AndroidHealthClinic

verstelbare dumbells

Bezoekers in dit topic

Coop van Garage Gym Reviews heeft er pas een video over gemaakt:


Zelf heb ik de Ironmasters t/m 34kg. Onverwoestbaar maar redelijk traag in wisselen van gewicht. Ligt er maar net aan hoe je wil trainen denk ik, ik doe nooit dropsets of supersets (met twee dumbbell oefeningen) dus mij maakt snel wisselen niet zoveel uit. Belangrijkste vond ik dat de uiteinden plat zijn zodat ze op je dijen kunnen rusten voor bench en dat er geen plastic onderdelen aan zitten.
 
Coop van Garage Gym Reviews heeft er pas een video over gemaakt:


Zelf heb ik de Ironmasters t/m 34kg. Onverwoestbaar maar redelijk traag in wisselen van gewicht. Ligt er maar net aan hoe je wil trainen denk ik, ik doe nooit dropsets of supersets (met twee dumbbell oefeningen) dus mij maakt snel wisselen niet zoveel uit. Belangrijkste vond ik dat de uiteinden plat zijn zodat ze op je dijen kunnen rusten voor bench en dat er geen plastic onderdelen aan zitten.
Voor mij is ook belangrijk dat het zoveel mogelijk het echte dumbell gevoel geeft en idd ook platte uiteinden.
 

Bijlagen

  • B6C001A9-900F-4083-8BA5-800BF3FA509A.jpeg
    B6C001A9-900F-4083-8BA5-800BF3FA509A.jpeg
    224,5 KB · Weergaven: 269
De mooiste zijn nog steeds de nuobell maar ze moeten precies hun staat van dienst nog bewijzen, bestaan nog niet zolang.
 
Heb de ironmasters.. top dingen...💪💪💪
 
in welke stappen gaan deze , tot 24 kg zeker ? is er veel plastic aan ?
Die ik heb zijn t/m 24kg. Ze hebben ze ook tot 45kg. Het enige plastic is het hendeltje waarmee je de stand instelt.
 
Heb de fake bowflex 1090i 41 kg van oom Ali . Word paar x per week goed gebruikt door mij en me vrouw . Zeer solide bouw en voor een fractie van de prijs van de originelen dus raad die zeker aan
 
Ik heb die van bowflex ....met staander. Echt....super. Zou er niet meer zonder kunnen.Plaatsbesparend in een homegym.
 
Die ironmasters toch ook prachtstukken en waarschijnlijk de beste qua stevigheid maar trager om de juiste gewichten in te stellen
 
Voor mij is ook belangrijk dat het zoveel mogelijk het echte dumbell gevoel geeft en idd ook platte uiteinden.
FWIW, goede verstelbare dumbbells zijn qua gewvoel niet te onderscheiden van een dumbbell. Zelfs Powerblocks, ook al zien ze eruit als een broodrooster, geven het gewone dumbbell gevoel, zeker de pro's met meer handruimte en polythereen schijven (=stil).
 
FWIW, goede verstelbare dumbbells zijn qua gewvoel niet te onderscheiden van een dumbbell. Zelfs Powerblocks, ook al zien ze eruit als een broodrooster, geven het gewone dumbbell gevoel, zeker de pro's met meer handruimte en polythereen schijven (=stil).
Dat is niet helemaal het geval. Door de 'adder' weights zijn ze anders gebalanceerd. Dit is te verhelpen door Platemates te gebruiken ipv de 'adder' weights. Ik weet alleen niet of deze te gebruiken zijn bij de urethane gecoate Powerblocks.

Ik had zelf de Powerblock Elite EXP.
Ik heb niet hele grote handen maar de ruimte tussen m'n knokkels en de onderkant van de dumbbells, waar de adder weights inzitten, is erg gering.

Ook kwam ik soms met m'n onderarmen tegen de rand van de eerste gewichtsschijf aan.
De Pro versie lijkt meer tolerantie te hebben qua bewegingsruimte.
 
Ik merk eigenlijk niet dat de Adder gewichten ze anders balanceren, maar ik geloof direct dat dat gewenning is.

Qua ruimte heb ik geen probleem, maar de pro's zijn dan ook veel ruimer dan de oudere versie omdat die dikke boven buizen ontbreken. Ik heb ook niet hele grote knuisten, dus wat dat betreft heb je een prima punt.
 
Ik heb ondertussen de pro versie, stage 1, voor isolatiewerk. Ze zijn inderdaad iets ruimer dan de nieuwe elite/sport exp versies (zonder buizen voor polsondersteuning. Het is eventueel ook mogelijk om magneetschijven te gebruiken ipv de adder weights. Ik merk echt wel een verschil met bijvoorbeeld side raises of dumbbell curls met of zonder adder weights. Maar is logisch, want er zit dan meer gewicht aan een kant van de dumbbell.
Ook hoor je de adder weights in de behuizing bewegen. Dit is te verhelpen met vilt en/of tape.

Ben nu erg tevreden met de pro versie.
 
Ik verwijder sowieso die adders nooit, dus dat ik het niet merk is dan niet zo gek :D

Het is duur spul, maar zeker als je met meer mensen traint is het heel prettig dat je heel snel kan wisselen.
 
Back
Naar boven