AndroidHealthClinic

verstandig om te fietsen?

Bezoekers in dit topic

NOGniet

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
29 dec 2006
Berichten
122
Waardering
0
ik woon namenlijk maar 28km van werk af, en ik vroeg me af of het te kombineren valt om met de fiets naar werk te gaan aangezien de prijzen van tegenwoordig, maar is het aan te raden om te fietsen en massa training samen te doen? of zou ik dan mss minder cardio moeten doen op de fitness zelf?of raden julie het mss eerder volledig af omdat dit mss de groei belemmert.
 
Valt best te combineren, je lichaam raakt er wel aan gewend.
Cardio lijkt me in dat geval overdreven, ik zou het helemaal niet doen. (Beetje krom; met de auto naar het werk en daarna op een home trainer stappen..)
 
Als je ecto bent gaat het zeker niet helpen om massa aan te zetten. Heb je een klein speklaagje dan kan fietsen naar het werk een heel groot voordeel zijn.

Ikzelf woon 18km van het werk en fiets ook regelmatig naar het werk ( in mijn cut )
 
OMG niet doen! Probeer ook zo min mogelijk te lopen overdag en neem altijd de lift anders lever je massa in! :rolleyes:

Gast als de mens van een stukje fietsen al spiermassa zou inleveren hadden we als diersoort allang niet meer aan de top van de voedselketen staan. ;)
 
ok, dan zullen we er eens aan beginnen he, jah ik heb rond de 13% bodyfat, mss daalt dit dan ook een beetje, want tege julie begint ook een cut om de buik beetje proper te krijge, bedankt voor de reacties
 
Maar 28km? Dat vind ik een behoorlijk eind. Hoelang ben je dan wel niet aan het fietsen? :P
 
28 kilometer, big ****ing deal.. beschouw het als extra GPP en neem een extra boterham of 2 om je calorietekort aan te vullen (als je in de bulk zit, anders is het prima cardio voor erbij).

Beetje rustiger fietsen de dag na je been-training, maar wel een goede active recovery.

Jeetje... stoppen met fietsen omdat je bang bent niet hard genoeg te groeien, waar gaat dat heen.
 
Als je maar niet gaan wielrennen :P Trouwens cardio in de bulk is juist goed. Het gaat in de bulk niet zozeer om de vetlaag. Het gaat om de voedingstoffen die je lichaam binnenkrijgt waardoor het kan groeien. Low-intensity cardio tijdens de bulk scheelt een hoop voor als je weer in de cut gaat. En wordt ook gedaan door de "grote" jongens. Tuurlijk is een beetej vet goed voor de groei, maar 12% is ruim voldoende. Ga je veel hoger in je bulk, ga dan fietsen
 
Ruim een uur fietsen is wel iets anders dan een kwartier of een half uur... Langer dan 45 min. cardio breekt spieren af.. nu weten we natuurlijk niet hoe hard jij fietst en of je het dan wel cardio kan noemen, als het cardio op zeer lage intensiteit is kan je langer doorgaan..
Zou er niet te moeilijk over doen, niet te snel willen en voldoende voeding nemen voor/tijdens je fietsen.
 
OMG niet doen! Probeer ook zo min mogelijk te lopen overdag en neem altijd de lift anders lever je massa in! :rolleyes:

Gast als de mens van een stukje fietsen al spiermassa zou inleveren hadden we als diersoort allang niet meer aan de top van de voedselketen staan. ;)

heel goed verwoord...
 
pff 28 km... ik lees erover en wordt al super moe...
 
ja man en dat 2x op een dag...****ing hell
 
Waar slaat die sarcastische smiley op?
Toch niet omdat Purple een vrouw is en ik reageer met ja man?
Dan heb je echt niks te doen als je daarop doelt...
 
Als je maar niet gaan wielrennen :P Trouwens cardio in de bulk is juist goed. Het gaat in de bulk niet zozeer om de vetlaag. Het gaat om de voedingstoffen die je lichaam binnenkrijgt waardoor het kan groeien. Low-intensity cardio tijdens de bulk scheelt een hoop voor als je weer in de cut gaat. En wordt ook gedaan door de "grote" jongens. Tuurlijk is een beetej vet goed voor de groei, maar 12% is ruim voldoende. Ga je veel hoger in je bulk, ga dan fietsen


Bulken doe je niet om een goed vetpercentage te krijgen. Bulken doe je om meer calorieen binnen te krijgen dan dat je verbruikt. Die je kan gebruiken om te groeien. De calorien die je verbuikt met cardio heb je niks aan voor je groei, de voeding levert wel vitamines en mineralen maar aan de calorieen heb je niks dus je zal meer moeten eten.
 
Back
Naar boven