Fitness Seller

vervangoefening fly's (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

vermeulen92

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
15 dec 2009
Berichten
1.123
Waardering
23
Lengte
1m67
Massa
73kg
goedendag allemaal,
ik zit met het probleem dat zodra ik fly's doe los of machine maakt allemaal niet uit, dat ik last van me rechterschouder krijg dit is nu al bijna een jaar zo.
ik heb afgelopen 5 weken niet gesport ivm vakantie enz. gister dus weer geprobeert en nog steeds hetzelfde probleem.
normaal trainde ik voor borst:
-flat benchpress/ dumbbell bench press afwisselend iedere week
-incline benchpress/ dumbeel benchpress afwisselend
-en voor de fly's hetzelfde verhaal
maar nu het probleem de fly's komen te vervallen wat kan ik hiervoor het best in de plaats nemen?
m.v.g.
 
Dips, peck deck, cable cross over, db/bb pullover..

Maar als ik jou was, zou ik liever eerst de oorzaak willen weten. Voor hetzelfde geld is het heel simpel op te lossen door bv je schouders eerst goed los te gooien, of een of andere maffe isolatie oefening
 
heb ik allemaal al geprobeert maar het komt steeds terug
 
Ga gewoon dips erbij doen. Maar grote kans dat je dan ook last krijgt van je schouder. Maar natuurlijk proberen en kijken of je überhaupt pijn krijgt.
 
shoulder dislocations?
 
heb ik allemaal al geprobeert maar het komt steeds terug

Even je schouder laten genezen ervan en niet zo ver naar beneden uitrekken? Maybe ligt het wel daaraan?

Als je je schouder niet laat rusten en genezen dan komt het idd terug..
 
Ga gewoon dips erbij doen. Maar grote kans dat je dan ook last krijgt van je schouder. Maar natuurlijk proberen en kijken of je überhaupt pijn krijgt.

Dips is niet echt een vervangende oefening voor fly's. Dips legt het accent op de onderkant en een incline fly het accent op de bovenkant.
 
Zorgen dat je schouders weer 'beter' worden. Verder kan je ook prima massa pakken op je borst zonder fly's.
 
vent ga naar de fysio of een sportmasseuse. Je hebt er toch niks aan als je constant voorzichtig moet doen omdat je last hebt. Zal wel iets niet goed zitten en voordat het erger wordt, kun je het beter oplossen..
 
Als je last van je schouders krijgt bij het trainen van de borst is dat most likely na bankdrukken of dumbbell presses.

Jouw techniek is waarschijnlijk niet helemaal goed met bankdrukken, waardoor er een druk op je schouders ontstaan.. Als je daarna dan flyes doet krijg je daar meteen last van..

Paar tips:
Bij bankdrukken;
- Houd je onderarmen 90 graden ten opzichte van bovenarmen.
- Voeten op de grond, stevig op de hak en niet bewegen maar stabiel neerzetten.
- Schouders naar achteren borst naar voren.
- Schouderbladen NAAR elkaar toe trekken en zo houden.
- Schouders op dezelfde plaats houden als je bankdrukt.
- Kont op de bank houden, probeer em hoog neer te zetten zodat de rug IETSJES archt. (Teveel arch is ook niet goed)

Bij Flyes:
- Niet te laag gaan met de gewichten ten opzichte van de grond.
- Probeer em Flat te doen als incline niet gaat.
- Je hoeft je armen niet helemaal te strekken zoals velen doen (Zolang het scharnierpunt bij de schouder maar aangesproken wordt..)
- Goed knijpen in de dumbbells.

Het klinkt misschien stom dat ik bankdrukken als de dader aanwijs, maar ik heb 3 maatjes die precies hetzelfde hadden als jij, die kregen steken in de voorste schouderkoppen.. Omdat deze jongens schouders ook deden elke week, en bankdrukken op de verkeerde manier deden, kregen die schouders geen rust en konden ze bijna geen flyes op de normale manier uitvoeren.

Om te zorgen dat je dan een goed herstellende schouder krijgt, is het verstandig schouders lichter te trainen, en de bovenstaande bankdruk tips vast te houden.
Na een maandje zou je toch wel beter moeten kunnen trainen :)
Verschil zou je meteen moeten merken.
 
