MuscleMeat

verstandskiezen verwijderen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ja :D ik vind er ook nix aan als ik er naast sta :P
 
Hahahaha.. maar heb het ook ondergaan. 4 verstandskiezen waarvan 2 nog in het bot. die dus ook chirurgisch verwijderd moesten worden..

En voor mijn beugel moest ik ook nog 4 pre molaren laten trekken.. dus ik weet wel wat ik zeg :p
 
en dan een heveltje en tangetje en hij is er zo uit..

Dat is wel de ideale situatie, maar na dik drie kwartier beulen te horen krijgen dat je wortel een stukkie groter was dan hij had gedacht is niet zo fijn ;)
 
Ik heb nog steeds HELE nare herrineringen aan verstandskiezen verwijderen.......:(
6 weken slecht geslapen slecht gegeten en bijna niet gatraind omdat die beul een stuk wortel liet zitten en mij pas na 5 weken wilde geloven dat ik nog steeds ENORME pijn had :(
Schijnt dat veel mensen zich aanstellen en dat ze je daarom niet snel geloven.
Maar als ik zeg dat ik pijn heb dan heb ik ook ECHT pijn.
Als je na 1 week nog pijn hebt ziit er iig iets fout.
 
Ik moet ze ook een deze dagen chirurgisch laten verwijderen.....
Een maat van mij werd aan een kant helemaal blauw van het trekken van de kies.
 
Sow, r zijn r weer 2 uit... Twas geen pretje, flink wat spuiten in me mond. Nu met een zak ijs tegen mijn wang. Dadelijk maar een filmpje kijken, en voorlopig leven op shakies... En het ergst van allemaal, weer een tijdje niet trainen... :(
 
Rob G zei:
$%@%^@&&$*$#!

Laatst naar de tandarts geweest en toen wou hij ff een paar foto'tjes maken. Kreeg ik gisteren dus te horen dat mijn verstandskies dwars ligt (letterlijk en figuurlijk) en r dus uit gesneden moet worden. Damnit! Dan ken ik dadelijk dus een week of zo zo goed als niet eten... Dat word dus een emmertje weight gainer halen...

Heeft iemand ervaring met het verwijderen van verstandskiezen?
Als je verdoofd bent, moet je na de behandeling eens proberen te spugen :laugh: !
 
Rob G zei:
$%@%^@&&$*$#!

Laatst naar de tandarts geweest en toen wou hij ff een paar foto'tjes maken. Kreeg ik gisteren dus te horen dat mijn verstandskies dwars ligt (letterlijk en figuurlijk) en r dus uit gesneden moet worden. Damnit! Dan ken ik dadelijk dus een week of zo zo goed als niet eten... Dat word dus een emmertje weight gainer halen...

Heeft iemand ervaring met het verwijderen van verstandskiezen?
Yup. Was een drama eerste klas om ze eruit te krijgen. Tandarts moest zich met 1 been op de stoel schrapzetten. Kennelijk was mijn kaak erg aan die dingen gehecht.

Maar het valt alles mee, een paar dagen rustig aan doen das alles. Pijnstillers krijg je mee.
Er is niets wat sneller geneest dan je mond, maak je geen zorgen. En een paar dagen vloeibaar voedsel is ook geen ramp :)

Sterkte iig!!
 
Rob G zei:
Sow, r zijn r weer 2 uit... Twas geen pretje, flink wat spuiten in me mond. Nu met een zak ijs tegen mijn wang. Dadelijk maar een filmpje kijken, en voorlopig leven op shakies... En het ergst van allemaal, weer een tijdje niet trainen... :(


Sterkte Rob, volgende week kan je mischien al weer trainen :)
 
Jah joh mijn halve kop is nog verdoofd :) Voelt wel wat vaag. Ik heb al een flinke lading weight gainer besteld, dus dat gaat goed komen. Het genezen gaat altijd erg snel, nu maar hopen dat het niet gaat ontsteken. Vooral aan de onderkant blijft r nogal snel vuil en zo in zitten. Maarja, goed spoelen dan maar :)
 
potverdomme als ik daar aan terugdenk :x

maja heb et achter de rug, sterkte rob
 
zo, de kaakchirurg heeft dik twee uur geleden twee van de vier verstandkiezen getrokken. De 6 injecties waren goed te doen en het trekken was niet prettig maar ik had het allemaal erger voor gesteld. De wortels van de onderste kies waren krom waardoor de onderste wat moeilijker ging. Ik heb voor de gein die tanden meegevraagd, echt niet normaal hoe lang de worstel van een tand kunnen zijn!!!!!!!!

Ik zit nu al 2 uur aan het ijs, het zwellen valt wel mee volgens mij. Straks maar even wat proberen te eten. Tot nu toe valt alles iig goed mee! :) Zijn de dagen erna vervelender?
 
Mja, als hij flink aan je kaak heeft lopen trekken kan het de volgende dagen idd wel lastig voelen. Kaakpijn ed. Vooral het eten is erg lastig door de grote gaten in je mond.

Iig suc6 bro!
 
thanks Rob!!! en bedankt voor het sharen van je ervaringen via msn :)

Wel k*t dat ik zo lang moet blijven spoelen. :(
 
Heb mn 3e nu bijna, totaal geen last van.
 
ik had ook nergens last van. Ze zijn preventief weggehaald omdat ze iets scheef stonden.
 
