AndroidHealthClinic

Verzuring spieren

Bezoekers in dit topic

Tania

Advanced Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
2
Lengte
1m63
Massa
60kg
Vetpercentage
24%
Wanneer ik mijn biceps train en ik doe de oefeningen dumbbell curl en hammer curl en ik maak dan een set van 10x dan gaan de eerste 8x heel makkelijk en dan ineens verzuren mijn spieren en de 9e keer gaat het heel stroef en de 10e keer lukt het absoluut niet meer. Hebben meer mensen hier last van dat het echt heel makkelijk gaat en dan ineens niet meer.

jawel, ik train altijd op failure en die laatste daar moet ik echt gewoon even schreeuwen(van binnen dan he) zodat t nog gaat.

ik gebruik nu een aantal weekjes creatine en ik sindsdien verzuren mijn spieren niet meer,
ik heb nog wel dat ik op een gegeven moment gewoon niet verder kan,
maar echt dat lekkere branderige gevoel heb ik niet meer

Dat je op een gegeven moment niet verder kan wil niet zeggen dat er verzuring optreed, wil gewoon zeggen dat de spieren niet genoeg kracht hebben om verder te gaan. Verzuring krijg je pas boven de 15 reps ofzo, dan voel je het echt branden.

Ik ga altijd till failure, vaak krijg ik de aller laatste rep niet meer of net wel, dan train je echt op je maximale en zo krijg je spiermassa

Krijg je van verzuring die ongelofelijke pomp? Of is dat gewoon het gevolg van zwaar trainen (ook al doe je geen 15 reps)? Because it feels like cuming!

Jay Impel zei:
maak jij ook gebruik van creatine of heb je van jezelf al geen verzuring ?

ik zit met mn reps altijd rond de 6-8, max 8, en dan train ik elke spiergroep tot failure, maar ik krijg iig nooit een branderig gevoel, wel dat ik niet meer in staat ben de oefening te doen

boogie zei:
Krijg je van verzuring die ongelofelijke pomp? Of is dat gewoon het gevolg van zwaar trainen (ook al doe je geen 15 reps)? Because it feels like cuming!
Verzuring kan je altijd het beste voelen in je buik. Doe maar 's 50 situps ofzo, op een gegeven moment krijg je echt zo'n brandend gevoel in je buik. Dat is dus verzuring.

Pomp gevoel kan je weer het beste krijgen bij je onderarmen daar voel je echt de aders opzwellen.

in je buik is het indeed het ergste :D

Joyce zei:
Wanneer ik mijn biceps train en ik doe de oefeningen dumbbell curl en hammer curl en ik maak dan een set van 10x dan gaan de eerste 8x heel makkelijk en dan ineens verzuren mijn spieren en de 9e keer gaat het heel stroef en de 10e keer lukt het absoluut niet meer. Hebben meer mensen hier last van dat het echt heel makkelijk gaat en dan ineens niet meer.

Bij mij hangt het van de spiergroep en de oefening af. Als ik bankdruk, dan is op een gegeven moment mijn energie op (compound oefening). Maar als ik b.v. een kabel biceps oefening doe, dan verzuurt de biceps zeker weten wel.

Dus bij isolatie oefeningen verzuren de spieren bij mij, maar bij compound oefeningen heb ik niet meer de energie om door te gaan. Beetje wazig of niet :P?

(maar iedereen heeft dat hoor, dat je de eerste 7 ofzo makkelijk gaan en de laatste 2 zeer veel moeilijker)

DumphuiZ zei:
Bij mij hangt het van de spiergroep en de oefening af. Als ik bankdruk, dan is op een gegeven moment mijn energie op (compound oefening). Maar als ik b.v. een kabel biceps oefening doe, dan verzuurt de biceps zeker weten wel.

Dus bij isolatie oefeningen verzuren de spieren bij mij, maar bij compound oefeningen heb ik niet meer de energie om door te gaan. Beetje wazig of niet :P?

(maar iedereen heeft dat hoor, dat je de eerste 7 ofzo makkelijk gaan en de laatste 2 zeer veel moeilijker)

Klopt.. Bij isolatieoefeningen treed er sneller verzuring op omdat je net een bepaalde spier al het werk laat doen.. Bij compound oef kan er ook verzuring optreden, maar dit komt minder voor, gewoonweg omdat de spierkracht het begeeft voor de spieruithouding.

Jay Impel zei:
in je buik is het indeed het ergste :D

Vind schouders ook wel best pijnlijk genoeg hoor..

Als ik met mn schouders tot het uiterste ga, bv met barbell presses, wanneer ik de barbell heb gelost, heb ik altijd de neiging om te beginnen dansen van de pijn :D

ik heb trouwens met leg extention ziekelijke branding !
als ik effe op me max 10 reps maak dan zit ik echt effe "aaah !"

Jay Impel zei:
ik heb trouwens met leg extention ziekelijke branding !
als ik effe op me max 10 reps maak dan zit ik echt effe "aaah !"

Ja, die oefening kan je spieren ook lekker doen schreeuwen..

Integenstelling vind ik de biceps de minst pijnlijke spier. Ze verzuurt wel snel, maar je kan blijven doorgaan tot het einde, zonder erbij neer te vallen.. Weet niet of het komt door de grootte van de spier.. De kuiten en schouders zijn ook relatief kleine spieren, en toch kunnen ze je lekker doen afzien..

:) grtz B

My calves hurt! Als ik die hard aanpak, kan ik de eerste 10 seconden gewoon geen normaal gezicht meer trekken. Damn, ik like it!!

boogie zei:
My calves hurt! Als ik die hard aanpak, kan ik de eerste 10 seconden gewoon geen normaal gezicht meer trekken. Damn, ik like it!!

Here the same :), biceps ofzo kan je eventueel nog laten hangen na je training, maar the calves moet je echt strekken :D

Ik train meestal altijd alleen, dus die laatste rep (tot failure) met bench press kan soms wel is lastig zijn en die allerlaatse waarvan ik niet zeker weet of ik hem haal of niet laat ik meestal zitten dan. Toch geen zin om de stang op me te laten vallen :/

Ik vind het erg inspirerend om al die pijnverhalen hier te lezen! Ik ga er morgen maar eens extra hard tegenaan!!

Mijn ergste verzuring/ pijniging :) krijg ik met kuiten.
Sitting Calves.
Dan krijg ik het dus echt koud en warm te gelijk (net koorts) en mot ik echt op me tandjes bijten om niet te gillen :) HEERLIJK!!!

Terug
Naar boven