MuscleMeat

Aankondiging Vervuiling van serieuze secties

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

EricR

Superior Athlete
20 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
50.073
Waardering
2.589
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
De laatste weken valt het op dat een aantal leden het grappig vinden om serieuze secties te vervuilen met adviezen als 'smeer pindakaas op je buik', animated gifs te plaatsen of andere ongein. Voor dit soort vervuiling geldt een zero tolerantie beleid en degenen die moedwillig de serieuze secties vervuilen zullen dan ook sancties krijgen in de vorm van gele en rode kaarten.

De enige sectie waar grappen zijn toegestaan is 'humor en geouwehoer'. De overige secties zijn serieus en zeker de trainings, voeding, log en supplementensecties zijn bedoeld om advies te geven. Niet om de forum-troll te spelen.

Deze thread is niet bedoeld om reeds uitgedeelde kaarten te bespreken, degenen die zich daar aan schuldig maken lopen het risico wederom een kaart te ontvangen.

DBB wordt gemaakt door de leden maar voor trollen in serieuze secties is geen plaats op DBB. Het slechte weer leidt misschien tot verveling maar ga dat dan niet op DBB tot uiting laten komen. Met dat soort gedrag frustreer je nieuwkomers en ook leden die wel op DBB komen voor serieuze info.
 
Laatst bewerkt:
Amen to that!!
 
  • Like
Waarderingen: NGF
Haha de pindakaas op de buik classic moet kunnen, sommige mensen vragen erom! ;)

Overigens worden dat soort topics vaak ook te lang open gelaten. Nieuwkomers die niet eens de moeite nemen om zich in te lezen en maar vragen afvuren moeten verwezen worden naar stickies en daarna moet er gewoon een slotje op!
 
weet niet in hoeverre het mogelijk is, maar misschien is het een idee om een topic eerst te laten controleren door de mods, voor het open kan?

Komen wel erg vaak de zelfde vragen voorbij en waar dan ook de troll reacties zege vieren?!

bv. Dat een 6pack topic niet gemaakt kan worden als er al een topic is waar de laatste reactie een half jaar geleden geplaatst is?

Nietemin is het wel waar @Ts...!
 
Haha de pindakaas op de buik classic moet kunnen, sommige mensen vragen erom! ;)

Overigens worden dat soort topics vaak ook te lang open gelaten. Nieuwkomers die niet eens de moeite nemen om zich in te lezen en maar vragen afvuren moeten verwezen worden naar stickies en daarna moet er gewoon een slotje op!

Lijkt me duidelijk dat het niet kan.

Verder is deze discussie reeds vele malen gevoerd, als we iedereen maar doorverwijzen naar de stickies dan kunnen we DBB wel sluiten. Natuurlijk wordt er ook verwacht van een nieuwkomer dat er reeds enige kennis is opgedaan maar dat is nog geen vrijbrief om die nieuwkomer te gaan trollen.

We zijn al crew mede afhankelijk van topic reports, we kunnen niet iedere thread volledig uitpluizen. Wie tegen dit soort vervuiling aanloopt kan dit kenbaar maken met de topic report knop.
 
In,

Maar nieuwkomers trollen vind ik persoonlijk nog kunnen omdat ze denken dat alles vanzelf wel op hun afkomt en er ook geen beetje moeite voor doen. Was er laatst ook weer één die een schema wou alsof we hier slaven zijn.
 
In,

Maar nieuwkomers trollen vind ik persoonlijk nog kunnen omdat ze denken dat alles vanzelf wel op hun afkomt en er ook geen beetje moeite voor doen. Was er laatst ook weer één die een schema wou alsof we hier slaven zijn.

Het lijkt me nu toch wel duidelijk dat het niet kan. Voor een nieuwkomer is alles ook echt nieuw en je moet je indenken hoe de meesten hier zelf waren toen ze net begonnen. Vol met vragen over het algemeen en velen zullen te gretig zijn geweest om zich bezig te houden met info vergaren maar vooral gericht zijn op trainen en/of indelen voedingsschema.

Geef nieuwkomers de ruimte, als ze echt volledig onwetend overkomen kan verwezen naar stickies of soortgelijke threads. In ieder geval is het niet de bedoeling om een nieuwkomer gelijk maar weg te jagen d.m.v. trollpostings.
 
Lijkt me duidelijk dat het niet kan.

Verder is deze discussie reeds vele malen gevoerd, als we iedereen maar doorverwijzen naar de stickies dan kunnen we DBB wel sluiten. Natuurlijk wordt er ook verwacht van een nieuwkomer dat er reeds enige kennis is opgedaan maar dat is nog geen vrijbrief om die nieuwkomer te gaan trollen.

We zijn al crew mede afhankelijk van topic reports, we kunnen niet iedere thread volledig uitpluizen. Wie tegen dit soort vervuiling aanloopt kan dit kenbaar maken met de topic report knop.

Mensen moeten niet zo snel op report knop drukken, leven en laten leven. Het lijkt wel mode tegenwoordig dat mensen zich direct aan een ander gaat storen. Hou het gewoon lekker kleurrijk zou ik zeggen.
 
Mensen moeten niet zo snel op report knop drukken, leven en laten leven. Het lijkt wel mode tegenwoordig dat mensen zich direct aan een ander gaat storen. Hou het gewoon lekker kleurrijk zou ik zeggen.

Dus jij bent voorstander van het vervuilen van serieuze secties begrijp ik hier uit?
 
