AndroidHealthClinic

vet eraf, maar nauwelijks spier erbij graag advies hoe verder

Bezoekers in dit topic

risza41

Novice
Lid geworden
7 nov 2016
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
79kg
Vetpercentage
18%
Beste allen,

2 mnd nu bezig. Begonnen met Cutten.

Maand 1 - 2 kg vet eraf en 400gr spier erbij. van 23% naar 20,5%vet
Maand 2 - 3 kg vet eraf en 100 gr spier erbij nu 18% vet

Ik train 3x per week ma, wo, vr

Voeding over het algemeen als volgt:
sochtends
8:00 - Brinta met water en whey prot 35gr
10:00 - 2 broodjes kipfilet en 1 appel
12:00 - 500gr kwark met 10 blauwe bessen
15:00 - 1 appel met een avocado, of een broodje kipfilet
18:00 - maaltijd rijst met kipfilet met groente of aardappelen brocoli met kipfilet

Als ik ga trainen in de avond neem ik nog een shake van te voren
22:00savonds laat nog een Caseïne shake (water 40 gr caseïne)

Trainer van de fitnessschool gaf aan, dat ik te weinig spier erbij krijg. Nu dacht ikzelf ik ben aan het Cutten, dus dan is het logisch dat ik er toch weinig spier bij krijg.. maar volgens hem moest ik echt meer spier kweken.

Ik train als volgt:

ma, wo, vrij :
alles 3x 10

Full body

-chin up
-deadlift
-squat
-lunches
-bankdrukken
-military press
- triceps / biceps
- 2 buikspieroefeningen

Alles ongeveer in 5 kwartier

do cardio 3,5km met stuk interval training
zo cardio 6 km joggen

4x per week fietsen naar mijn werk 17 km heen en weer dagelijks
Tussen de middag 4x per week 2,5 tot 3 km in de pauze wandelen.


Ik eet volgens mij genoeg eiwit. 2gr ongeveer per kg lichaamsgewicht.

De trainer zegt nu. 1x minder Cardio en alle oefeningen geen 3x10 maar 4x10 van zwaar naar licht trainer, dus op zwaarst beginnen. Ook omdat de spier nu oefeningen gewend is.

Wat vinden jullie?


Zo doorgaan of toch minder aansport doen. bijv. 1x minder cardio en 2x minder fietsen naar het werk.Of voeding anders?
De trainer heeft me aan het twijfelen gebracht, omdat ie zegt dat ik geen spier erbij krijg en als ik zo doorga spier ga verliezen. Afgelopen maand ben ik dus maar 100gr aangekomen,dus eigenlijk niets, maar er is dus ook geen spier verloren gegaan.

Wel is het ook zo dat ik op alle oefeningen in maand 2 in vergelijking met maand 1 kwa gewichten overal zeker vooruit ben gegaan.

Mogelijk dat ik van jullie meningen wat wijzer wordt hoe verder
 
Die weegschalen die zogenaamd je lichaamscompositie meten zijn notoir onnauwkeurig en praktisch waardeloos. Dat je trainer dat niet weet zegt genoeg over zijn expertise. Niet meer naar hem luisteren dus.

Gewoon doorgaan zoals je bezig bent. En probeer de weerstand te verhogen wanneer mogelijk.

Je voeding is een beetje saai. Kan je aanpassen als je wilt. Zo lang je kcal en macro's hetzelfde zijn zal het resultaat ook hetzelfde zijn.
 
Zeg vaarwel tegen die trainer, gaat echt nergens over.

Je focust je óf op vetverbranding (energietekort) óf op spieropbouw (calorieoverschot), niet op allebei.
Als absolute beginner kun je tijdens het cutten vaak nog wel wat spiermassa pakken maar dat is niets meer dan een mooie bijkomstigheid en dat ga je niet meten met zo'n weegschaal.

Gewoon hard blijven trainen zoals je al deed en proberen sterker te worden. Geen rare fratsen met extra setjes, meer herhalingen, zwaar naar licht etc.

Hoeveel kcals krijg je met dat schema binnen, met welke macro's en wat is je onderhoud?
 
Back
Naar boven