AndroidHealthClinic

Vertering

Bezoekers in dit topic

maximyze

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
1 feb 2006
Berichten
10
Waardering
0
hallo

ik heb een vraagje omtrent de vertering.
ik denk dat ik van mezelf uit moeite heb met het verteren van mn eten

waarom:
bloat van onderbuik
4x diaree per week (niet altijd zelfde maaltijd oid)
last van scheten hele weken door :cool:
veel krampen rondom de darmstreek

ik heb van deze dingen eigenlijk al jaren last en kan er geen touw aan vast knopen.
verder ook behoorlijk ecto in jullie woorden.
ik ben 1,79 en weeg 67kilo rond 5a6%
ik zit met mijn dieet nu op 4000cal+ en kom echt niet aan!!!

nu zou ik graag geen berichten willen van je moet nog meer eten etc etc,
maar is er een manier om mijn vertering te optimaliseren ofzo???
kan het zo zijn dat ik of bv andere ecto's minder calorien opnemen uit hun voeding???

want ik vind het ook heel zonde om bv duur eten of supps te nemen terwijl door een slechte spijsvertering een hoop kwijtraak
 
ik denk niet dat je rond de 5 -6 % zit :')
en als je op 4000 kcal zit zal je echt wel aankomen lijkt mij.
mss moet je trager eten en meer kouwen op je eten en om de hoeveel uur eet je nu dan? Eet je verder wel ook fruit en drink je voldoende water?
Overmatige stress zorgt ook voor een slechte vertering en kan ook krampen veroorzaken. Van scheten laten denk ik dat je niet de enige bent hier hoor.
 
Eet je wel groentes en fruit?
 
Ik zie mijzelf en mijn 2 broers in een vergelijkbare situatie. Mijn broer heeft zelfs (naar eigen zeggen) een maand lang elke dag 5000 calorieen gegeten. Ik dacht persoonlijk ook echt (net als jij) dat wij niet aan konden komen.

Onlangs ben ik er wat serieuzer mee bezig gegaan. Ik eet nu 3000 calorieen per dag ingedeeld met een voedingsschema en mijn gewicht schiet omhoog. Ik denk dat de tijdstippen waarop je het eet en het type voedsel verschrikkelijk veel uitmaakt. Ook denk ik dat wanneer je eerlijk bent en uitschrijft wat je inderdaad elke dag (buiten uitzonderingen om) binnen krijgt minder is dan 4000 calorieen. Je moet namelijk behoorlijk je best doen om aan die 4000 te komen.

Probeer anders eens uit te schrijven wat je elke dag eet.
 
@Maximyze,

Zoals ik jouw verhaal lees, klinkt het mij als een overgevoeligheid voor een bepaald voedingsmiddel in de oren.
Dat is niet helemaal hetzelfde als een allergie maar wel heel vervelend.

Je lichaam reageert op dat produkt door er vocht naartoe te sturen, waardoor je buik strak staat en gespannen aanvoeld.

Het is goede zaak eens uit te gaan zoeken waar je overgevoelig voor bent en het dan weg te laten uit je voeding.

Ook is het foute boel om ineens vanuit het niets extreem hoog in je eiwitten te gaan zitten (ik noem maar een dwarsstraat). Zoiets moet je gedoseerd opvoeren.

Heb je ooit eerder serieuze problemen met je dikke darm gehad?
Je dunne darm kan namelijk geen eiwit opnemen omdat eiwit geen vocht vasthoud.
Koolhydraten zuigen wel vocht op en worden goed verdragen door de dunne darm.
Maar ik ga ervan uit dat jouw darmen gewoon intact zijn, dus houd ik het op een overgevoeligheid.
 
jongens bedankt voor jullie antwoorden!

wil nog ff 1 ding algemeen kwijt
ik kijk hier al jaren op het forum ik train ook al een aardig jaartje nu.
tuurlijk eet ik groenten&fruit tuurlijk, deel ik mijn eetmomenten op.
snelle carbs, langzame eiwitten, supps, goede vetten, is allemaal op orde mede dankzij die info op dit forum.
de waardes die ik net geef zijn goed gemeten, officieel half jaar geleden 5,6
zie mij aub niet aan voor een starter, met alle respect hoor

verder heb ik ook echt veel zoekwerk gedaan etc vooraleer ik hier dit zou posten.

@toro
ik heb de 4000+ precies uitgeschreven, daarnaast heb ik de eerste weken alles netjes afgewogen en de voeding zit op de juiste plaatsen van de dag.
vandaar dat ik nu ook een topic open, want dit zou volgens mij jou en heel veel anderen hier toch goed moeten zijn.


@klingon
ik heb nooit grote problemen gehad, tenminste nooit dokter oid voor hoeven bezoeken.
ik kan me zeker vinden in jou post, ik ben de laatste maanden dus ook druk geweest met zoeken naar die gevoeligheid.
eerst d8 ik aan lactose, dus alle melkproducten uit mijn schema gekiepert.
ik merkte wel dat ik minder puistjes kreeg (waren eerder ontstekingen)
nu kom ik hier toch weer van terug aangezien de krampen en diaree blijft.
ik denk zelf eerder aan schommelingen van mijn maagsap/bacteriehuishouding

kan het niet zo zijn dat mijn bacterien niet helemaal op orde zijn?
welke dingen na lactose kunnen bij mij overgevoeligheid veroorzaken, of wat zijn de meest gebruikelijk??
zijn er supps om het hele huishouden van verteren een flinke opepper te geven?
 
Laatst bewerkt:
Misschien prikkelbare darm syndroom/ spastische darm.
 
@klingon


kan het niet zo zijn dat mijn bacterien niet helemaal op orde zijn?
welke dingen na lactose kunnen bij mij overgevoeligheid veroorzaken, of wat zijn de meest gebruikelijk??
zijn er supps om het hele huishouden van verteren een flinke opepper te geven?

@Maximyze,

Ik bemerkte in mijn geval bijvoorbeeld een overgevoeligheid voor chocolade. En dan nog in combinatie met koffie.
Ik kreeg daar een verschrikkelijk opgeblazen pens van.

Maar het kan werkelijk van alles zijn.

Wel schijnt bijvoorbeeld groene thee gunstig te zijn voor de verbranding.
Sommige theesoorten kunnen een rustgevende invloed hebben op het darmkanaal, mede omdat er geen looizuur in zit.

Oriënteer je eens in die richting. Zelf zweer ik bij Kamillethee 's avonds.
En blijf verder zoeken naar die overgevoeligheid.

Succes!
 
Back
Naar boven