XXL Nutrition

vet eten en zoetigheid (1 bezoeker)

Zondig jij qua eten?

  • Ja, regelmatig

    Stemmen: 22 20,4%
  • Ja, af en toe

    Stemmen: 31 28,7%
  • j, af en toe, ik kan de verleiding gewoon niet weerstaan

    Stemmen: 18 16,7%
  • Echt zelden

    Stemmen: 20 18,5%
  • Zelden, maar met moeite

    Stemmen: 7 6,5%
  • Nooit, maar met moeite

    Stemmen: 3 2,8%
  • Nooit, en ik mis het ook niet

    Stemmen: 7 6,5%

  • Totaal stemmers
    108

Bezoekers in dit topic

Scighera

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
7 mrt 2003
Berichten
1.057
Waardering
0
ik mis het zelf niet: pepernoten, chocolade(repen, eitjes, kerstkransjes etc), snoep, koekjes (ik at vroeger de trommel zowat leeg; 1 pak koekjes in twee dagen)
vet eten.
Ik mis het gewoon niet. Net als die rijste- en kruimelvlaaien. mokka gebak en roomijs.

Ik kan de winkel in lopen langs snoeprekken, koekjesafdelingen en bij de kassa komen met een mandje met vis, groenten, kruidrepenkoek, kruiden, tandpasta, eieren, cup-a-soup enzovoort zonder ook maar een keer de neiging te hebben gehad vet/zoet spul te kopen.

Je lichaam is het gewoon gewend geraakt. Om eerlijk te zijn heb ik zelfs afkeer tegen vette hap.

Hoe is dit bij jullie?
 
Ik zondig wel eens maar dan blijft het nog wel beperkt.
Echt snoepen doe ik niet maar als er op het werk taart uitgedeeld word omdat iemand jarig is eet ik wel een stukje mee.
Ik mis het echte snoepen helemaal niet, bah vieze marsen etc...
Collega van mij at laatst een 5-pack snickers in zijn eentje leeg.
En qua vet ga ik wel eens naar mac donalds en eet dan alleen bigmac of quarter pounder of mc nuggets.
Of we bestellen een pizza of zo.
De friettent daar ben ik dus al HEEL lang niet meer geweest en zal er ook niet meer komen ook.
Voel me nu veel beter zonder al die vette em zoete zooi.
 
jaja, ik heb precies hetzelfde. Ik was vroeger echt verslaafd aan patat en frikandellen en al die zooi. Als ik thuis kwam was het hoppa frituurpan aan en kipnuggets, frikandellen en noem het maar op, het ging de pan in en net zo makkelijk mijn mond in. Was ik in de stad, hoppa naar de febo of de haphoek voor weer een aantal frikandellen. Nooit op mijn gezondheid gelet. Veel alcohol,roken, een pak koekjes per keer naar binnen werken en vooral veel vette hap. Dit was ongeveer 2 jaar geleden en nu moet ik er niet meer aan denken. Op mijn werk kijken ze me heel raar aan als ik keer op keer bitterkoekjes of cake of andere -in mijn ogen- troep weiger. wat jij al zei, ik kan een frietzaak met een maat binnen lopen zonder enige zin erin te hebben. Als ik zo erop terugkijk ben ik erg trots op wat ik tot nu toe bereikt heb. Mijn lichaam is er zeker op vooruitgegaan en ik had zelfs af en toe de neiging om mensen raar aan te kijken als ze zich weer volpropten met al die zooi. Maar respect voor hen hoor, moeten ze allemaal zelf weten. Maar waar ik wel ziek van word is dat al die mensen die dat niet snappen (mijn collega's bijvoorbeeld) vragen blijven stellen en heel afkeurend doen. zo, ditmoest ik kwijt
 
Originally posted by dandyman
jaja, ik heb precies hetzelfde. Ik was vroeger echt verslaafd aan patat en frikandellen en al die zooi. Als ik thuis kwam was het hoppa frituurpan aan en kipnuggets, frikandellen en noem het maar op, het ging de pan in en net zo makkelijk mijn mond in. Was ik in de stad, hoppa naar de febo of de haphoek voor weer een aantal frikandellen. Nooit op mijn gezondheid gelet. Veel alcohol,roken, een pak koekjes per keer naar binnen werken en vooral veel vette hap. Dit was ongeveer 2 jaar geleden en nu moet ik er niet meer aan denken. Op mijn werk kijken ze me heel raar aan als ik keer op keer bitterkoekjes of cake of andere -in mijn ogen- troep weiger. wat jij al zei, ik kan een frietzaak met een maat binnen lopen zonder enige zin erin te hebben. Als ik zo erop terugkijk ben ik erg trots op wat ik tot nu toe bereikt heb. Mijn lichaam is er zeker op vooruitgegaan en ik had zelfs af en toe de neiging om mensen raar aan te kijken als ze zich weer volpropten met al die zooi. Maar respect voor hen hoor, moeten ze allemaal zelf weten. Maar waar ik wel ziek van word is dat al die mensen die dat niet snappen (mijn collega's bijvoorbeeld) vragen blijven stellen en heel afkeurend doen. zo, ditmoest ik kwijt

Herkenbaar. ik sla het ook af. Geef mij maar een boterham me ttonijn ipv gebak.

Mijn ouders vinden het nog steeds vreemd dat ik geen gebak en zo neem. Ik voel me gewoon zo beter.

Zeker als ik mijn vader zie, die niet sport en gewoon zich volgooit met allerlei eten. Voor het slapen gaan nog even gehaktballetjes met sate (50g vet)
Hij is te zwaar, heeft een buik, ademt zwaar, hijgt snel, is traag en heef tlast van maagzuur etc

Dat is voor mij een extra motivatie om het vol te houden ( mocht ik het nodig hebben)
 
ik zondig af en toe..
dus bv. wanneer ik ben uitgegaan en daarna ff shoarma ga eten ofzo..
maar beperk t wel zoveel mogelijk, en heb er totaal geen moeite mee wat zoets oid te weigeren als ik t aangeboden krijg...

geniet met mate.... :D
 
1 x in de week neem ik wat vettigs,wel met mate. Bezoekje aan de Mac....:lifter:
 
Ikneem af en toe wat zoetigheid op een zaterdag. Die dag heb ik gewoon, dat ik kan eten wat ik wil, alleen ik maak het niet TE overdreven.
 
het enige waar ik me in het algemeen aan zondig is alcohol. En dan alleen in het weekend. Tja, ik moet toch nog wel los kunnen gaan. Maar daarna is het weer strikt volgens de regeltjes.
 
koekjes en chips zowieso niet, maar af en toe een broodje shorama of een broodje bij een boorjeszaak gaat er toch wel in. En maar 1 of 2 keer per week.
 
Soms op zondag eet ik patat (zonder mayo of andere sauzen). Of als ik in de bulk ben ong. 2x per week naar de mac. calorieenbommen naar binnen knallen :D
 
Interessant, het merendeel zegt ja, af entoe. Gevolgd door regelmatige snoeperts
 
Herkenbare verhalen van alle voorgangers, zoetigheid neem ik bijna nooit, (alleeen met een verjaardag een stukje taart) en qua vettigheid één keer per week chinees (babi pangang) en als ik friet eet dan thuis gebakken in zonnebloemolie ~!

ciao
 
geen problemen mee.. ik voel me veel beter als ik boodschappen ga doen en kwark enzo ga halen dan ipv snoep en chips (wak vroeger deed). omdak t nog ergens goed voor is

en netals sommige hier.. eet ik soms welles wat chips of een koekje op me vrije dag of een beetje chocolade. maar meestal heel beperkt

bv. laaste zaterdag had ik 50-100 gram chips + 1 kitkat. verder had ik gewoon tzelfde gegeten als normaal.
 
yep..af en toe moet ik toch wat pakken als ik te licht in mijn hoofd wordt....zit nu nl aan laag koolydraten dieet..pffff

maar meestal hou ik het wel vol tot de zondag..oee en dan lekker smikkelen..
 
volgens mij zondig je pas als je tegen je principes tog dingen eet die je normaal niet wilt eten.

dus als je het zo bekijkt heb ik er totaal geen last van, ik eet wel 1x per week friet, verder geen frituur. een enkele keer een pizza, eet ik ook bewust en daar hoef ik ook niet van af, dus ik voel me geen zondenaar nee :D
 
ik heb er ook geen moeite mee ik eet normaal en gezond en ben gek op kwark en zuivel in het weekend wil ik wel es wat snacken maar als ik dat doe eet ik liever een hamburger dan patat(eiwitten) op zich is het niet erg om af en toe op bijv een verjaardag ietszoets of vets te eten zolang het geen gewoonte word alles met mate! een geheel vetarm dieet is ook weer niet goed. Maar als ik overhet strand of in een zwembad lood en ik zie al die dikke vette en vaak nog best jonge lichamen dat ben ik best trots op wat ik berijkt heb

mvg martijn
 
Originally posted by I.R.O.N.


Mac......zucht! :burger:

ach, als je niet naar de mac gaat, niks uit de muur haalt, geen geld aan chocolade en snoe uitgeeft ne niet rookt. Bespaar je een hoop geld uit

waar je weer goede supplementen van kan halen en gezond eten :D
 
Idd. Enne, dat smerige spul van de mac enzo hoef ik al niet eens meer :barf: Alhoewel...een saladshaker tonijn.. :p
 
Mac? het idee alleen al. nog duur ook.

Alhoewel, tijdens mijn vakantie in Griekenland was die Turkse Mac toch wel lekker.

het enige wat ik doe is elke dag een kopje Cappucieno / Hot Chocolade van DE
 
Back
Naar boven