MuscleMeat

Verstopte neus

Bezoekers in dit topic

Hoe fix ik dit? Welke hoeveelheden en hoe doe ik dit door de neus?

Volgens mij moet je water opwarmen, in een theeglas (ofzoiets) doen dan 1,5 theelepeltje zout toevoegen. Dan water met zout laten afkoelen, en dan in je neus druppelen en opsnuiven.
 
Goor maar helpt wel en is niet verslavend, zoutwater (fysiologich water) door de neus. Komt echt heel wat snot mee.
Teveel sprays is inderdaad neit goed 5 keer op een dag raden ze aan. Maar een paar daen dit doen maakt je niet verslaafd hoor.

Bij de drogist heb je dit ook in sprayvorm (zeezout neusspray, weet niet of dat precies hetzelfde is), is denk ik idd 'gezonder' dan Otrivin ofzo. Otrivin helpt supergoed maar je mag het maar een week achter elkaar gebruiken.

Hooikoorts kan idd zomaar opkomen, mijn vader is hiervan getuige.
En idd die neusprays ben ik ook verslaafd aan geraakt. Het werd een vicieuze cirkel, de spray zelf zorgt op lange termijn dat je neusholten gezwollen geraken. En je wil dus alsmaar meer gebruiken om het opnieuw wat vrij te maken. Het tast alles aan op lange termijn.
Afblijven van die troep, ik zou het enkel nog gebruiken als je een beroemde zanger bent die een optreden niet wil cancelen omwille van een verstopte neus.

Ik ken ook een meisje dat verslaafd is aan neusspray, ze kan zelfs niet slapen als ze het niet in huis heeft. :p Heel apart.
 
Bij de drogist heb je dit ook in sprayvorm (zeezout neusspray, weet niet of dat precies hetzelfde is), is denk ik idd 'gezonder' dan Otrivin ofzo. Otrivin helpt supergoed maar je mag het maar een week achter elkaar gebruiken.



Ik ken ook een meisje dat verslaafd is aan neusspray, ze kan zelfs niet slapen als ze het niet in huis heeft. :p Heel apart.

Dat is inderdaad wat ik bedoelde.
 
Bij de drogist heb je dit ook in sprayvorm (zeezout neusspray, weet niet of dat precies hetzelfde is), is denk ik idd 'gezonder' dan Otrivin ofzo. Otrivin helpt supergoed maar je mag het maar een week achter elkaar gebruiken.



Ik ken ook een meisje dat verslaafd is aan neusspray, ze kan zelfs niet slapen als ze het niet in huis heeft. :p Heel apart.

pff dat zit al ver, ze zouden beter die dingen enkel op voorschrift geven..
 
Ik ben chronisch verkouden.


Leer ermee leven
 
Ik ken ook een meisje dat verslaafd is aan neusspray, ze kan zelfs niet slapen als ze het niet in huis heeft. :p Heel apart.

Ik heb dat dus ook ... kan niet slapen zonder mijn Nesivine 0.05.
Door jaren gebruik kan je neus zichzelf gewoon niet meer behelpen en moet
je blijven gebruiken. Als je dat niet doet, zit je neus gewoon heel de dag/nacht
verstopt. Maar binnenkort ga ik me eraan laten opereren. Schijnt dat dan
je neus wel blijvend open blijft.
 
Laatst bewerkt:
Chronische verkoudheid nog nooit van gehoord bestaat dat echt?



ja bestaat echt.


operatie gehad, allergie testen etc.

Constante slijm aanmaak, dag in... dag uit..
 
Rhinospray workz 4 mie
 
het klinkt misschien heel raar, maar het werkt! je neus spoelen met zout water! je kan een "rhino horn" kopen, dit is een soort pijp waarmee je het water in je neus kan spuiten, maar ik doe het gewoon met een glas water.

wat heb je nodig?
glas water/ rhino horn
2 keer een 3/4 volle theelepel zout
water op lichaamstemperatuur
best ook een zakdoek

hoe ga je te werk?
je vult een glas water helemaal vol, liefst een groot glas.

daarna doe je er ongeveer een theelepel zout bij, misschien iets minder.(en natuurlijk roeren)

