MuscleMeat

vervanging shake (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nico

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
6 jan 2003
Berichten
361
Waardering
0
met wat kan ik mijn shake die bij het ontbijt neem het beste vervangen,ik word hier op de vroege ochtend een beetje misselijk van,zoiezo van teveel eten sóchtens vroeg.

zijn amino caps hier geschikt voor? zo ja hoe veel moet je er dan van nemen,aantal caps of mg's
 
Welke shake bedoel je eigenlijk?

*'s Ochtends ben je toch het best af met een whey shake.
Dit haalt je uit je katabole toestand.
Whey eiwit wordt sneller opgenomen dan andere eiwitten,
dus ik zou toch die shake blijven drinken.

*Als je 's morgens een weight gain shake neemt dan zou ik die vervangen door wat Brinta of havermout.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by nico
met wat kan ik mijn shake die bij het ontbijt neem het beste vervangen,ik word hier op de vroege ochtend een beetje misselijk van,zoiezo van teveel eten sóchtens vroeg.

zijn amino caps hier geschikt voor? zo ja hoe veel moet je er dan van nemen,aantal caps of mg's

Juist als je er niet van houdt om 's ochtends veel te eten, is zo'n shake aan te raden... vloeibaar, dus het vult niet zoveel als vast voedsel. Drink je het met melk? Dat kan de smaak ook wat lekkerder maken... neem wel magere melk, vet vertraagt de opname van eiwit...

Amino caps zou ik al helemaal niet nemen als je 's ochtends geen trek hebt in eten.... die dingen zijn HUGE, dus het is niet echt prettig te noemen om daar een paar van door te slikken tegelijk.

Je kunt je wheypoeder ook door brinta/havermout doen, met magere melk... wordt wel trager opgenomen op deze manier, maar je krijgt wel hoogwaardig eiwit binnen. Kwark is ook een optie... en melk is sowieso een goede bron van eiwit, ook al moet je er wel veel van drinken. It's up to you!
 
Re: Re: vervanging shake

Originally posted by kingnbajam
Je kunt je wheypoeder ook door brinta/havermout doen, met magere melk... wordt wel trager opgenomen op deze manier, maar je krijgt wel hoogwaardig eiwit binnen. Kwark is ook een optie... en melk is sowieso een goede bron van eiwit, ook al moet je er wel veel van drinken. It's up to you!

melk drinkt idd snel weg en omdat t vloeibaar is heb je r ook meer voordelen aan. kwark zou ik als snelle opname niet aanbevelen. doch is t wel ideale bron van eiwit.

welk merk poeder heb je nu?
 
het gaat om de whey shake.

merk is performance..smaak choco
deze vind ik opzich goed te drinken alleen valt ie sóchtens zwaar zeker met ook nog eens een bordje havermout en die lepel lzo,of kan ik beter dit scheiden eerst whey en dan een half uurtje later de rest,lijkt me zelf wel het beste zeker gezien die lepel lzo.

(ben aan het cutten)

welk merk vinden julie zoal lekker?
 
nico, zoals ik al zei.... je kunt die wheypoeder ook door je havermout en (magere) melk doen! Probeer dat eens en kijk wat jou het best bevalt/smaakt....

Als je aan het cutten bent, zie ik sowieso niet het nut van havermout in de ochtend... tenzij je na die maaltijd gaat trainen. Je wil namelijk vet kwijt met spierbehoud (dat is de ideale situatie), koolhydraten dien je dus vooral op functionele wijze te gebruiken, dus voor energie voor je workout en voor je postworkout maaltijden....

Anyway, ik dwaal af... dit was niet je vraag. :)
 
Originally posted by kingnbajam
nico, zoals ik al zei.... je kunt die wheypoeder ook door je havermout en (magere) melk doen! Probeer dat eens en kijk wat jou het best bevalt/smaakt....

Als je aan het cutten bent, zie ik sowieso niet het nut van havermout in de ochtend... tenzij je na die maaltijd gaat trainen. Je wil namelijk vet kwijt met spierbehoud (dat is de ideale situatie), koolhydraten dien je dus vooral op functionele wijze te gebruiken, dus voor energie voor je workout en voor je postworkout maaltijden....

Anyway, ik dwaal af... dit was niet je vraag. :)

ben ik t niet mee eens, ik eet zelf ook havermout in de ochtend.niet veel maar toch wel havermout. zolang je calinname onder je calbehoeft zit kan je wel degelijk havermout eten. Ik eet voor de rest vd dag ook minder kh en voor t trainen weer havermout. Havermout is in mn ogen een goed begin vd dag, zowel in cut als bulkfase
 
ik ben ook af van die poeders en shakes 's ochtends, werd hier egt zwaar misselijk van.

eet nu alleen complexe carbs + mn vits/mineralen 's ochtends.
 
Originally posted by kingnbajam
nico, zoals ik al zei.... je kunt die wheypoeder ook door je havermout en (magere) melk doen! Probeer dat eens en kijk wat jou het best bevalt/smaakt....

