AndroidHealthClinic

Vervanging overhead press ICF 5x5 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

cvk05

Novice
Lid geworden
19 nov 2014
Berichten
7
Waardering
0
Goedenavond,

Ik ben van plan deze week te beginnen met het ICF 5x5 schema. Nu zit in dit schema op dag B de overhead press.
Wegens fysieke problemen met mijn schouders op dit moment geen push en pull bewegingen recht boven mijn hoofd doen. Incline etc. kan wel gewoon.

Met welke oefening kan ik het beste de overhead press vervangen?

Bij voorbaat dank!
 
Je kunt misschien het 'landmine press' doen (geweldig vervangen voor mensen die last hebben van overhead presses) - gewoon hetzelfde setup als een barbell T-row met het stang in een hoek zetten en het andere kant opdrukken met beide handen - goede voor je schouders en boven borst.
 
Hoe lang gaat het probleem met je schouders duren denk je? Dumbells ook geen optie?
 
Landmine press had ik nog niet aan gedacht, klinkt als een goede optie. (had zelf eerst incline benchpress in gedachten).

Chimaira
Hoe lang de schouderproblemen aanhouden weet ik niet, op het moment al veel langer dan ik zou willen...
Dumbbells zijn helaas ook geen optie, de beweging recht boven het hoofd is het probleem.
 
Dumbells vindt ik altijd wat 'soepeler' te gebruiken voor schouders dan barbell presses
Landmine press had ik nog niet aan gedacht, klinkt als een goede optie. (had zelf eerst incline benchpress in gedachten).

Chimaira
Hoe lang de schouderproblemen aanhouden weet ik niet, op het moment al veel langer dan ik zou willen...
Dumbbells zijn helaas ook geen optie, de beweging recht boven het hoofd is het probleem.

Af en toe doe ik wel Landmine presses om wat afwisseling te introduceren aan mijn training.
 
Back
Naar boven