AndroidHealthClinic

Vervanger methylfenidaat > nootropic? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Woekkes

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
13 mei 2010
Berichten
819
Waardering
24
Lengte
1m50
Massa
160kg
Vetpercentage
1%
Hallo iedereen,

Allereerst even wat context: ik kreeg vroeger via een bron methylfenidaat/ritalin (deze persoon gebruikte dit als medicatie; voorgeschreven) waar ik zelf altijd super op ging en dus heel goede ervaringen mee heb (weliswaar sporadisch gebruik en dit altijd binnen de professionele sfeer). Echter is deze persoon een andere medicamenteuze behandeling gestart wat dus inhoudt dat mijn bron helaas weggevallen is.

Nu is mijn vraag of jullie weet hebben van nootropics (of andere stoffen) met een zelfde gelijkaardige werking? Modafinil heb ik al geprobeerd maar vond ik geen gelijkwaardig alternatief.

Alvast bedankt voor jullie feedback en inzichten! :bow:
 
er is een research chemical genaamd 4F-METHYLFENIDAAT (4F-MPH) en men zegt dat het lijkt op methylfenidaat/dezelfde werking heeft. zelf geen ervaring mee maar je zou er eventueel naar kunnen kijken :thumb:
 
er is een research chemical genaamd 4F-METHYLFENIDAAT (4F-MPH) en men zegt dat het lijkt op methylfenidaat/dezelfde werking heeft. zelf geen ervaring mee maar je zou er eventueel naar kunnen kijken :thumb:
Klopt, hier had ik inderdaad iets over teruggevonden. Echter van research chems lees ik wel eens dat er soms vraagtekens zijn naar zuiverheid/vervuiling (ergens maak ik me daar wel zorgen om desondanks het zomaar slikken van methylfenidaat ook niet gezond is. Door het gebruiken van "echte" medicatie probeer ik misschien ook mijn geweten daarbij wat te sussen :rolleyes:)
 
Dexamfetamine. De rest is allemaal rommel/placebo.
 
Als nootropic kom je dan op de concentratie versterkende kruidjes/middelen. Bacopa, l theanine, ani/piracetam, nicotine.

Maar dat zal nooit potent genoeg zijn voor het ritalin effect.
 
Laatst bewerkt:
In een gesprek met een dame een tijd terug gaf ze aan dat ze LTO3 gebruikte
Dit wordt regelmatig gebruikt bij AD(H)D, zelf heb ik er geen ervaring mee maar aangezien methylfenidaat ook wordt gebruikt bij AD(H)D klinkt het wel plausibel dat jij er goed op zou kunnen gaan... Als je wilt kan ik wel wat linkjes sturen die zij destijds gestuurd heeft...
 
Hallo iedereen,

Allereerst even wat context: ik kreeg vroeger via een bron methylfenidaat/ritalin (deze persoon gebruikte dit als medicatie; voorgeschreven) waar ik zelf altijd super op ging en dus heel goede ervaringen mee heb (weliswaar sporadisch gebruik en dit altijd binnen de professionele sfeer). Echter is deze persoon een andere medicamenteuze behandeling gestart wat dus inhoudt dat mijn bron helaas weggevallen is.

Nu is mijn vraag of jullie weet hebben van nootropics (of andere stoffen) met een zelfde gelijkaardige werking? Modafinil heb ik al geprobeerd maar vond ik geen gelijkwaardig alternatief.

Alvast bedankt voor jullie feedback en inzichten! :bow:
Gewoon naar je huisarts gaan.
 
Hallo iedereen,

Allereerst even wat context: ik kreeg vroeger via een bron methylfenidaat/ritalin (deze persoon gebruikte dit als medicatie; voorgeschreven) waar ik zelf altijd super op ging en dus heel goede ervaringen mee heb (weliswaar sporadisch gebruik en dit altijd binnen de professionele sfeer). Echter is deze persoon een andere medicamenteuze behandeling gestart wat dus inhoudt dat mijn bron helaas weggevallen is.

Nu is mijn vraag of jullie weet hebben van nootropics (of andere stoffen) met een zelfde gelijkaardige werking? Modafinil heb ik al geprobeerd maar vond ik geen gelijkwaardig alternatief.

Alvast bedankt voor jullie feedback en inzichten! :bow:
Ritalin bronnen zijn niet héél moeilijk te vinden aangezien iedereen met een recept het troep vindt. Zou gewoon op zoek gaan naar een nieuwe.
Concerta en Dexamf hit mij heel anders dan Ritain iig.
 
Bedankt iedereen alvast voor de reacties. Helaas is een huisarts in BE niet snel geneigd dit voor te schrijven...
Concerta en Dexamfetamine zijn voor mij tot op heden nog onbekend wat niet wil zeggen dat ze uitgesloten zijn :p
 
Back
Naar boven