Als je aan het cutten bent, zie ik sowieso niet het nut van havermout in de ochtend... tenzij je na die maaltijd gaat trainen. Je wil namelijk vet kwijt met spierbehoud (dat is de ideale situatie), koolhydraten dien je dus vooral op functionele wijze te gebruiken, dus voor energie voor je workout en voor je postworkout maaltijden....

Anyway, ik dwaal af... dit was niet je vraag. :)

Wat een onzin, je hebt gewoon kh nodig, tijdens het cutten kan je prima kh nemen. Uiteindelijk bepaald een calorisch overschot of tekort of je wel of niet afvalt.
 
Originally posted by soulreaver


Wat een onzin, je hebt gewoon kh nodig, tijdens het cutten kan je prima kh nemen. Uiteindelijk bepaald een calorisch overschot of tekort of je wel of niet afvalt.

Niet mee eens. Tuurlijk bepaalt een calorisch overschot/tekort de mate waarin je afvalt... maar als je effectief vet wil verbranden, is het zonde om je insulinespiegel omhoog te krikken in de ochtend... je verliest ABSOLUUT geen spier als je GEEN carbs neemt in de ochtend. Ik doe het al 9 weken...

Rondom/na je training is een ander verhaal. Nogmaals, iedereen moet zelf weten wat hij/zij voor methode gebruikt, ik vertel waar ik zelf goede ervaring mee heb... en met mij vele anderen.
 
Originally posted by kingnbajam


Niet mee eens. Tuurlijk bepaalt een calorisch overschot/tekort de mate waarin je afvalt... maar als je effectief vet wil verbranden, is het zonde om je insulinespiegel omhoog te krikken in de ochtend... je verliest ABSOLUUT geen spier als je GEEN carbs neemt in de ochtend. Ik doe het al 9 weken...

Rondom/na je training is een ander verhaal. Nogmaals, iedereen moet zelf weten wat hij/zij voor methode gebruikt, ik vertel waar ik zelf goede ervaring mee heb... en met mij vele anderen.

Je verliest ook geen spier wanneer je wel koolhydraten neemt in de ochtend.
Het gaat uiteindelijk toch om een calorisch tekort. Behalve wanneer je echt bij het hardnekkige vet komt en op insuline moet gaan letten.
 
Originally posted by burn


Je verliest ook geen spier wanneer je wel koolhydraten neemt in de ochtend.
Het gaat uiteindelijk toch om een calorisch tekort. Behalve wanneer je echt bij het hardnekkige vet komt en op insuline moet gaan letten.

Nee, maar als je insulinespiegel omhoog gaat, mag je je vetbranding ook gedag zeggen! Als je bezig bent met cutten en je hebt je cardio gedaan op nuchtere maag, is het gewoon NIET aan te raden om gelijk daarna een carb-maaltijd te nemen... ideaal is een half uur tot uur wachten en dan een maaltijd met eiwit+vet nemen... whey + lijnzaadolie bv.

Natuurlijk verlies je geen spier als je wel koolhydraten neemt... was dat een sarcastische opmerking?

Trouwens, als je ALLEEN koolhydraten neemt, zul je WEL spier verliezen. ;)
 
Originally posted by kingnbajam


Nee, maar als je insulinespiegel omhoog gaat, mag je je vetbranding ook gedag zeggen! Als je bezig bent met cutten en je hebt je cardio gedaan op nuchtere maag, is het gewoon NIET aan te raden om gelijk daarna een carb-maaltijd te nemen... ideaal is een half uur tot uur wachten en dan een maaltijd met eiwit+vet nemen... whey + lijnzaadolie bv.

Natuurlijk verlies je geen spier als je wel koolhydraten neemt... was dat een sarcastische opmerking?

Trouwens, als je ALLEEN koolhydraten neemt, zul je WEL spier verliezen. ;)

De insuline spiegel gaat ook omhoog van eiwitten. Dit betekent niet dat de vetverbranding meteen stopt. Als de vetverbranding al stopt dan is het omdat de verbranding tijdelijk over gaat op glucose, door de koolhydraten die je net gegeten hebt. Hetzelfde gebeurt als je vet eet, dit zal ook verbrandt moeten worden.
Insuline heeft inderdaad invloed op de vetverbranding maar dit regelt zich allemaal vanzelf. Insuline zal de vetverbranding meestal iets minderen, omdat er nu glucose aanwezig is. Maar dit maakt helemaal geen verschil, zolang je een cal. tekort creeert. Op die manier zul je altijd vet verbranden.
Het lijkt alsof jij teveel waarde hecht aan de vetverbranding, terwijl dit weinig zegt. Het maakt toch niet uit of je op een dag 100 of 200 gram vet hebt verbrandt? Het gaat erom dat je meer vet verbrandt dan je opslaat. Als jij koolhydraten eet verbrand je minder vet, maar sla je ook minder vet op. Wanneer jij vet eet, verbrand je minder vet maar sla je ook meer vet op. Uiteindelijk gaat het om de cal.
Kom je echt bij het hardnekkige vet dan gaat insuline een grotere rol spelen, omdat insuline een grote invloed heeft op deze vetdepots.
 
Originally posted by burn


De insuline spiegel gaat ook omhoog van eiwitten.