Dus jij bent voorstander van het vervuilen van serieuze secties begrijp ik hier uit?

Wat voor de één vervuilen is, is voor de ander humor of gewoon een statement. Niet zo zwaar aan tillen vind ik.
 
Wat voor de één vervuilen is, is voor de ander humor of gewoon een statement. Niet zo zwaar aan tillen vind ik.

Het beleid is duidelijk, ontsporen van topics is niet toegestaan. Ik geloof dat je geen beeld hebt van die vervuiling. Of vind je slowchatten, honderd keer 'ok' achter elkaar, pindakaas op buik smeren adviezen en andere ongein een voorbeeld van humor? Geeft ook een fijn beeld voor de nieuwkomers. Kom je binnen en krijg je i.p.v. gedegen advies een bende forum trolls op je dak.

Dan zie ik liever de nieuwkomer terug en de forum trolls gaan wat mij betreft.
 
Het beleid is duidelijk, ontsporen van topics is niet toegestaan. Ik geloof dat je geen beeld hebt van die vervuiling. Of vind je slowchatten, honderd keer 'ok' achter elkaar, pindakaas op buik smeren adviezen en andere ongein een voorbeeld van humor? Geeft ook een fijn beeld voor de nieuwkomers. Kom je binnen en krijg je i.p.v. gedegen advies een bende forum trolls op je dak.

Dan zie ik liever de nieuwkomer terug en de forum trolls gaan wat mij betreft.

Als het echt buitensporig is heb je volkomen gelijk, maar de pindakaas reacties bv. die ik heb gezien waren vrij onschuldig. En deze reactie word namelijk ook vaak gebruikt als reactie op een (domme nep) vraag VAN een troll. Het blijft een moeilijk fenomeen om volledig uit te bannen dat trollen volgens mij.
 
Als iemand zich ergens aanmeldt om kennis op te doen over iets, en diegene heeft nergens verstand van (misschien niet eens van fora), dan dien je normaal op zijn/haar vragen te reageren vind ik.

Anders kan je alle secties behalve humor & geouwehoer en allerlei net zo goed open laten en de rest alleen maar op leesbaar zetten, want het staat toch al in 1 van de 100 stickies en anders krijg je een domme reactie op je vraag terug.
 
Laatst bewerkt:
Als het echt buitensporig is heb je volkomen gelijk, maar de pindakaas reacties bv. die ik heb gezien waren vrij onschuldig. En deze reactie word namelijk ook vaak gebruikt als reactie op een (domme nep) vraag VAN een troll. Het blijft een moeilijk fenomeen om volledig uit te bannen dat trollen volgens mij.

Die achterlijke reacties worden niet alleen gegeven bij vermoedelijke troll-postings. Het begint een soort van gewoonte te worden om onwetende nieuwkomers te overvallen met nietszeggende vervuiling. De nieuwkomer komt waarschijnlijk nooit meer terug na dit soort ongein en de forum trolls denken dat ze een vrijbrief hebben om verder te trollen.

Misschien is trollen lastig uit te bannen maar bij 7 rode kaarten zorgen de trolls er zelf wel voor dat ze hun praktijken niet meer kunnen uitvoeren.
 
Misschien een idee om onder een bepaald postcount de topics eerst te laten controleren voordat ze zichtbaar worden? Dan kunnen ze ook gelijk verwezen worden naar de betreffende plaats waar ze de info kunnen vinden. Geen idee wat de mogelijkheden zijn hierin.
 
Die pindakaas trolololol van laatst moest ik wel om lachen, maar al dat andere getroll is wel vervelend ja. Als ik een topic open dan is meestal meer dan de helft van de reacties bullshit en heeft niks met het onderwerp te maken.
 
Misschien een idee om onder een bepaald postcount de topics eerst te laten controleren voordat ze zichtbaar worden? Dan kunnen ze ook gelijk verwezen worden naar de betreffende plaats waar ze de info kunnen vinden. Geen idee wat de mogelijkheden zijn hierin.

Geen handige optie omdat de crew dan eerst alles moet goedkeuren en dan nog is er geen zekerheid dat forum trolls niet de thread overnemen met hun ongein.

De forumregels zijn duidelijk :
8. Laat topics niet ontsporen

Als iemand een topic over een bepaald onderwerp start, dan is dit omdat hij/zij het een interessant onderwerp vindt. Ga daarom niet zomaar off-topic, dit zou namelijk een teken van gebrek aan respect zijn voor de opstarter van het topic en tegenover de andere personen die verder willen communiceren over het desbetreffende onderwerp. Reageer altijd vriendelijk, en beledig niemand.

Ieder lid is akkoord gegaan met die regels en dient zich daar dus ook aan te houden.
 
Lijkt me duidelijk dat het niet kan.

Verder is deze discussie reeds vele malen gevoerd, als we iedereen maar doorverwijzen naar de stickies dan kunnen we DBB wel sluiten. Natuurlijk wordt er ook verwacht van een nieuwkomer dat er reeds enige kennis is opgedaan maar dat is nog geen vrijbrief om die nieuwkomer te gaan trollen.

We zijn al crew mede afhankelijk van topic reports, we kunnen niet iedere thread volledig uitpluizen. Wie tegen dit soort vervuiling aanloopt kan dit kenbaar maken met de topic report knop.

:exactly:


Wanneer krijg je eigenlijk een rode kaart? En hoeveel gele kaarten is een rode kaart?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Soortgelijke topics

Back
Naar boven