Dips, peck deck, cable cross over, db/bb pullover..

Maar als ik jou was, zou ik liever eerst de oorzaak willen weten. Voor hetzelfde geld is het heel simpel op te lossen door bv je schouders eerst goed los te gooien, of een of andere maffe isolatie oefening

nee, zou eerder onderkant borst activeren. En vind het meer een oefening voor de lats..
 
Paar tips:
Bij bankdrukken;
- Houd je onderarmen 90 graden ten opzichte van bovenarmen.
Dan doe je geen volledige rom

- Kont op de bank houden, probeer em hoog neer te zetten zodat de rug IETSJES archt. (Teveel arch is ook niet goed)
wat is er mis met teveel arch?

verder ben ik met je eens dat inderdaad verschillende schoudersblessures kunnen voortkomen uit de bench
 
Dan doe je geen volledige rom


wat is er mis met teveel arch?

verder ben ik met je eens dat inderdaad verschillende schoudersblessures kunnen voortkomen uit de bench

Nja 90 Graden.. nee is het ook niet echt, ik pak em zelf wel wijder, heb je gelijk in...
Wij hebben die barbells met die ringen als maatstaaf, doe je daar je vingers overheen heb je de juiste wijdte..

Dus je hebt gelijk!

Teveel arch onder het mom van dat je reet zowat van de bank af komt en gewoon onnatuurlijk holle rug aanneemt..
 
Wij hebben die barbells met die ringen als maatstaaf, doe je daar je vingers overheen heb je de juiste wijdte..

Die hebben wij ook, prima spul. Alleen jammer dat we niet allemaal hetzelfde gebouwd zijn (lengte/verhouding), dan zou bovenstaande idd voor iedereen op kunnen gaan.
 
Teveel arch onder het mom van dat je reet zowat van de bank af komt en gewoon onnatuurlijk holle rug aanneemt..
ah ja, de kont moet natuurlijk op het bankje blijven:p
maar archen op zich kan geen kwaad denk ik.
 
Als je last van je schouders krijgt bij het trainen van de borst is dat most likely na bankdrukken of dumbbell presses.

Jouw techniek is waarschijnlijk niet helemaal goed met bankdrukken, waardoor er een druk op je schouders ontstaan.. Als je daarna dan flyes doet krijg je daar meteen last van..

Paar tips:
Bij bankdrukken;
- Houd je onderarmen 90 graden ten opzichte van bovenarmen.
- Voeten op de grond, stevig op de hak en niet bewegen maar stabiel neerzetten.
- Schouders naar achteren borst naar voren.
- Schouderbladen NAAR elkaar toe trekken en zo houden.
- Schouders op dezelfde plaats houden als je bankdrukt.
- Kont op de bank houden, probeer em hoog neer te zetten zodat de rug IETSJES archt. (Teveel arch is ook niet goed)

Bij Flyes:
- Niet te laag gaan met de gewichten ten opzichte van de grond.
- Probeer em Flat te doen als incline niet gaat.
- Je hoeft je armen niet helemaal te strekken zoals velen doen (Zolang het scharnierpunt bij de schouder maar aangesproken wordt..)
- Goed knijpen in de dumbbells.

Het klinkt misschien stom dat ik bankdrukken als de dader aanwijs, maar ik heb 3 maatjes die precies hetzelfde hadden als jij, die kregen steken in de voorste schouderkoppen.. Omdat deze jongens schouders ook deden elke week, en bankdrukken op de verkeerde manier deden, kregen die schouders geen rust en konden ze bijna geen flyes op de normale manier uitvoeren.

Om te zorgen dat je dan een goed herstellende schouder krijgt, is het verstandig schouders lichter te trainen, en de bovenstaande bankdruk tips vast te houden.
Na een maandje zou je toch wel beter moeten kunnen trainen :)
Verschil zou je meteen moeten merken.

Je vergeet bij bankdrukken dat degene de ellebogen naar binnen moet draaien. Daar ligt zich juist het probleem.
 
Je vergeet bij bankdrukken dat degene de ellebogen naar binnen moet draaien. Daar ligt zich juist het probleem.
doe dat nooit en heb totaal geen last van mijn schouders
lijkt mij ook onnatuurlijk eerlijk gezegd.
 
Back
Naar boven