MuscleMeat

Vervanger squats ivm geen rack (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mtx1998

Novice
Lid geworden
24 aug 2021
Berichten
26
Waardering
7
Lengte
1m92
Massa
89kg
Dag iedereen,

Ik volg al een tijdje icf 5x5 en doe de squats al deze tijd in een smith machine, echter vind ik de smith machine absoluut niet fijn dus vervang ik ze vaak door apparaat oefeningen. Afgelopen week met een vriend bij biggym geweest en met een losse barbell gesquat wat VEEL soepeler en makkelijker ging (80kg 5x5) dan hetzelfde gewicht in de smith machine.

Mijn vraag is, zijn er vervangers voor de squats die ook ongeveer even effectief zijn? Ik kan niet naar de biggym verplaatsen gezien die 20km van mn woonplaats af is
 
Probeer anders eens leg press in de smith machine
Niet een echte vervanger maar voelt beter dan squat in de smith.
 
Probeer anders eens leg press in de smith machine
Niet een echte vervanger maar voelt beter dan squat in de smith.
Daar heb je niet eens een smith machine voor nodig ;)

Sissy squats en barbell hack squat kunnen ook altijd en overal.
 
Daar heb je niet eens een smith machine voor nodig ;)

Sissy squats en barbell hack squat kunnen ook altijd en overal.
Maar hij heeft niets anders dan een smith ;)

Bulgarian split squat is ook nog een optie.
 
Maar hij heeft niets anders dan een smith ;)

Bulgarian split squat is ook nog een optie.

Bedankt! Zojuist bulgarian split squats gedaan ipv de smirh machine squats en kan flink verschil merken (voel t meer in mn benen) dit wordt m dus totdat ik van gym switch
 
Bulgarians zijn inderdaad heel effectief. Als spiermassa je primaire doel is denk ik dat je daarmee wel eens net zo goed af kunt zijn als met gewone squats.
 
Zercher Squats, Belt Squats of het gewicht cleanen en dan front squats doen.
 
Je kan ook skateboard squats proberen. Als je twijfelt aan de effectiviteit ervan kijk dan eens hoe buffe poten Scooby wel niet had.
 
Natuurlijk is de squat niet heilig en kun je genoeg doen ter vervanging, maar als er in je eigen gym geen mogelijkheid is om te squatten zou ik toch ernstig overwegen naar een andere gym te gaan. Waarom is het een groot probleem om 20km te moeten rijden? Geen vervoer?
Bulgarians zijn inderdaad heel effectief. Als spiermassa je primaire doel is denk ik dat je daarmee wel eens net zo goed af kunt zijn als met gewone squats.
Behalve dan dat de load echt aanmerkelijk lager is dan bij back squats.
 
Natuurlijk is de squat niet heilig en kun je genoeg doen ter vervanging, maar als er in je eigen gym geen mogelijkheid is om te squatten zou ik toch ernstig overwegen naar een andere gym te gaan. Waarom is het een groot probleem om 20km te moeten rijden? Geen vervoer?

Behalve dan dat de load echt aanmerkelijk lager is dan bij back squats.

Het kan opzich wel, sportschool zit in groningen (werk hier ook) alleen is het dan elke avond na werk sporten (tot 10.30 's avonds) en dan nog met trein terug ben ik pas tegen 12 uur thuis dus het worden dan flink lange dagen. Verhuis pas volgend jaar september naar groningen toe
 
Back
Naar boven