Fitness Seller

vet eten en zoetigheid (1 bezoeker)

Zondig jij qua eten?

  • Ja, regelmatig

    Stemmen: 22 20,4%
  • Ja, af en toe

    Stemmen: 31 28,7%
  • j, af en toe, ik kan de verleiding gewoon niet weerstaan

    Stemmen: 18 16,7%
  • Echt zelden

    Stemmen: 20 18,5%
  • Zelden, maar met moeite

    Stemmen: 7 6,5%
  • Nooit, maar met moeite

    Stemmen: 3 2,8%
  • Nooit, en ik mis het ook niet

    Stemmen: 7 6,5%

  • Totaal stemmers
    108

Bezoekers in dit topic

Turkse Mac in Griekenland ??? :p
 
met de boot vanuit Kos naar Boddrum ;)
 
en voor mij was het de omgekeerde trip en lekker bulken op kos.
kan me trouwens geen mac voor de geets halen. Al moet ik dan wel vermelden dat wij all-in hotel hadden en dus eigenlijk geen dag buiten de deur aten want oh wat waren dat een maaltijden daar. lopend buffet van meters lang en alles wat jeje maar zon beetje kon voortsellen. dat was echt regelrecht bulken tot je niet meer kon. ik ben per slot van rekening nederlander
 
Laatst bewerkt:
wij hadden alleen ontbijt in het hotel. de rest was buiten huis. (toen was ik nog geen sporter; dus lunch bestond uit koekjes en magnums)
 
1.80 met 90kg?
90 / (1.80x1.80) = BMI van 27.8


Meneer heeft dus behoorlijk overgewicht..... (of het moet alleen maar spiermassa zijn)
 
ach die man is al 49 dus overgewicht mag wel een beetje! :D misschien is hij wel zwaar gebouwd! :D hehe zware botten!
 
Ik probeer het allemaal zo veel mogelijk te beperken. Eet wel eens per week een big-mac of een quatre pounder of zo. Maarja, ik heb een laag vet% dus een beetje vet kan niet zo veel kwaad. Cola en chocola (kan r ook niet tegen want krijg uitslag in mijn gezicht van chocola) en koekjes probeer ik zo veel mogelijk te beperken. Op mijn stage kijken ze me ook raar aan als ik met een glaastje melk en mijn boterhammen met tonijn zit, en geen taart hoef. Ik vind het gewoon allemaal niet meer zo lekker. Gisteren had ik voor de gein een keer appelmoes gegeten. Gatverdame wat een zoetige troep zeg!!! Niet te vreten (was een nieuwe appel/abrikoos moes).

Hebben jullie nou trouwens ook niet ooit dat je je wel een beetje gaat ergeren als je bijvoorbeeld je vriendin eerst een McDonalds maaltijd naar binnen te zien werken, daarna een zak ships ziet leeg vreten en ondertussen 3 glazen cola achterover ziet slaan. Sinds ik zo veel op mijn voeding let valt het ineens ook enorm op hoe slecht al mijn vrienden leven. Mijn vriendin kan r ook wat van, die let niet zo op de lijn. Ik kan me daar wel eens over opnaaien! Ze is zeker inet niet dik of zo, maar uhhh ik merk wel dat het buikje lichtelijk groeid. Ik wil r eigenlijk niet echt over zeiken maar ik doe het toch wel ooit. Daar voelt ze zich helemaal niet relaxed over en zegt dat ik gewoon belachelijk veel op mijn voeding let. En dat ZEI niet slecht leeft, maar ik gewoon belachelijk goed. Iemand meer daar problemen of moeite mee...?
 
Originally posted by Rob G
Ik probeer het allemaal zo veel mogelijk te beperken. Eet wel eens per week een big-mac of een quatre pounder of zo. Maarja, ik heb een laag vet% dus een beetje vet kan niet zo veel kwaad. Cola en chocola (kan r ook niet tegen want krijg uitslag in mijn gezicht van chocola) en koekjes probeer ik zo veel mogelijk te beperken. Op mijn stage kijken ze me ook raar aan als ik met een glaastje melk en mijn boterhammen met tonijn zit, en geen taart hoef. Ik vind het gewoon allemaal niet meer zo lekker. Gisteren had ik voor de gein een keer appelmoes gegeten. Gatverdame wat een zoetige troep zeg!!! Niet te vreten (was een nieuwe appel/abrikoos moes).

