XXL Nutrition

verzuring onderarm?

Bezoekers in dit topic

Jwan

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
26 aug 2006
Berichten
2.823
Waardering
1
Ik moest eergisteren stoppen met DB presses (incline/flat/decline) omdat mijn onderarmen het begaven.
Wat een k*tgevoel en borst heb ik nauwelijks kunnen pakken met die oefeningen.

Zit sinds kort wel in dieet en doe 20 reps. Iemand een idee hoe dit kan komen en opgelost kan worden??
Nog meer eiwitten vreten?
 
Waarom doe je dan ook 20 reps... 20-reppers zijn bedoeld om verzuring te maximaliseren, dus dat heb je blijkbaar bereikt :)

Doe setjes van 6-8 reps en je zult een stuk minder last van verzuring hebben.

(wel apart trouwens dat je onderarmen verzuren en niet je borst, triceps of schouders, wat heb je daarvoor allemaal gedaan ?)
 
ik heb het ook.. train nu met onderarmen en polsen extra, die handknijpers zijn wel goed ervoor vind ikzelf, en Barbell Wrist Curl is ook goed. denk niet dat het direct aan je eiwitinname ligt omdat je alleen last hebt van je onderarmen..
 
Onderarmen die het begeven bij press oefeningen, bijzonder. Misschien is je techniek niet helemaal lekker, want normaal zouden je triceps of borst het eerder op moeten geven.
 
Onderarmen die het begeven bij press oefeningen, bijzonder. Misschien is je techniek niet helemaal lekker, want normaal zouden je triceps of borst het eerder op moeten geven.

Is waar, maar waar ik last van heb en mss hij ook is dat het gewicht zeg maar op je onderarm gaat drukken terwijl borst helemaal geen last daarvan heeft, zeg maar op het dooie punt als je arm helemaal gestrekt is.
 
Dan begrijp ik het alsnog niet, aangezien het gewicht dan alsnog naar beneden wil door de zwaartekracht, en je borst eigenlijk dat tegenhoudt. Kijk anders even naar de positie van je onderarm tegenover je bovenarm, misschien is die wel te ver naar binnen, waardoor je het gewicht op je onderarm draagt.
 
Dan begrijp ik het alsnog niet, aangezien het gewicht dan alsnog naar beneden wil door de zwaartekracht, en je borst eigenlijk dat tegenhoudt. Kijk anders even naar de positie van je onderarm tegenover je bovenarm, misschien is die wel te ver naar binnen, waardoor je het gewicht op je onderarm draagt.

nou.. je slaat denk de spijker precies op ze kop als ik t zo bekijk, ff geprobeerd met me dumbs thuis en t haalt idd de spanning van me onderarmen af als ik ze wijder pak,

hehe cheers, ik ga er van tussen maar die zaterdagavond karma komt eraan makker :D
 
Oke man, succes :)
 
Back
Naar boven