LET OP de temperatuur van het water moet ongeveer lichaamstemperatuur zijn, het maakt niet veel uit als het een beetje kouder of warmer is, maar als de temperatuur te sterk afwijkt van je lichaamstemperatuur, kan je neus irriteren, en kun je problemen krijgen.

als je eenmaal je glas met zout hebt, ga boven de lavabo, of het toilet hangen (ik doe het in de douche) en hou je glas zo dat je wanneer je snuift je een beetje water door je neus naar binnen krijgt. je snuift dus goed door, en na iedere keer dat je snuift adem je door je mond.(door je neus gaat natuurlijk niet met water erin) je zult zien, na dit enkele keren gedaan te hebben ga je kokhalzen, en komt er een hele hoop slijm uit mond, dit moet je UITSPUWEN. het duurt wel eventjes voor je glas leeg is, en het is een heel raar gevoel, zeker in het begin,maar wanneer je klaar bent zal je merken dat er heel veel snot uit je neus lopen hebt, dus effe zakdoek gebruiken.

daarna het zelfde doen voor je andere neusgat!

na het gebruiken van de zakdoek nog even een neusgat dichtknijpen en een keer of 10 inademen door je neus, en dat ook met het andere doen om te verkomen dat er water in je neus blijft steken (kan voor ongewenste problemen leiden)

zoals met alle dingen, kan er ook wel iets fout lopen (maar dit is zeldzaam)

wanneer je slijmvliezen geïnfecteerd of opgezwollen zijn kan het zijn dat je neus lettterlijk "toe zit" en dan krijg je er geen water in.hier is een simpele oplossing voor! neem warm water zonder zout, en laat het een tiental seconden in je neusgat (dan moet je je wel in een moeilijke situatie zetten) en zo gaan je slijmvliezen ontspannen, zodat het probleem 9/10 verdwenen is.

voor mij werkt dit echt goed, m'n neus is altijd volledig terug open als ik dit 1 keer doe, soms de dag erna nog eens. je doet dit best wel maximum 1 keer per dag! je neus met zout spoelen kan je ook een heel eind verder helpen als je last hebt van een slechte adem, trouwens. omdat neus keel en oren verbonden zijn, hebben sommige mensen last van een slechte adem omdat er bacteriën in de neus zitten die de stank naar de keel, dus de mond sturen. het helpt ook tegen voorhoofdsholteontsteking en allergie!ook korstjes worden op deze manier uit de neus verwijderd.en als laatste kan dit ook, wanneer je het 's avonds doet, ervoor zorgen dat je niet meer gaat snurken. dus een hele boel redenen om je neus te spoelen!
 
Faja die uien hebben niet geholpen. Ik heb er zelfs 2 open gesneden en neergelegd. Ik heb ze ook niet geroken ofzo. Mijn neus zit nog steeds dicht, iets minder dan voorheen. Ik heb gister een Vicks Inhaler gekocht en Vicks Vaporub. Die inhaler is een soort geurstickje waarvan je af en toe moet snuiven. Dit verlicht het en helpt tijdelijk. Ik kan nog steeds niets ruiken of proeven. Zelfs een heel sterk luchtje niet... :bang:
 
Faja die uien hebben niet geholpen. Ik heb er zelfs 2 open gesneden en neergelegd. Ik heb ze ook niet geroken ofzo. Mijn neus zit nog steeds dicht, iets minder dan voorheen. Ik heb gister een Vicks Inhaler gekocht en Vicks Vaporub. Die inhaler is een soort geurstickje waarvan je af en toe moet snuiven. Dit verlicht het en helpt tijdelijk. Ik kan nog steeds niets ruiken of proeven. Zelfs een heel sterk luchtje niet... :bang:

doe nou maar gewoon wat ik heb gepost, neus spoelen met zout helpt perfect...
 
