Fitness Seller

Vervanger voor kwark?

Bezoekers in dit topic

Ano_41490

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
4 sep 2007
Berichten
1.761
Waardering
65
Lengte
1m63
Massa
85kg
Vetpercentage
7%
Ik eet nu al maanden 500gr kwark/magere platte kaas met havermout.
Nu ben ik dit zo beu gegeten..
Welke zijn de alternatieven om die 300 kcals/30-40g eiwitten op te vangen?

Voorstellen?
 
Eeuh waar eiwitten inzitten? Kip, vis, vlees, eieren shoot yourself.
 
Eeuh waar eiwitten inzitten? Kip, vis, vlees, eieren shoot yourself.

Ja waar eiwitten inzitten weet ik ook wel :p maar ik zoek voorstellen voor ontbijt buiten kwark..
 
Ja waar eiwitten inzitten weet ik ook wel :p maar ik zoek voorstellen voor ontbijt buiten kwark..

Volgens mij is het heel lastig om een goede vervanger met veel eiwit en in verhouding weinig kcal te vinden voor kwark, het is mij iig nog niet gelukt...
Je kunt overstappen op soja, maar is niet de beste vervanger naar mijn idee. Weinig eiwit en veel kcal in verhouding... Bovendien bevat het veel oestrogenen en zorgt daardoor voor verlaagd testosteron is denk ik niet wat je wilt als bb...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je eiwit tekort komt mik je er toch n shake bij.

Of, als velen, ontbijt je toch met brinta en proteine, of griekse yoghurt, is wat zachter van smaak als kwark (en 6x zo duur)
Of n paar bammetjes, of n paar eitjes, of niks, of muesli, of toch kwark met roosvicee....
 
huttenkase:
een bak van 400 gram, nog nooit op maar zit wel veel in dacht ik...
11,2 gram per 100 staat op internet.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

cottage cheese:
bij hoogvliet heb je een bakje 200g voor 65 cent, dacht 13 per 100, het is alleen niet echt te vreten... (is niet gore smaak maar dat spul krijg ik haast niet doorgeslikt...):rolleyes:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dit zijn wel leuke alternatieve als je het aankan..
Ik hou het nog wel ff bij kwark in ieder geval :P
 
Als je het niet kan vreten, dan doe je toch lepel whey met smaak naar keuze.
 
Als je het niet kan vreten, dan doe je toch lepel whey met smaak naar keuze.

Ik kon het vreten maar ze hebben iets aan het ingredient veranderd ofz waardoor het precies beton is .. je kan er je lepel in rechtzetten.. niet te vreten meer.
 
Ik eet nu al maanden 500gr kwark/magere platte kaas met havermout.
Nu ben ik dit zo beu gegeten..
Welke zijn de alternatieven om die 300 kcals/30-40g eiwitten op te vangen?

Voorstellen?

Koop potten ei-eiwit (hoef je niet al die eieren te breken en dooiers in de vuilbak te gooien).

Giet nu het eiwit-equivalent van de kwark in een pan onder een klein vuurtje. Met een spatel het eiwit heel de tijd roeren. Na een tijd is het eiwit gestold en heb je allemaal kleine stukjes. Laat het eiwit niet korsten, gewoon stollen.

Je hebt nu een pan met zachte stukjes ei-eiwit. Neem nu een kom met magere melk of water, doe er instant havermout in en warm paar minuten in de microgolf. Doe er wat gezoete whey bij voor de smaak. Meng er nu je ei-eiwitten door.

Je hebt nu een gezonde eiwit/carb pap als ontbijt. Qua smaak ben ik zelf niet kieskeurig maar vind dit prima te eten en goed alternatief.

===

Ander alternatief maar dan koud:

Neem magere yoghurt naturel, doe er caseïne / night protein bij met een smaakje bijv. vanille. Goed roeren tot je een soort vla hebt. Smakelijk. Deze heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd maar goed probeer het eens met een kleine hoeveelheid. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik snap wel dat je liever een echte bron wilt dan whey. In de eerste plaats wil je je eiwitten natuurlijk uit eten hebben.

Probeer anders fijne havermout in een shake met melk en evt nog wat whey
 
Ik snap wel dat je liever een echte bron wilt dan whey. In de eerste plaats wil je je eiwitten natuurlijk uit eten hebben.

Probeer anders fijne havermout in een shake met melk en evt nog wat whey

Ja het probleem is dat ik tussen ontbijt en middag al een whey shake met fijne oats drink ..
 
Waarom wil toch iedereen z'n eiwitten uit eten hebben en niet uit poeder?? Iedereen roept mekaar wel na, maar afgezien van het verzadigingseffect als je op dieet bent, maakt t niks uit hoor.

Denk je echt dat je lichaam iets anders doet met je kwark dan met je shake?
 
Nogmaals ik zoek geen whey of shakes.. die zitten al in men voedingsschema. Ik zoek goede vervanger als ontbijt
 
Ik heb vandaag een tijdje in de Lidl rond gehangen om te zoeken naar lekkers met eiwitten.

Ik vond van het merk Dulano kippenborstfilet. Het gaat om kleine plakjes (schijfjes) kipfilet. De verpakking bevat 150 gram en er zitten zoals ik nu kan zien 13 a 15 plakjes in.

Dit zit er in per 100 gram:
111 kcal
20 gram eiwitten
3 gram koolhydraten waarvan 1,3 gram suikers
2 gram vet waarvan 0,8 verzadigd
voedingsvezels 0,5 gram
natrium 0,9 gram

Leker voor 's avonds bij de tv?
 
is het niet gewoon beleg?
 
Ja het probleem is dat ik tussen ontbijt en middag al een whey shake met fijne oats drink ..

Bij een goed voedingsschema heb je maar 2 shakes nodig op een dag.
1 whey shake bij het ontbijt
1 whey shake na de training
Kwark voor het slapen (als je dit niet lust, caseine shake)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Naar boven