AndroidHealthClinic

Verzuring in kuiten na een stuk lopen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bram

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
187
Waardering
0
Ik heb de laatste tijd dat wanneer ik langer dan 10 min loop, een soort van verzuring optreedt in mijn kuiten. Het voelt op het laatst net aan of ik zwaar mijn kuiten heb lopen trainen.

Meer mensen die hier last van hebben?


Ik train mijn kuiten 1 keer per week. En het is nu al 4 dagen dat ik ze voor het laatst getraind heb.
 
Hoe lang train je al?
Sinds kort ander schoeisel?
Meer/minder activieit per dag sinds kort?
Iets veranderd in je trainingsschema?
Geen rug-, heup- of knieklachten?
Voeding in orde?
 
ik heb hetzelfde probleem.
ben bij een sportmasseur geweest en dat hielp goed.
ik train m´n kuiten nu alleen nog in de sportschool, met lopen ben ik maar gestopt.
 
Ik train nu een jaar in de sportschool en met de juiste voeding. Geen ander schoeisel, ik heb voor de rest nergens anders klachten.

Vandaag was het al weer wat minder, ik merk dat als ik iets rustiger loop ik minder last krijg van verzuring.

Op zich is het wel een lekker gevoel hoor :)

Denk dat ik ook maar stop met lopen ;)
 
ik heb dat ook maar dan aan de voorkant. bij me schenen...

heel vaag. weet iemand wat dat is?
 
ja dat had ik ook KaLe, in mn beginperiode van harlopen.
Had geloof ik of te maken met gewenning of met je warming-up.
ik heb er ooit een keer wat over gelezen maar ik zal thuis gekomen eens kijke of ik t nog terugkan vinden.
 
Kale: zou tibialis anterior loge syndroom kunnen zijn.
 
Ik had ook last van mn kuiten en bij mij kwam dat van de creatine. ze waren dan ook helemaal hard en opgeblazen. ook had ik de biceps bij kleine inspanningen al opgezwollen. misschien dat dat et is?
 
Originally posted by bestoldschool
Kale: zou tibialis anterior loge syndroom kunnen zijn.

Dit vindt ik altijd zo tof van je he. Je komt op te proppen met een woord waar je u tegen zegt en dan leg je niet uit wat het is waardoor je 9 van de 10 een weervraag krijgt.

dus: Wat is tibialis anterior loge syndroom?

:)
 
ps. komt misschien beetje k*t over maar bedoel het wel tof, aaight ;)
 
ben ik ook benieuwd naar, kan er nix over vinden op i-net (of ik zoek gwoon niet goed :) )
 
Spieren lopen vaak in beperkte ruimtes(loges). Bij overmatige training gaan spieren zwellen, waardoor in deze spierloges een verhoogde druk ontstaan. Dit kan leiden tot circulatie en stofwisselingsstoornissen, die pijn kunnen veroorzaken.

Spierlogesyndromen kunnen overal voorkomen en komen het meest voor in het onderbeen(tib. ant. syndroom)

De voorste scheenbeenspier zit in een beperkte ruimte tussen het scheenbeen, de membrana interossea, het kuitbeen en een dikke spierfascie. Door zwelling van de spier ontstaat dan tijdens het lopen pijn.
 
Sorry jongens voor het niet uitleggen, stond/sta er nooit bij stil.

Maniac heeft me hierbij geholpen met een goede uitleg.
Bedankt Maniac!!
 
Originally posted by maniac
Spieren lopen vaak in beperkte ruimtes(loges). Bij overmatige training gaan spieren zwellen, waardoor in deze spierloges een verhoogde druk ontstaan. Dit kan leiden tot circulatie en stofwisselingsstoornissen, die pijn kunnen veroorzaken.

Spierlogesyndromen kunnen overal voorkomen en komen het meest voor in het onderbeen(tib. ant. syndroom)

De voorste scheenbeenspier zit in een beperkte ruimte tussen het scheenbeen, de membrana interossea, het kuitbeen en een dikke spierfascie. Door zwelling van de spier ontstaat dan tijdens het lopen pijn.

Ik heb dus zelf aan beide scheenbenen een fasciotomie gehad. Nu blijft het een probleem. Soms doet het dus verschrikkelijk veel zeer en bemoeilijkt het 't lopen.

Fysio (electro- en geluids-weet-ik-veel-wat-therapie) heeft destijds niet geholpen waardoor ze dus tot een operatie over zijn gegaan, maar al een jaar of twee later kreeg ik er weer last van. Weet jij (of BOS) of het wel vaker voorkomt dat iemand twee ingrepen per been nodig heeft? Is er verder nog iets aan te doen? Op zich valt die operatie best wel mee, maar ik heb geen zin om me steeds te laten opensnijden natuurlijk. Dus als ik me nu weer operatief laat behandelen moet het wel de laatste keer zijn. Schiet niet op zo...en die bolle schenen zijn ook minder.
 
Originally posted by maniac
Spieren lopen vaak in beperkte ruimtes(loges). Bij overmatige training gaan spieren zwellen, waardoor in deze spierloges een verhoogde druk ontstaan. Dit kan leiden tot circulatie en stofwisselingsstoornissen, die pijn kunnen veroorzaken.

Spierlogesyndromen kunnen overal voorkomen en komen het meest voor in het onderbeen(tib. ant. syndroom)

De voorste scheenbeenspier zit in een beperkte ruimte tussen het scheenbeen, de membrana interossea, het kuitbeen en een dikke spierfascie. Door zwelling van de spier ontstaat dan tijdens het lopen pijn.

Wat is hier aan te doen? Of is het een kwestie van wennen?
 
Het is een overbelastingsklacht. Je moet je training dus rustig opbouwen als je begint met hardlopen.
Dus bijv eerst een min hardlopen en dan 1 of 2 min uitlopen en het zo opbouwen met steeds kortere rustpauzes of langere hardlooptijden.

Oorzaken van overbelasting kunnen zijn:
- instabiele voet en enkelgewrichten
- onvoldoende conditie van de spieren
- te intensieve training
- te explosieve belastingen
- slechte schoenen
- lopen op een (te) harde ondergrond
 
spier moet nog herstellen van de kuittraining... teken van overtraining/te hoge belasting. Pijn aan de voorkant van je scheenbeen is de aanhechting met het bot. Om da beter te maken moet je 2 a 3x per dag, hard (niet te hard natuurlijk) op de pijnlijke plek drukken en beetje masseren.. zal je zien dat het snel over gaat...
 
Back
Naar boven