Hebben jullie nou trouwens ook niet ooit dat je je wel een beetje gaat ergeren als je bijvoorbeeld je vriendin eerst een McDonalds maaltijd naar binnen te zien werken, daarna een zak ships ziet leeg vreten en ondertussen 3 glazen cola achterover ziet slaan. Sinds ik zo veel op mijn voeding let valt het ineens ook enorm op hoe slecht al mijn vrienden leven. Mijn vriendin kan r ook wat van, die let niet zo op de lijn. Ik kan me daar wel eens over opnaaien! Ze is zeker inet niet dik of zo, maar uhhh ik merk wel dat het buikje lichtelijk groeid. Ik wil r eigenlijk niet echt over zeiken maar ik doe het toch wel ooit. Daar voelt ze zich helemaal niet relaxed over en zegt dat ik gewoon belachelijk veel op mijn voeding let. En dat ZEI niet slecht leeft, maar ik gewoon belachelijk goed. Iemand meer daar problemen of moeite mee...?

ik moet me ook inhoude.

vader die zich volgooid met drie borden pasat (zittende baan, sport niet, is te zwaar en traag, loopt te puffen etc)

broer die zeikt over zijn buik en elke dag voor het slapen gaan een biertje en een bak je chips neemt

ga ik erover zeuren, krijg ik gezeur over mijn gezonde eetgewoontes
 
Jah ik vind dat echt irritant. Mensen die zitten te zeiken 'oh ik ben zo dik' en 'ik heb alles al geprobeerd'. Maar ondertussen even vrolijk door zondigen (bijvoorbeeld mensen die naar de fritzaak gaan, een frietje halen, 2 frikandellen en een cola light want ze moeten natuurlijk wel op de lijn letten). Ik snap dat gewoon niet, dat het voor sommige mensen zo moeilijk kan zijn die vette happen te laten staan en gewoon gezond te eten.

Ik heb zowieso al een beetje een afkeer tegen hele dikke mensen. Let wel, ik bedoel hele dikke mensen. Een beetje overgewicht is niet zo erg, voor de een is het moeilijker op gewicht te blijven als de andere. Maar als ik dan in de schoolkantine zo'n gast zie die 2 stoelen nodig heeft om zijn deriere op te plaatsen en zijn buik nog net met moeite onder de tafel kan vrotten, die daar dan een kaassouffle, 2 sausijzenbroodjes en een frietje voor zijn neus heeft liggen... Neej daar kan ik niet zo goed tegen. Ieder voor zich maar dat soort mensen mogen ze van mijn onderaan op de wachtlijst zetten als ze dadelijk met dichtgeslipte aders in het ziekenhuis liggen.

!!! dit is mijn persoonlijke mening !!!
 
Originally posted by Rob G
Jah ik vind dat echt irritant. Mensen die zitten te zeiken 'oh ik ben zo dik' en 'ik heb alles al geprobeerd'. Maar ondertussen even vrolijk door zondigen (bijvoorbeeld mensen die naar de fritzaak gaan, een frietje halen, 2 frikandellen en een cola light want ze moeten natuurlijk wel op de lijn letten). Ik snap dat gewoon niet, dat het voor sommige mensen zo moeilijk kan zijn die vette happen te laten staan en gewoon gezond te eten.

Ik heb zowieso al een beetje een afkeer tegen hele dikke mensen. Let wel, ik bedoel hele dikke mensen. Een beetje overgewicht is niet zo erg, voor de een is het moeilijker op gewicht te blijven als de andere. Maar als ik dan in de schoolkantine zo'n gast zie die 2 stoelen nodig heeft om zijn deriere op te plaatsen en zijn buik nog net met moeite onder de tafel kan vrotten, die daar dan een kaassouffle, 2 sausijzenbroodjes en een frietje voor zijn neus heeft liggen... Neej daar kan ik niet zo goed tegen. Ieder voor zich maar dat soort mensen mogen ze van mijn onderaan op de wachtlijst zetten als ze dadelijk met dichtgeslipte aders in het ziekenhuis liggen.

!!! dit is mijn persoonlijke mening !!!


kan ik me 100% in vinden

nog een voorbeeld:
vanmiddag in het centrum: drie jonge dames, tween nromaal qua opvang en een extreem dik, de eerste twee aten niets, die dikke liep met een grote hamburger te waggelen
 
Hehehe, eeuwige bulkers waarvan het woord 'cutten' niet in hun vocabulair voorkomt...
 
Het lijkt de laatste tijd ook voort of de rollen zijn omgedraaid. Vroeger waaren het toch altijd de meiden die met hun lijn bezig waren? Tegenwoordig letten jongens volgens mij meer op hun gewicht als de dames. Dikke konten zijn eerder regel als uitzondering, en een strak kontje met een plat buikje is een zeldzaam fenomeen!

