AndroidHealthClinic

Verzadigde vetten, hoeveel?

Bezoekers in dit topic

fred22

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
25 jun 2012
Berichten
2.929
Waardering
2.323
Lengte
1m85
Goedemiddag luitjes,

Ik probeer wat informatie in te winnen over verzadigde vetten maar ik zie vooral oude berichten en inmiddels zal er wel het eea meer onderzocht zijn.
Ik heb geleerd dat verzadigde vetten verkeerd zijn.
Maar dit is enigszins een overstatement. Je hebt ze nodig. Maar is er ook een limiet in grammen of een bepaald percentage van de vetten?

Want zo drink ik oa chocomel en andere zuivelproducten en dan kan het rap gaan. Ik vraag me dus af of ik deze verhouding moet herzien of dat ik het allemaal niet zo nauw moet nemen :D
 
Er is overal een limiet voor...
Maar ik zou het vooral niet te nauw nemen :D

Hier gaat zo een bekertje slagroom of kuipje mascarpone naar binnen.
Over chocomel zou ik me al helemaal niet druk maken (behalve om de suikers als het om kant en klaar gekochte gaat.)
 
er is niet zozeer een max aan verzadigd vet, maar wel een minimum aan onverzadigd vet. Gezien kcal inname gelimiteerd is, zit je dus met t probleem dat meer VV = minder OVV
 
Jwdoetookmee
Uit nieuwsgierigheid... wat is dan het minimum aan onverzadigd vet?
 
er is niet zozeer een max aan verzadigd vet, maar wel een minimum aan onverzadigd vet. Gezien kcal inname gelimiteerd is, zit je dus met t probleem dat meer VV = minder OVV
Thanks voor je reactie!

Ik ben momenteel aan het bulken waarbij ik ook een ruime hoeveelheid uit vetten haal. Maar zolang je het minimale haalt maakt de verdeling verder niet uit?
 
https://mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vetten.aspx

Screenshot_2018-12-13-12-02-56.png
 
Back
Naar boven