MuscleMeat

Verzuring benen voetbal (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bonkers

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
12 dec 2010
Berichten
529
Waardering
12
Hi,

Na een periode van inactiviteit ben ik sinds dit seizoen weer aan het voetballen (laag niveau heren senioren).

Ik ben iets te zwaar, maar niet veel (85 KG bij een lengte van 1,78). Ik ben bezig om weer naar de 80 KG te gaan.

Nu ben ik al een week of 6 /7 weer redelijk intensief aan het sporten:

- 1 avond per week voetbaltraining
- 1 keer sportschool (krachttraining, alle compound oefeningen (squats, deadlift, benchpress, pull ups), met vaak nog 20 a 30 min hardlopen erachteraan.
- Op zaterdag 90 min wedstrijd (zeer intensief).
- Als het uitkomt probeer ik nog een 4e training te doen in de vorm van een duurloopje , vaak tussen de 5 en 7 km op een gemiddelde hartslag (rond de 150).

Nu doe ik dit 6 a 7 weken en me conditie is zeker al vooruit gegaan.

Alleen mijn spieren trekken de wedstrijden nog heel moeilijk. Afgelopen zaterdag verzuurden mijn benen continue. Waarschijnlijk van de trainingen van vorige week. Heel vervelend, vroeger kon ik blijven gaan, maar nu voel ik me enorm beperkt op het veld.

Waarschijnlijk heb ik nog wel een maandje of 2 a 3 nodig om helemaal fit te worden, maar train ik wel goed?

Ik let ook op mijn voeding i.v.m het herstel. Maar is het normaal dat ik nog niet echt fit ben na zoveel sporten in 7 weken?
 
Back
Naar boven