MuscleMeat

Vervanging pull/push down

Bezoekers in dit topic

Ctct

Novice
Lid geworden
14 dec 2015
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
95kg
Ik ben nieuw op dit forum. Heb recent een fitness set aangeschaft. Via google op dit forum terechtgekomen, en dankzij user SHUTTERSPEED een full body trainingsprogramma gevonden. Alleen 2 oefeningen die hij aankaart in zijn schema kan ik niet beoefenen omdat ik de apparaten ervoor niet heb. Graag zou ik willen weten van jullie wat goede vervangede oefeningen zijn. Het gaat om het volgende schema:

Squat 3*15
Bent over row 3*15
Bench press 3*15
Pull down 3*15
Militaire press 3*15
Barbell curl 2*15
Push down 2*15
Calf raises 2*15
cooling down

Dit is gepost in het volgende topic : https://forum.bodybuilding.nl/topics/welk-trainingsprogramma-is-geschikt-voor-mij.139327/

Sorry kan niet het hele schema kopieren omdat ik mobiel zit. Het wil niet lukken.

Ik kan geen pull down en push down doen (voor zover ik de methodes op google heb gezien).

Ik ben in het bezit van een bankdruk apparaat, curlstang en dumbells. De bank zelf is kwa rugleuning verstelbaar - en beschikt over een opzetstuk voor beenoefeningen - opzetstuk voor buikspieroefeningen - opzetstuk voor dumbelloefeningen.

Op dit moment ben ik skinnyfat gebouwd waarbij nagenoeg alle vet in mijn buik zit. Wat ik wil bereiken is het lichamelijk sterker worden, spiermassa opbouwen, en wat afvallen.

Wil de komende weken dit schema aanhouden en van daaruit verder gaan orienteren.

Hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen. Alvast bedankt voor jullie meedenken en inzet.
 
Pulldown vervangen door optrekken

Voor triceps zou ik dan eerder small bankduwen, dips of lying triceps extension doen (rippetoe style)...

Algemene oefeningenselectie vind ik zeker niet slecht, maar zou wel afstappen van die 15-reppers
 
Gewoon 5x5 Stronglifts gaan doen. Ik heb dezelfde apparatuur als jij, en het werkt goed voor mij.
Is een handige app voor voor op je mobiel.

Hierbij kan je bijvoorbeeld het vervangen door dips of tricep extensoins.
Of gewoon pull ups erin doen
 
Pulldown vervangen door optrekken

Voor triceps zou ik dan eerder small bankduwen, dips of lying triceps extension doen (rippetoe style)...

Algemene oefeningenselectie vind ik zeker niet slecht, maar zou wel afstappen van die 15-reppers

Bedankt voor je reactie. Heb alleen geen beschikbaarheid om optrek oefeningen te doen thuis...
Gewoon 5x5 Stronglifts gaan doen. Ik heb dezelfde apparatuur als jij, en het werkt goed voor mij.
Is een handige app voor voor op je mobiel.

Hierbij kan je bijvoorbeeld het vervangen door dips of tricep extensoins.
Of gewoon pull ups erin doen
zal een kijkje nemen bij de app. Maar hou mij liever aan eerdergenoemd schema vast, anders word het weer zoeken zoeken zoeken tot ik eindelijk weer een schema uitkies
 
Barbell op hoogste punt in squatrack hangen en dan daaraan pullups?
Of mss kan je ergens een TRX of suspension trainer ophangen? Die kan je zelf maken voor een paar euro als je die te duur vind
 
Bedankt voor je reactie. Heb alleen geen beschikbaarheid om optrek oefeningen te doen thuis...

zal een kijkje nemen bij de app. Maar hou mij liever aan eerdergenoemd schema vast, anders word het weer zoeken zoeken zoeken tot ik eindelijk weer een schema uitkies

Schema is in feite hetzelfde. Gratis heb je een schema met squat, overhead press, bankdruk, barbell row en deadlift.
Voor betaling kan je nog ongeveer 12 andere oefeningen toevoegen, maar in de app zelf kan je ook zien welke oefeningen het beste zijn om op welke dag toe te voegen.
Dus dan kan je ze gewoon doen, alleen kan je niet op de app je voortgang van die oefeningen bijhouden.
 
Gebruik youtube kanaal passion4profession, zijn soms echt zware oefeningen en je hebt verschillende niveau's. Je hebt leg, abs en biceps workouts. Er zijn veel verschillende oefeningen die ik nog nooit heb gezien en zijn echt effectief.
 
Hoe ga je eigenlijk squatten als je enkel een bench press(-stand) hebt ?
 
Back
Naar boven