No offence ladies!

gelukkig zijn die fenomenale dames hier nog wel te vinden! :):D
 
precies! ik kreeg laatst op mijn stageplaats de opmerking te horen dat ik wel een wijf leek met mn dieet en dat t toch niet helpt en dit en dat. en toen, toen moest ik huilen....
nee geintje (van dat huilen dan) maar ik laat t maar allemaal langs me heen gaan en ik heb ook echt geen zin meeer om het voor de zoveelste keer uit te leggen. ik zie er wel flink uit vergeleken met mn twinbrother en krijg ook weleens te horen dat ik zo ben gegroeid maar ik ben meer t type waar je pas aan ziet dat ik train als mijn shirtje uitgaat of als ik een strak shirt antrek. kan niet wachten tot de zomer dus en laat ze dn maar nog eens een leuke opmerking maken.
en inderdaad, die echte dikke mensen. wel zielig maar geen medelijden mee. waar een wil is is een weg..nou ja voor de meesten dan. diegene die er aanleg voor hebbne buiten beschouwing gelaten maar anders niet zeiken.
daarbij zijn jullie de enige met wie je er ook goed over kan praten en die t zelfde nastreven.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by dandyman

daarbij zijn jullie de enige met wie je er ook goed over kan praten en die t zelfde nastreven.
wij houden ook van jou hoor :D

maar idd.. als ik tussen de middag 100 -200 gram eiwit in vorm van vlees of vis wegwerk wordt ik ook raar aangekeken.. nou kijken ze meestal wel raar maar dan nog erger :D

trek ik me niks van aan... vooral als ik hen aan hun witbroodjes zie zitten
 
Ik drink af en toe eens een biertje, gebruik voor de rest geen suiker in de koffie of boter op het brood.
In het weekend let ik vaak wat minder op mn voeding en eet ik nog wel eens een patetje.
Helemaal geen zoetigheid of snacks eten is denk ik ook niet helemaal goed hoor, tuurlijk je doet aan een sport waar je vorderingen in wilt maken,maar toch denk ik dat je het beste gewoon naar je lichaam kunt luisteren ipv klakkeloos dieten gebruiken die diverse sites en bladen je voorschotelen.
Maar wanneer je goede vorderingen maakt, waarom zou je dan nog iets veranderen aan je dieet ?!,
Luisteren naar je lichaam is een tip die ik vanaf het begin aan mee heb gekregen, en ik denk nog steeds dat dit iets is waar mensen zich meer van moeten aantrekken,



Groeten Rob.
 
wat is er dan goed aan zoetigheid en snacks?

Het enige wat voordelen kent is cacao/chocolade (zowel lichaamlijk als geestelijk)

Ik neem ook niet klakkeloos alle dieten aan, eerst kijken of ik me in de onderbouwing kan vinden en of het relevant is met mijn trainingsdoelen
 
Af en toe zoetigheid en snacks kan denk ik ook wel goed zijn, in de zin van liever 1 keer er week 'zondigen' en dat heel lang volhouden dan altijd op je dieet letten en na een paar jaar zegt: "F*ck it, ik heb het wel gehad." Soort mentale stimulans :)

Misschien heeft het ook lichamelijke voordelen in de zin van gewenning... dat je lichaam niet went aan lage Cal intake, maar dat weet ik niet.
 
Originally posted by CrocoDillon
Af en toe zoetigheid en snacks kan denk ik ook wel goed zijn, in de zin van liever 1 keer er week 'zondigen' en dat heel lang volhouden dan altijd op je dieet letten en na een paar jaar zegt: "F*ck it, ik heb het wel gehad." Soort mentale stimulans :)

Misschien heeft het ook lichamelijke voordelen in de zin van gewenning... dat je lichaam niet went aan lage Cal intake, maar dat weet ik niet.

Klopt croco, behalve voor hen onder ons met de ijzeren discipline heb je helemaal gelijk en het is nog bewezen ook. Je weerstand tegen het goed eten wordt sterker en sterker als je het verlangen naar iets "verkeerds" steeds en lang moet onderdrukken.
 
Originally posted by ErEf


Klopt croco, behalve voor hen onder ons met de ijzeren discipline heb je helemaal gelijk en het is nog bewezen ook. Je weerstand tegen het goed eten wordt sterker en sterker als je het verlangen naar iets "verkeerds" steeds en lang moet onderdrukken.


Dit gelezende hebben neem ik nog maar een roomijsje :D :p

(ps. is momenteel echt mijn enige zonde zo'n twee keer in de week!!)
 
Back
Naar boven