XXL Nutrition

verstandskiezen verwijderen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hahaha, neej dat ook niet Ryu :) Maar ik heb mijn vriendin afgelopen weekend meerdere uitgebreide bef-sessie's gegeven. Dus die kan r voorlopig weer tegen aan :)

Damnit, het gevoel begind nu ook weer een beetje terug te komen in mijn mond. Ik denk dat het pijn lijden zo kan beginnen :( Ff snel nog wat pijnstillertjes weg werken!
 
Originally posted by jweigeman
ja die grapenmaker van een tadarts van mij wilde het niet zelf doen, stuurde me door naar t ziekenhuis... Daar slogen ze de kies in 6 of 8 stukken, omdat hij onder een ander kies zat. Daarna haalden ze hem met pinset eruit...
Rare was, dat dat krote holle gat verder niet dicht wilde gaan. Zo was ik dus 2 weken later nog met een zout oplossing aan t spoelen, en kwam er alsnog een stuk tand uit. Had die homo dus over het hoofd gezien... Stond op t punt om hem te gaan vermoorden...

Nou, nou. Is niet altijd even makkelijk om zo'n kies te verwijderen. Veel complicaties zijn ook te wijten aan je eigen situatie in je mond. Dus wacht dan nog maar even met die gast te vermoorden:D :D :D
 
Originally posted by Johny


Nou, nou. Is niet altijd even makkelijk om zo'n kies te verwijderen. Veel complicaties zijn ook te wijten aan je eigen situatie in je mond. Dus wacht dan nog maar even met die gast te vermoorden:D :D :D

Volgens mij is dit een tandarts in vermomming ;)
 
je huid word waarschijnlijk nog blauw of geel bij je wang :D had ik ook
 
Jah, ik merk wel dat het nu een beetje opgezet is. Gelukkig had ik onmiddelijk na de ingreep een lading ijs tegen mijn wang gehouden dus de zwelling is minimaal gebleven.
 
Originally posted by Justifire

Dat mag toch helemaal niet??!!
Mij hebben ze verteld dat je dan kan stikken, omdat beide kanten van je bek opzwellen.

Je kan bij gezonde mensen die niet te oud zijn wel verdoving aan allebei de kanten geven (en dus de verstandskiezen verwijderen). Het risico is dat door de verdoving je tong ook verdoofd is (vooral als aan allebei de kanten verdoving wordt gegeven) waardoor er een kans bestaat dat je je tong kan inslikken. (en daardoor stikt)
 
Jah joh, toen ik al die spuiten gehad had voelde mijn tong ook echt als een groot stuk kip in mijn mond. Als ik ook op mijn rug ging liggen had ik r ook moeite mee deze op zijn plaats te houden. Ik kan me voorstellen dat als je dan aan allebei de kanten verdoofd bent dat je dan je tong wel eens in kan slikken ja.

Maar gelukkig heb ik het overleefd, wat ben ik toch ook een bikkel he :D
 
Rob G zei:
$%@%^@&&$*$#!

Laatst naar de tandarts geweest en toen wou hij ff een paar foto'tjes maken. Kreeg ik gisteren dus te horen dat mijn verstandskies dwars ligt (letterlijk en figuurlijk) en r dus uit gesneden moet worden. Damnit! Dan ken ik dadelijk dus een week of zo zo goed als niet eten... Dat word dus een emmertje weight gainer halen...

Heeft iemand ervaring met het verwijderen van verstandskiezen?


Ik heb er nu 3 van de 4 laten verwijderen over een periode van 12 jaar of zo... Ik laat ze enkel trekken als de pijn niet meer te harden is...
Je hebt daar echter maar een halve dag last van, daarna kun je alles weer eten (althans zo is dat bij mij)
 
de beuk zei:
Ik heb er nu 3 van de 4 laten verwijderen over een periode van 12 jaar of zo... Ik laat ze enkel trekken als de pijn niet meer te harden is...
Je hebt daar echter maar een halve dag last van, daarna kun je alles weer eten (althans zo is dat bij mij)

Uhhh, waarom wacht je dan zo lang met trekken/snijden? :)

Maaruh, ik heb r eigenlijk nu meer last van als de eerste dagen. Ik wil gewoon graag vatsig vreten maar dat blijft de hele tijd allemaal in die gaten zitten en af en toe doet dat toch aardig pijn. Heb ook last van mijn andere kiezen r rondom heen.
 
