XXL Nutrition

Verven van kozijnen maar ik blijf strepen krijgen in de lak! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

KoekieMonster

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
17 apr 2007
Berichten
7.756
Waardering
536
Lengte
1m84
Watergedragen verf.
Goede kwasten/juiste maat. Heb al verschillende merken geprobeerd.
Voorafgaande stappen genomen: goed schuren, ontvetten en stofvrij maken.

Als ik de baan aanbreng en er verticaal overheen ga met de kwast, blijf ik strepen krijgen... Ook als de lak is opgedroogd.
Ik word het echt zat, ik heb al 3x de kozijnen hier geschilderd.

Iemand een idee, of goede info/website (of nog beter: sprekend uit eigen ervaring misschien?)
Tips...
 
Denk dat het aan de verf ligt, je kan eens advies vragen bij de handelaar.
 
Een lakroller gebruiken
 
idd een kleine rol gebruiken ipv kwast

te logisch voor woorden toch
 
Met een (geschikte waterbasis) roller krijg ik juist weer bobbeltjes/kleine luchtbelletjes :roflol:
 
Watergedragen verf.
Goede kwasten/juiste maat. Heb al verschillende merken geprobeerd.
Voorafgaande stappen genomen: goed schuren, ontvetten en stofvrij maken.

Als ik de baan aanbreng en er verticaal overheen ga met de kwast, blijf ik strepen krijgen... Ook als de lak is opgedroogd.
Ik word het echt zat, ik heb al 3x de kozijnen hier geschilderd.

Iemand een idee, of goede info/website (of nog beter: sprekend uit eigen ervaring misschien?)
Tips...

ligt niet aan je verf watergedragen verf moet je opbrengen en niet teveel nastrijken (poetsen ) als je geen ervaring hebt met het besnijden langs het raam en het duurt te lang dan droogt hij idd te snel

volgende tips
1. plak het raam /muur af met schilders tape die gele
2. verf niet verdunnen
3. opzetten in lange halen
4. na rollen met lak rolletje 5 cm breed

volgende tips en advies ..

watergedragen verf is alleen verplicht voor schilders/schildersbedrijf voor particulier niet dus gebruik voortaan gewoon de reguliere verf op alkyd basis dus terpentine

kun je beter verwerken blijft langer nat en het eindresultaat is beter ook de glans en bescherming blijft langer mooi

goede verf is .. sigma s2u allure ( kras en slijtvast) trimetal

en ja ervaring ben schilder/spuiter


gr opa
 
@specialpaint Je zegt eerst ligt niet aan de verf maar later zeg je toch ook dat hij beter andere gebruikt om het beter te verwerken. Zoiets vermoedde ik dus. :)
 
Als je goede verf neemt trekt ie bijna direct vlak na het strijken, je moet wel een hele slechte kwast hebben wilt ie strepen houden. Die kunststof kwasten van de Action zijn al goed genoeg om kozijnen streeploos te schilderen, mits je dus goede verf koopt.
 
gewoon met spuitbusje van de action doen, wel eerst goed ontvetten
 
@specialpaint Je zegt eerst ligt niet aan de verf maar later zeg je toch ook dat hij beter andere gebruikt om het beter te verwerken. Zoiets vermoedde ik dus. :)

big.t wat ik bedoel te zeggen dat de meeste thuis klussers geen ervaring hebben met watergedragen verf daar moet je ervaring en skills voor hebben imo

daarom mijn advies voor terpentine basis want daar kun je echt weinig mee verpesten
 
Back
Naar boven