MuscleMeat

verwijder aub

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

nassim

Novice
Lid geworden
26 sep 2016
Berichten
11
Waardering
0
Lengte
2m30
Massa
160kg
Hallo mensen , ik ben 16 jaar oud weeg 62 kg en ben 170 cm lang. Ik heb een vraag ik had vroeger een gewicht van 58 kg en de enige ding dat ik wou was aankomen dus ik begon direct met 3000 - 4000 calorieen dus ik kreeg 4kg per maand ongeveer toen was ik 71 kg en merkte dat ik teveel met vet aankwam want ik had geen goede macro's balans toen ben ik op vakantie gegaan voor 1 maand en half en begon niet meer zo goed te eten (weinig) en zag ik er skinny fat uit en na de vakantie had ik de keuze om te bulken of te cutten maar ik heb videos gezien waar ze hebben gezegt dat als ik zou bulken dat ik meer skinny fat eruit zou zien dus ik begon met te cutten dus ik at gewoon heel weinig en sporte 6 dagen per week (calisthenics) en nu zie ik er wat skinny uit mager maar ik heb ook veel vet verloren dus nu ben ik 62kg en mijn gewicht gaat ook niet meer lager ookal sport ik maar nu wil ik terug bulken maar ik ben van plan om een lean bulk te doen dus alleen in spieren aankomen geen vet en ik zou graag hulp hebben met mijn calorieen want ik wil deze keer een goede bulk doen Ik heb mijn bmr berekent : 1600 calorieen en 2773 calorieen als ik sport om mijn gewicht te behouden en als ik wil spieren aankomen zonder vet zou 250+ surplus genoeg zijn dat is ongeveer 3020 calorieen dit is allemaal volgens een rekenmachine online ik weet niet ofdat dit allemaal juist is en ik moet ook nog mijn macros bereken in % ik zou blij zijn als iemand mij zou kunnen helpen want ik ben echt in de war en kom er niet uit ik weet echt niet wat ik nu moet doen ik denk dat 3020 calorieen te veel zijn ik eet nu al zeker in de 1600 calorien of lager dus als ik direct 3020 calorien eet is dat teveel en ik wil niet iets fout doen en in vet aankomen.

( ik heb ook een paar foto's geupload
2 van toens ik 70 kg weeg waar ik veel in
vet aankwam en minder in spieren
en een paar waar ik 1 maand aan het cutten was
en 62kg weeg)

Alvast bedankt voor jou aandacht !!
 
Pas in praktijk kom je er achter wat je daadwerkelijke onderhoud is."
Neem de 3000 Kcal's en kijk (na bijv. 10 dagen) wat er gebeurd.
Stel vervolgens bij, dus als je te veel aan komt (dan is het ook vet) dan je Kcal's wat degreeden.
Te weinig aankomen dan uppen.

Altijd 's morgens naakt wegen en na het ontlasten.
Ook je taille omvang meten.
 
Ff kijkn, je BMR is 1600kcal, je sport toeslag doen we (moderate 3-5 x per week sporten) = x1.55

1600x1.55 = 2480kcal

Leanbulken: 250kcal toevoegen of 500kcal toevoegen en half uurtje cardio erbij.
True bulk: 500kcal of meer toevoegen(zou ik niet doen, wordt je snel vet van).

Macros: 30% eiwit, 50% koolhydraten, 20% vet. Hier kan je mee spelen, maar dit als startpunt nemen en kijken wat het met je lichaam doet.

succes jongen!
 
Pas in praktijk kom je er achter wat je daadwerkelijke onderhoud is."
Neem de 3000 Kcal's en kijk (na bijv. 10 dagen) wat er gebeurd.
Stel vervolgens bij, dus als je te veel aan komt (dan is het ook vet) dan je Kcal's wat degreeden.
Te weinig aankomen dan uppen.

Altijd 's morgens naakt wegen en na het ontlasten.
Ook je taille omvang meten.

3000kcal is sws teveel voor hem, hij weegt maar 62kg.
 
Ja, true.

2200 (onderhoud) zal waarschijnlijker zijn.

hij zit nog in de groei als het goed is, daar heeft ie dan weer voordeel van
 
Pas in praktijk kom je er achter wat je daadwerkelijke onderhoud is."
Neem de 3000 Kcal's en kijk (na bijv. 10 dagen) wat er gebeurd.
Stel vervolgens bij, dus als je te veel aan komt (dan is het ook vet) dan je Kcal's wat degreeden.
Te weinig aankomen dan uppen.

Altijd 's morgens naakt wegen en na het ontlasten.
Ook je taille omvang meten.


[ Bedankt voor je advies ik zal het proberen ! ]
 
Ff kijkn, je BMR is 1600kcal, je sport toeslag doen we (moderate 3-5 x per week sporten) = x1.55

1600x1.55 = 2480kcal

Leanbulken: 250kcal toevoegen of 500kcal toevoegen en half uurtje cardio erbij.
True bulk: 500kcal of meer toevoegen(zou ik niet doen, wordt je snel vet van).

Macros: 30% eiwit, 50% koolhydraten, 20% vet. Hier kan je mee spelen, maar dit als startpunt nemen en kijken wat het met je lichaam doet.

succes jongen!


[ Bedankt voor je advies !! ]
 
Ff kijkn, je BMR is 1600kcal, je sport toeslag doen we (moderate 3-5 x per week sporten) = x1.55

1600x1.55 = 2480kcal

Leanbulken: 250kcal toevoegen of 500kcal toevoegen en half uurtje cardio erbij.
True bulk: 500kcal of meer toevoegen(zou ik niet doen, wordt je snel vet van).

Macros: 30% eiwit, 50% koolhydraten, 20% vet. Hier kan je mee spelen, maar dit als startpunt nemen en kijken wat het met je lichaam doet.

succes jongen!



Hallo ik wou even vragen moet ik 250 calorien toevoegen bij die 2480 calorien of heb jij het al toegevoegd ?
 
Hallo ik wou even vragen moet ik 250 calorien toevoegen bij die 2480 calorien of heb jij het al toegevoegd ?

Nee dus die 2480 is jouw TDEE oftewel je "verbruik" (BMR+sporttoeslag). Als je dit aantal eet blijf je in theorie op gewicht. Om aan te komen moet je dan nog 250kcal erbij eten.
 
Nee dus die 2480 is jouw TDEE oftewel je "verbruik" (BMR+sporttoeslag). Als je dit aantal eet blijf je in theorie op gewicht. Om aan te komen moet je dan nog 250kcal erbij eten.


Ah oke ik heb het verstaan bedankt !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven