten waar vocht tussen gaat zitten en mijn zicht zwaar belemmerd.
In de afgelopen 3/4 jaar dat ik spiermassa ben aangekomen (ongeveer 10 kg) is mijn zicht best erg verslechterd, door meer vochtophoping in mijn netvliezen en ben eigenlijk nieuwsgierig of jullie weten of er een direct verband bestaat tussen vochttoename in het hele lichaam en spiergroei. Deze veronderstelling omdat je spieren gemiddeld voor 75% uit vocht bestaan.
Ik gebruik geen creatine of anabolen.

Tijdens de sluiting van de sportscholen door de twee lockdown's had ik het idee een beter gezichtsvermogen te hebben gekregen toen ik spiermassa was verloren doordat ik een tijd niet serieus meer trainde en niet met mijn voeding bezig was en daardoor een kilo of 5 was afgevallen, dit was zowel vet als spier.

Naast de bovengenoemde verklaring kan het natuurlijk ook zijn dat de progressiviteit van de aandoening de oorzaak is van de verslechtering van mijn zicht.

Ik twijfel om een break te nemen in het opbouwen van spiermassa, om te kijken wat dit doet mijn zicht.

Ik hoop dat jullie mij een antwoord kunnen geven op de vraag of er vochttoename in het gehele lichaam plaatsvindt het vasthouden van steeds meer spiermassa.

Mvg,

Tom
 
Ik denk dat dit meer iets voor de huisarts is ivm je onderliggende zicht aandoening
 
Hé, je had hier toch pas ook al een topic over?
 
Back
Naar boven