Rob G zei:
Uhhh, waarom wacht je dan zo lang met trekken/snijden? :)
QUOTE]


tja, waarom?? je blindedarm laat je toch ook niet wegnemen als je er geen last van hebt... ;)
 
Pijn in je verstandkiezen, volgens mij is er geen pijn heftiger dan kiespijn.
Ik heb het zelf ook gehad, steeds pijn en spoelen met jenever.
Uiteindelijk hebben ze mijn verstandkiezen verwijderd.
8 spuiten in mijn bek en 4 verstandkiezen tegelijk getrokken. Ik wil er eigenlijk niet meer aan denken.
Een trauma vond ik het, maar in iedergeval succes met je verstandkiezen laten trekken.

:thumbs:
 
Ben eergister ook bij de kaakchirurg geweest. Hij moest boren en snijden maar dat viel allemaal mee. Toen kwam de chirurg ermee dat ik voorlopig niet mocht trainen.......Ik ging bijna door de grond! Daarnaast loop ik de hele dag met een tennisbal in mijn mond. Ik mocht wel normaal eten, maar heb hier nogal veel moeite mee, maar daar hebben ze de shakes weer voor uitgevonden.

Aanstaande maandag mag de tampon eruit(zit in het gat:-) en dan maar hopen dat het snel geneest.
 
Joh ik had 2100 gram weight gainer in 1 week op :) Op een gegeven moment ben je die vloeibare shit ook wel zat en wil je gewoon kanen als een gek!
 
Dat voorlopig niet trainen valt wel mee, ik ben ook bij zo'n slager geweest(wat dat zijn het...eerst kapot boren en dan los wrikken...sadist) en zodra die hechtingen eruit zijn gevallen gewoon weer lekker proberen, dat was bij mij na anderhalve week of zo.
 
ff een vraag: Hoezo moesten ze er iig uit? Had je daar pijn? Of lagen ze alleen in de weg, als dat zo is dan hoeven ze er volgens mij nieteens uit!
 
Als ze niet in de weg liggen hoeven ze er in principe niet uit. Maar het kan ook zijn dat de verstandskies tegen de kies daarvoor drukt (ook al ligt die dan niet echt in de weg). Hierdoor kunnen je kiezen gaan verschuiven, of gaan resorberen (oplossen) of er kan een situatie ontstaan die niet goed schoon te houden is waardoor de schade veel groter wordt als je deze verstandskiezen laat zitten. Genoeg redenen dus om een verstandskies die niet echt in de weg zit toch te verwijderen :D
 
deadmanwalkin zei:
Dat voorlopig niet trainen valt wel mee, ik ben ook bij zo'n slager geweest(wat dat zijn het...eerst kapot boren en dan los wrikken...sadist) en zodra die hechtingen eruit zijn gevallen gewoon weer lekker proberen, dat was bij mij na anderhalve week of zo.

Nou ik vind 1,5 week niet trainen al veels te lang! Ik heb ongeveer een weekje niet kunnen trainen omdat de druk op mijn hoofd te lastig was.
 
Ow wat ben ik blij met mijn grote mond!! :) , Al mijn verstands kiezen passen er prima in. :) :)
 
Ik ging echt helemaal out in het ziekenhuis. Die gast spoot de verdoving er wat fout is en alles kwam in een holte ofzo terecht. Dat was echt brute pijn.. al mijn aders staken uit mijn gezicht :S
"Sorry..ik zet een nieuwe".. was zijn droge reactie.
Maargoed, "operatie" was wel cool.. thuis aangekomen wat Naproxen genomen en hele dag geslapen. Ben wel 4 verstandskiezen armer nu :D
 
heb niet alle reacties gelezen, maar kan je vertellen aangezien het mijn werk is.. Werk onder andere bij een kaakchirurg..
Dat het nix aan is..
Als hij dwars ligt dan maken ze het ff open. boren ze eventueel wat bot weg. misschien dat ze de kies door midden boren.. en dan een heveltje en tangetje en hij is er zo uit..

Niet trainen na de extractie.. door de druk kan je nabloedingen krijgen..
 
Back
Naar boven