Ga ik zo proberen :)
 
Dat water hoeft trouwens niet gekookt te zijn voor je het gebruikt of wel?
 
het klinkt misschien heel raar, maar het werkt! je neus spoelen met zout water! je kan een "rhino horn" kopen, dit is een soort pijp waarmee je het water in je neus kan spuiten, maar ik doe het gewoon met een glas water.

wat heb je nodig?
glas water/ rhino horn
2 keer een 3/4 volle theelepel zout
water op lichaamstemperatuur
best ook een zakdoek

hoe ga je te werk?
je vult een glas water helemaal vol, liefst een groot glas.

daarna doe je er ongeveer een theelepel zout bij, misschien iets minder.(en natuurlijk roeren)

LET OP de temperatuur van het water moet ongeveer lichaamstemperatuur zijn, het maakt niet veel uit als het een beetje kouder of warmer is, maar als de temperatuur te sterk afwijkt van je lichaamstemperatuur, kan je neus irriteren, en kun je problemen krijgen.

als je eenmaal je glas met zout hebt, ga boven de lavabo, of het toilet hangen (ik doe het in de douche) en hou je glas zo dat je wanneer je snuift je een beetje water door je neus naar binnen krijgt. je snuift dus goed door, en na iedere keer dat je snuift adem je door je mond.(door je neus gaat natuurlijk niet met water erin) je zult zien, na dit enkele keren gedaan te hebben ga je kokhalzen, en komt er een hele hoop slijm uit mond, dit moet je UITSPUWEN. het duurt wel eventjes voor je glas leeg is, en het is een heel raar gevoel, zeker in het begin,maar wanneer je klaar bent zal je merken dat er heel veel snot uit je neus lopen hebt, dus effe zakdoek gebruiken.

daarna het zelfde doen voor je andere neusgat!

na het gebruiken van de zakdoek nog even een neusgat dichtknijpen en een keer of 10 inademen door je neus, en dat ook met het andere doen om te verkomen dat er water in je neus blijft steken (kan voor ongewenste problemen leiden)

zoals met alle dingen, kan er ook wel iets fout lopen (maar dit is zeldzaam)

wanneer je slijmvliezen geïnfecteerd of opgezwollen zijn kan het zijn dat je neus lettterlijk "toe zit" en dan krijg je er geen water in.hier is een simpele oplossing voor! neem warm water zonder zout, en laat het een tiental seconden in je neusgat (dan moet je je wel in een moeilijke situatie zetten) en zo gaan je slijmvliezen ontspannen, zodat het probleem 9/10 verdwenen is.

voor mij werkt dit echt goed, m'n neus is altijd volledig terug open als ik dit 1 keer doe, soms de dag erna nog eens. je doet dit best wel maximum 1 keer per dag! je neus met zout spoelen kan je ook een heel eind verder helpen als je last hebt van een slechte adem, trouwens. omdat neus keel en oren verbonden zijn, hebben sommige mensen last van een slechte adem omdat er bacteriën in de neus zitten die de stank naar de keel, dus de mond sturen. het helpt ook tegen voorhoofdsholteontsteking en allergie!ook korstjes worden op deze manier uit de neus verwijderd.en als laatste kan dit ook, wanneer je het 's avonds doet, ervoor zorgen dat je niet meer gaat snurken. dus een hele boel redenen om je neus te spoelen!



is NIET stom hoor, zout reduceert je slijmproductie :)
 
nope, kokend water is 100 graden:D gewoon uit de kraan, wel zien dat het warm genoeg is, of je kan ontstekingen krijgen. pak tussen de 32 en de 42 graden zal wel goed zijn, maar liefst 36-37.
 
Pff, ik heb hooikoorts dus loop de hele zomer rond met een verstopte neus.

Slapen doe ik however nog heerlijk... jij bent dus een genetic failure.
 
Heb het zojuist gedaan. Werkte erg goed me neus is nu open. Er kwam een hele hoop gele ranzige rommel uit mijn neus, keel en mond. Ranzige methode, but it works! :thumbs:

Btw, dat je geen kokend water moet gebruiken snap ik ook. Maar bij dit soort dingen word meestal aangeraden water aan de kook te brengen en het af te laten koelen. (om eventueel bacterien te doden?)
 
Pff, ik heb hooikoorts dus loop de hele zomer rond met een verstopte neus.

Slapen doe ik however nog heerlijk... jij bent dus een genetic failure.

Jij hebt hooikoorts en je bent een neger. Epic fail. :p

Edit: doe je trouwens niets aan je verstopte neus dan? Of werkt dat allemaal niet als je hooikoorts hebt?
 
Back
Naar boven