XXL Nutrition

Verstandig? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DNG

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
10 jan 2003
Berichten
28
Waardering
0
Hi there,

Ik train nu zo'n 6 maanden maar ben pas echt beginnen letten op mijn voeding sedert een maand (sedert ik dit forum gevonden heb).

Ik ben 1.77m en weeg ongeveer 68kg, heb een laag vetpercentage en heb dus ook heel wat moeite om bij te komen.

Heb hier al heel wat rond gelezen en weet dus wel de dingen die ik moet eten en hoe ik moet trainen.

Mijn vraag:
Is het verstandig om even te stoppen met trainen en enkel te letten op mijn voeding, zodat ik echt wel minder kcal verbrand en eventueel beter zou aankomen. Ik weet dat dit wel vet zal zijn dan die ik aankom, maar ik denk dat ik dit vet daarna wel kan gebruiken om beter te groeien. Niet?

Ik eet momenteel zo'n 6-8 keer per dag, totaal krijg ik zo'n 3500 kcal binnen (250g eiwitten, 450g koolhydraten & ongeveer 100g vetten).

In het weekend is het echt moeilijk voor mij om veel te eten, aangezien ik DJ ben en niet eet terwijl ik draai (8 uur) en dan de zondag al heel wat minder tijd heb om veel te eten. (5 uur voor 8 maaltijden) :(

Tweede vraagje:
Zou dit weekend mijn dieet van tijdens de week kunnen verpesten?

Alvast bedankt,
want ik zie eventjes het licht door de bomen niet meer...

[DNG]
 
Ik ben wel zeker dat door in het weekend slecht te eten je je groei tegenhoudt.
Je hersteld en groeit voornamelijk op de dagen dat je niet traint.
Verder stoppen lijkt me zeker geen goed idee, het ritme erin houden was voor mij atijd het beste. Je kan wel eens een week rust nemen, maar dan is dat omdat je een hele tijd echt zwaar getraind hebt of omdat je een blessure hebt.
het beste is zoeken naar alternatieve voeding om sneller en effectiever te kunnen eten, pas je levenswijze aan naar je sport niet omgekeerd...
 
Spieren wegen meer dan vet, dus niet stoppen met trainen.... en bovendien hoe wou je het vet dat je bent aangekomen gebruiken om beter te groeien? Je kan namelijk vet niet omzetten in spieren.....
 
Originally posted by admin
Ik ben wel zeker dat door in het weekend slecht te eten je je groei tegenhoudt.
Je hersteld en groeit voornamelijk op de dagen dat je niet traint.
Verder stoppen lijkt me zeker geen goed idee, het ritme erin houden was voor mij atijd het beste. Je kan wel eens een week rust nemen, maar dan is dat omdat je een hele tijd echt zwaar getraind hebt of omdat je een blessure hebt.
het beste is zoeken naar alternatieve voeding om sneller en effectiever te kunnen eten, pas je levenswijze aan naar je sport niet omgekeerd...

Ik zou gewoon dan een paar weightgainers nemen als je vind dat je slecht eet in het weekend. Gewoon ff in een budon doen ofzo en makkelijk mee te nemen. Ik hou mezelf gewoon aan de tijden dat ik moet eten. Als het tijd is om te eten dan eet ik ook.
Idd het weekend eet ik wat minder maar dan verbrand ik ook minder want ben niet constant bezig. Maar eten is zeer belangrijk.
 
Originally posted by frietbakker
Spieren wegen meer dan vet, dus niet stoppen met trainen.... en bovendien hoe wou je het vet dat je bent aangekomen gebruiken om beter te groeien? Je kan namelijk vet niet omzetten in spieren.....

Allhoewel je dat vaak wel hoort. Met van die middeltjes

"je vet word omgezet in spieren!"

Ik vind het ook beetje onzinnig klinken maar goed, wie weet kan het en wie weet niet.
 
Vet kan als reserve brandstof dienen voor spieren.
Daarom zal men tijdens cutten meer spiereiwit verliezen, omdat vet minder voorradig is.

Maar dit kan je ook bereiken door beter te leren eten en dat is veel effectiever dan stoppen met trainen om vet te worden.
 
Originally posted by Elmar

Idd het weekend eet ik wat minder maar dan verbrand ik ook minder want ben niet constant bezig. Maar eten is zeer belangrijk.
Maar niet veel minder, want ook in rust zijn spieren nog actief.
Herstellen, groeien het vraagt altijd energie en bouwstoffen dus op dagen dat je niet traint moet je eigenlijk net zoveel eten.
 
Originally posted by admin

Maar niet veel minder, want ook in rust zijn spieren nog actief.
Herstellen, groeien het vraagt altijd energie en bouwstoffen dus op dagen dat je niet traint moet je eigenlijk net zoveel eten.

Conlucie: Ik ga maar wat meer eten dan :D
 
Back
Naar boven