AndroidHealthClinic

Verstuikte enkel

Bezoekers in dit topic

Converse

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
4 feb 2007
Berichten
2.897
Waardering
167
Lengte
1m86
Massa
91kg
Vetpercentage
11%
Dit weekend op de voetbal mijn enkel vrij zwaar verstuikt.
Zit mega opgezwollen en paars/blauw.
Gisteren kon ik er met moeite op lopen. Vandaag al veel beter.

Maar mijn vraag nu. Gaat het genezingsproces eigenlijk sneller door het gebruik van eiwitshakes en eiwitrijke voeding? Dit zijn wss ook gewoon scheuren in de spieren in m'n enkel net zoals bij bv je borst?

Of zit hierin toch wel een groot verschil?


Iemand eventuele tips voor een sneller herstel? Want niet kunnen sporten is maar saai :(
 
gewoon door blijven lopen, even de pijn negeren.
 
gewoon door blijven lopen, even de pijn negeren.
wat is dat nu weer voor idiote opmerking. het gaat er enkel erger door worden. verstuikte enkel wil zeggen dat je ligamenten gerokken of gescheurd zijn. normaalgezien zou die enkel moeten geimmobiliseerd worden. ik heb er telkens 6 weken in het gips voor gezeten. bij scheuring is een operatie + 6 weken gips voor nodig.
doe zoals Skinnie zegt en het is best mogelijk dat je binnen een paar maanden een operatie zal nodig hebben omdat je ligament weg is en er een stuk spier moet ingeplaatst worden om het ligament te vervangen.
 
skinnie idioot:)
 
Dit weekend op de voetbal mijn enkel vrij zwaar verstuikt.
Zit mega opgezwollen en paars/blauw.
Gisteren kon ik er met moeite op lopen. Vandaag al veel beter.

Maar mijn vraag nu. Gaat het genezingsproces eigenlijk sneller door het gebruik van eiwitshakes en eiwitrijke voeding? Dit zijn wss ook gewoon scheuren in de spieren in m'n enkel net zoals bij bv je borst?

Of zit hierin toch wel een groot verschil?


Iemand eventuele tips voor een sneller herstel? Want niet kunnen sporten is maar saai :(
als je erna 2 dagen al op kan lopen, zal het wel geen zware verstuiking zijn. bij een zware verstuiking kun je de dag erna helemaal niet meer stappen. en nee, eiwitshakes gaan het genzeingsproces niet versnellen. en als je het verschil tussen een spier en een ligament niet kent, zou ik toch is wat meer gaan lezen.
 
Ok bedankt :)
Gewoon weekje of 2 rustig aan doen en dan geneest het wel vanzelf?
Of toch maar eens naar de dokter gaan? Lijkt me niet echt nodig als ik er alweer op kan lopen? Gewoon een verreking in mijn ligament dus?
 
we zijn hier allemaal dokters!
 
we zijn hier allemaal dokters!

Echt? Leuk! Bespaar ik weer 25€ en meer :)

Serieus als je enkel zoiets kunt posten, post dan ook gewoon niks :rolleyes:
Ik vraag ook maar gewoon advies aan mensen met ervaring of mensen die eventueel wel wat kennis hebben op dat gebied.
 
Ik heb hier ervaring mee, en mijn ervaring is dat je ermee naar de dokter moet gaan en niet moet vragen op een forum.
 
Back
Naar boven