1: insuline gaat BEDUIDEND minder omhoog als je eiwit in combinatie met vet eet. Zelfs als je alleen eiwit zou eten, dan nog stijgt je insuline minder dan met carbs.


Dit betekent niet dat de vetverbranding meteen stopt. Als de vetverbranding al stopt dan is het omdat de verbranding tijdelijk over gaat op glucose, door de koolhydraten die je net gegeten hebt. Hetzelfde gebeurt als je vet eet, dit zal ook verbrandt moeten worden.[/B]

2: als je vet eet, stimuleer je je lichaam alleen maar om vet te verbranden, mits de koolhydraten weg worden gelaten.

Insuline heeft inderdaad invloed op de vetverbranding maar dit regelt zich allemaal vanzelf. Insuline zal de vetverbranding meestal iets minderen, omdat er nu glucose aanwezig is. Maar dit maakt helemaal geen verschil, zolang je een cal. tekort creeert. Op die manier zul je altijd vet verbranden.[/B]

3: Niet alles regelt zichzelf allemaal vanzelf. Om optimaal vet te verbranden en zo min mogelijk spier te verliezen, dien je je lichaam in een daarvoor optimale situatie te brengen, manipuleren dus. Niet iedereen heeft aanleg om snel spier aan te zetten, snel vet te verbranden, nauwelijks vet aan te komen etc.


Het lijkt alsof jij teveel waarde hecht aan de vetverbranding, terwijl dit weinig zegt. Het maakt toch niet uit of je op een dag 100 of 200 gram vet hebt verbrandt?[/B]

Als ik bezig ben met cutten, hecht ik inderdaad veel waarde aan vetverbranding. Als ik kan kiezen voor 200 gram vetverlies in plaats van 100gram, dan kies ik voor de eerste, wie niet?! Het gaat uiteindelijk wel om consistentie, blijven volhouden en tweaken aan je dieet/training, tot je je doel bereikt.



Het gaat erom dat je meer vet verbrandt dan je opslaat. Als jij koolhydraten eet verbrand je minder vet, maar sla je ook minder vet op. Wanneer jij vet eet, verbrand je minder vet maar sla je ook meer vet op.[/B]

Is dat zo? Als je koolhydraten eet, sla je ook minder vet op? Ok, met z'n allen aan de koolhydraten tijdens cutten!!!!! ;)

Uiteindelijk gaat het om de cal.
Kom je echt bij het hardnekkige vet dan gaat insuline een grotere rol spelen, omdat insuline een grote invloed heeft op deze vetdepots. [/B]
 
Originally posted by kingnbajam


Is dat zo? Als je koolhydraten eet, sla je ook minder vet op? Ok, met z'n allen aan de koolhydraten tijdens cutten!!!!! ;)

Tuurlijk sla je minder vet op wanneer je koolhydraten eet i.p.v. vetten. Je slaat dan glucose op en verbrand ook meer glucose. Als je meer vet eet sla je ook meer vet op, maar dan verbrand je ook meer vet. Uiteindelijk komen we weer op het cal. verhaal.
Verder doet me deze discussie denken aan een eerdere discussie met 'gamer'.
 
Originally posted by kingnbajam
nico, zoals ik al zei.... je kunt die wheypoeder ook door je havermout en (magere) melk doen! Probeer dat eens en kijk wat jou het best bevalt/smaakt....

Als je aan het cutten bent, zie ik sowieso niet het nut van havermout in de ochtend... tenzij je na die maaltijd gaat trainen. Je wil namelijk vet kwijt met spierbehoud (dat is de ideale situatie), koolhydraten dien je dus vooral op functionele wijze te gebruiken, dus voor energie voor je workout en voor je postworkout maaltijden....

Anyway, ik dwaal af... dit was niet je vraag. :)

40gr whey door dat kleine beetje havermout is echt geen vreten,had dat al eerder geprobeerd.

ik ben nu toch al 10kg lichter geworden en geen steek aan kracht
verloren ik denk dat ik nu tussen 8 a 10 %bf zit 6ix pack is duidelijk zichtbaar en als ik net getraind heb lopen de aderen over
schouders borst en zelfs 1 over mijn buik,alleen zit ik nu met die twee wel bekende lastige plekjes waar het vet moeilijk weg te krijgen is.
dat stukje net onder de navel en de plek waar de love hendels gezeten hebben zit nog wat.
ik hoef niet perse mega droog te worden maar die twee plekjes
wil ik toch wel weg krijgen.

als ik sóchtens geen kh krijg flikker na een uur neer,ik loop toch al vaak met een vreemd gevoel in mijn maag(geen honger)meer een beetje kramp achtig als ik dan wat eet gaat het wel weer even weg,mijn lichaam laat me precies weten maneer de 21/2 uur verstreken zijn na mijn laatste maal.

ik heb juist mijn kh verhoogt van 100gr naar 200gr (exstra rijst en kwark toegevoegt)omdat ik het idee had dat ik gewoon op te weinig moest draaien ondanks die 300gr eiwit en 60gr vet.
en het werkt..voor deze week dan! hoe het verder gaat moeten we nog zien.
 
Back
Naar boven