Ze zijn bij mij 2 maanden geleden eruit gehaald, hier mijn korte verslag ;)

Zo ben weer een beetje bijgekomen van het uitstapje.



Dinsdag 09:30 bij de kaakchirurg:

foto laten maken, verdoving toedienen onder en boven: no problemo.

Verdoving even laten inwerken en weer even in de wachtruimte plaatsnemen om vervolgens plaats te nemen in de kapot gescheurde tandartsstoel. (leuning was kapotgeknepen?)

Zonder het even te melden stoel achterover en een doek over je hoofd, tang in je mond gekraak geschor en floep nr 1 en nr 2 eruit.

Twee minuten later weer buiten met de opdracht de watten en gaasjes 45min goed aan te drukken.

Op naar de apotheek voor wat pijnstillers, echter van een normaal gesprek met 2 verdoofde wangen is geen sprake meer dus dan maar non-verbaal aangeven dat mijn adres niet klopt en een briefje van de kaakchirurg laten zien dat ik echt op dit moment geen goed gesprek kan houden.

Thuis gekomen gaasjes eruit en aan de drinkobijtjes alleen alles met een bloedsmaak aangezien de onderste wond bleef bloeden.

S'avonds toch wel vermoeid dus niet te laat naar bed maar overdag kan je al de bloedstolsels doorslikken in een liggende houding komt alles dus in je mond en wordt het in slaap vallen erg lastig.Dus doorslikken of uitspuwen in de douche is het nachtritueel.

Hierdoor dus de gehele nacht wakker gelegen en bij elkander 15 min geslapen waardoor het beddengoed helemaal rood van het bloed was geworden.

Om 0600 ging de wekker niet kunnen slapen maar langer in bed liggen is ook geen optie dus hup de douche in.

In bad wordt ik opeens duizelig en voel mij wit wegtrekken naar het toilet gelopen en daar veel bloed gebraakt ook bij mijn ontlasting zat veel oud bloed.

In de spiegel zag ik dat er geel uitzag en had het idee dat ik moest flauwvallen dus werk maar even afbellen en vaders bellen om als taxi te spelen voor de ehbo.

Bij de ehbo aangekomen en te woord gestaan bleek al snel dat ze hier geen zin in hadden en mijn naar huis stuurde met het telefoonnummer van de kaakchirurg zonder maar ook even gekeken te hebben.

Aangezien de kaakchirurg in een ander ziekenhuis aanwezig was zijn we hier direct naar toe gereden.

Aangekomen in het ziekenhuis zoeken naar de juiste afdeling mede dankzij de duidelijk wegwijzering verkeerd gelopen eigenwijs als ik ben de trap genomen en hierdoor bovenaan weer bijna van mijn stokie gegaan.

Uiteindelijk de juiste balie gevonden en door de assistent dringend verzocht om te gaan zitten met de mededeling"je ziet er niet zo goed uit" en bedankt.

In de wachtkamer allemaal vrolijke mensen die eerst een simpel fototje moeten laten maken en daarna een kleine verdoving om vervolgens te wachten op het echte werk.

Na een kwartiertje mocht ik de behandelruimte in en kreeg gelijk op mijn kop van de kaakchrirurg waarom ik niet direct terug was gekomen (tsja hier op site wordt ook gesproken over een beetje bloeden dus het zal wel normaal zijn stom) de kaakchirurg belde ook naar de ehbo om ze daar te vragen waarom hij hun nog betaald en waarom ze een patient niet helpen op een minder vriendelijke toon.

Na weer een verdoving te hebben gehad en stuk op 9 hechtingen was het bloeden eindelijk gestopt en kon ik in de bijkom kamer in een relax stoel gaan zitten.

In deze ruimte leek het alsof de verwarming steeds hoger ging het zweet spoot van mijn voorhoofd en mijn ogen begonnen weer weg te draaien en voelde mij weer langzaam wegzakken, de assistent zag dit ook en gooide de stoel in slaapstand en haalde hem van de rem om vervolgens door de wachtruimte over de gang naar de ehbo te rijden.

Bij de ehbo gekomen kreeg ik weer frisse lucht en werd er bloed afgenomen en allerlei onderzoekjes gedaan, de uitslag gaf wel wat afwijkende waardes aan maar er was geen bloedtransfusie nodig en door rust moest de stress ook wel weer zakken dus na twee uurtjes mocht ik weer naar huis.



Zo dit waren mijn eerste twee doorgekomen verstandkiezen op voor de laatste twee dan maar.



Jammergenoeg heb ik de gezichten in de wachtkamer niet kunnen zien toen ik half bewusteloos daar doorheen ben gereden, ik zou daar dan toch iets minder op mijn gemak zitten.
 
Laatst bewerkt:
DAMN! ik wilde net gaan pitten, hopelijk gaat dat nog lukken na je gruwelverhaal!

moest je later nog andere verstandkiezen laten verwijderen?
de behandeling verliep bij mij perfect. De assistente en de chirurg waren beide in voor een gezellig praatje en vertelden precies wat ze gingen doen....perfect!
 
hehe sweat dreams ;)

de andere twee verstandkiezen zijn nog niet door maar zullen in de toekomst ook verwijderd worden ( teveel druk op voortanden en moeilijke locatie om goed te poetsen volgens tandarts)
 
Holy shit man, ik krijg er al zin in!

D'r zit er bij mij sowieso 1tje horizontaal in m'n kaak, en die begint nu een beetje pijn te doen, vooral met noten vreten :(
 
Back
Naar boven