XXL Nutrition

Verzadige vetten in gezonde producten

Bezoekers in dit topic

ilyasse

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
18 apr 2005
Berichten
1.724
Waardering
191
Lengte
1m78
Massa
86kg
Vetpercentage
> 50%
Het valt me op dat er "gezonde" producten zijn, waarin toch best wat verzadigd vet in zit.
Denk aan noten, gauw al gemiddeld 10 % daarvan is gewoon puur verzadigd vet.

Mijn vraag is of er een bepaald maximum hoeveelheid verzadigd vet is wat je als bodybuilder maar mag binnenkrijgen.

Of zou je die verzadigde vetten echt moeten mijden. Maar dan snap ik weer niet waarom er gezworen wordt bij noten.
 
kun je noten eigelijk goed savonds eten? of is dat minder geschikt ivm deze vetten..
 
kun je noten eigelijk goed savonds eten? of is dat minder geschikt ivm deze vetten..

Ik heb ergens gelezen dat 's avonds juist een goed tijdstip is om die dingen te eten..
 
kun je noten eigelijk goed savonds eten? of is dat minder geschikt ivm deze vetten..
ja, trage energie en 's avonds zijn je glycogeenvoorraden meestal al vol en vertraagt je metabolisme. vetten zijn dan ideaal en noten zijn erg trage energie.

10% verzadigd vet is echt niet slecht, ik hou 50% onverz. en 50% verz. aan in m'n dieet. verzadigd vet heb je ook gewoon nodig. leuke anekdote is dat het persoon dat er vroeger absoluut op tegen was en ze nooit at gestorven is aan hartproblemen.
 
verzadigde vetten = niet slecht

Pas op met het vermijden van alle verzadigde vetten. Verzadigde zijn belangrijk voor je hormoonhuishouding, vermijdt je ze dan verkl**t je je hele testeron productie (ik kan je hier alles van vertellen). Zoals eerder geschreven kun je er beter voor zorgen dat je transvetten totaal vermijdt, als je dan toch bepaalde vetten wild vermijden.
 
Pas op met het vermijden van alle verzadigde vetten. Verzadigde zijn belangrijk voor je hormoonhuishouding, vermijdt je ze dan verkl**t je je hele testeron productie (ik kan je hier alles van vertellen). Zoals eerder geschreven kun je er beter voor zorgen dat je transvetten totaal vermijdt, als je dan toch bepaalde vetten wild vermijden.
Spreek je uit ervaring?? :D

Ben het trouwens met alle opmerkingen hierboven eens, verz. vetten zijn niet slecht, daar word cholesterol van gemaakt, en daar weer test etc.
trans vetten moet je zien te vermijden.. Dus geen oreo's eten :)

tWack
 
ja, trage energie en 's avonds zijn je glycogeenvoorraden meestal al vol en vertraagt je metabolisme. vetten zijn dan ideaal en noten zijn erg trage energie.

10% verzadigd vet is echt niet slecht, ik hou 50% onverz. en 50% verz. aan in m'n dieet. verzadigd vet heb je ook gewoon nodig. leuke anekdote is dat het persoon dat er vroeger absoluut op tegen was en ze nooit at gestorven is aan hartproblemen.

Te veel verzadigd vet? En btw als je het hebt over onverzadigd vet is dat dan EOV en MOV samen? En wat is je omega 6:3 ratio?

Perfecte waardes voor gezondheid liggen als volgt:

Saturated fat: 20%
Monounsaturated fat: 50%
Polyunsaturated fat: 20%
Omega 6:3 ratio: 2-1:1

d
 
Te veel verzadigd vet? En btw als je het hebt over onverzadigd vet is dat dan EOV en MOV samen? En wat is je omega 6:3 ratio?

Perfecte waardes voor gezondheid liggen als volgt:

Saturated fat: 20%
Monounsaturated fat: 50%
Polyunsaturated fat: 20%
Omega 6:3 ratio: 2-1:1

d
geen idee hoe mijn omega3 ratio ligt. waarop baseer je deze percentages? john berardi stelt 30 onv. 30 mv onv. 30 vz.

tel alles niet precies, maar denk achteraf dat ik daar wel aan kom.
 
Laatst bewerkt:
Nee, beter vermijd je transvetten.

helemaal mee eens.


Verzadigde vetten zijn ook nodig in een juiste hoeveelheid.
Goed voor je testosteron.

transvetten daarintegen is gewoon troep
 
sinds wanneer zijn verzadigde vetten slecht???
 
sinds wanneer zijn verzadigde vetten slecht???
sinds je er groot sterk en mannelijk van wordt.


en sinds er mensen zijn die 90% van hun dagelijkse calorieen eruit halen.
 
Uit recent onderzoek blijkt juist dat mensen die veel noten eten minder dik zijn dan mensen die geen noten eten. Weet de link even niet meer, maar het was onderzocht door TNO. Dit dus in tegenstelling tot wat je zou verwachten met die dingen die bomvol kcals zitten.
 
dan eten ze gewoon minder andere shit..duh...
 
noten zijn gewoon de shit, maar dat wist ik al jaaaaren ;)
 
geloof helemaal niet in die verzadigde vetten bullshit, is een grote energiebron in mijn dieet
 
Back
Naar boven