Fitness Seller

Verwarring verhouding macronutriënten (ernstig obesitas) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Even iets anders: besef wel dat je alleen al een jaar puur moet afvallen, wil je je beperken tot 1 kg per week. Ook gaat je taille waarschijnlijk 10-20 cm (of miss zelfs meer) krimpen.

Wat ik hiermee bedoel te zeggen, is dat een probleem met hangend vel waarschijnlijk niet meer te voorkomen is. Dit zeg ik niet om je te ontmoedigen, maar meer om teleurstelling te voorkomen.

Verder zou ik meteen beginnen met krachttraining. Beginnen met enkel cardio heeft m.i. geen meerwaarde. Ik kan je een schema als starting strenght of stronglifts aanbevelen.
 
Aquaexplo: Dank! Ik bedoelde het niet letterlijk zo zwart/wit als vetcellen fysiek vervangen, maar meer de balans vinden tussen beide; het een naar beneden, het andere naar boven. Ik heb thuis één en ander op papier staan m.b.t. succesverhalen van anderen die van een soortgelijk startpunt begonnen zijn en overtollig huid in grote mate hebben weten te voorkomen. Vaseline is een interessante, maar het komt voornamelijk neer op één bepaalde creme in combinatie met de juiste samenstelling van bepaalde rekoefeningen en veel water drinken. En inderdaad niet te hard van stapel lopen.

Dat brengt me direct bij Pren. Ik weet dat dit inderdaad een jaar gaat kosten. Daar ben ik overigens niet de enige in. Ook heb ik dus bewust voor gekozen voor max. 1kg per week om niet te hard van stapel te lopen. We hebben het immers niet 'slechts' over 10kg. Ik ben me ervan bewust dat overtollig huid niet te voorkomen is, maar iedere gram/cm die ik kan besparen is er één meer dan geen (door er bijvoorbeeld geen of weinig aandacht aan te schenken en iedere week te mikken op 1,5kg).

Dat ik begin met cardio is puur bedoelt als opwarming. Rennen, ter voorbeeld, is niet gezond voor m'n buik (hoewel ik nu makkelijk een paar minuten kan rennen) en direct m'n gewrichten te zwaar belasten is niet goed voor m'n algehele gesteldheid. Niet dat ik brak ben of fysieke problemen heb, maar ik heb even een opstapje nodig vanuit het 'niets'. Overigens ook niet helemaal waar, want ik doe best fysiek werk.

Haal je specifiek de taille aan vanwege het huid-verhaal? Dat is de bedoeling, niet? Dat die meekrimpt? ;) Dank voor de tip!

Dank!
 
Back
Naar boven