MuscleMeat

vet eten en zoetigheid (1 bezoeker)

Zondig jij qua eten?

  • Ja, regelmatig

    Stemmen: 22 20,4%
  • Ja, af en toe

    Stemmen: 31 28,7%
  • j, af en toe, ik kan de verleiding gewoon niet weerstaan

    Stemmen: 18 16,7%
  • Echt zelden

    Stemmen: 20 18,5%
  • Zelden, maar met moeite

    Stemmen: 7 6,5%
  • Nooit, maar met moeite

    Stemmen: 3 2,8%
  • Nooit, en ik mis het ook niet

    Stemmen: 7 6,5%

  • Totaal stemmers
    108

Bezoekers in dit topic

Ijs?? Damn... ik neem het niet, maar kan zo zo'n hele bak roomijs wegeten.. als ik ergens een zwak voor heb.. chocolade, chips, enz. doen me niks, maar ijs brrrrrrrrrr...
 
hmm. dat ken ik onderdrukken. snack, ijs ( 2 jaar geleden mee gestopt)

wat ik mis eigenlijk.. maybe Cornetto's ? (alweer 3 jaar geleden)

Ik denk dat ik appelkruimelvlaai het moelijkst kan weerstaan
 
Originally posted by Scighera
hmm. dat ken ik onderdrukken. snack, ijs ( 2 jaar geleden mee gestopt)

wat ik mis eigenlijk.. maybe Cornetto's ? (alweer 3 jaar geleden)

Ik denk dat ik appelkruimelvlaai het moelijkst kan weerstaan

appelkruimel laat ik ook nooit staan. blij toe dat ik momenteel op mn stage maar 3 collegas heb en die allang jarig zijn geweest. thuis eet ik nooit taart mee. Maar missen? nee, dat zeker niet.
 
Ik krijg op me werk met verjaardagen suikervrij gebak :)
 
ik at echt veel... misschien wel 5 zakken chips per week... en choconelly's en twixen... ik heb het nu veranderd naar fruit maar een twix kan ik meestal niet laten liggen:sad: maar hierbij wil ik zeggen dat ik echt dun ben.. maakt het dan uit?? ik eet wel gewoon gezonde dingen... kabeljauwfilet bijvoorbeeld
 
Geloof me, binne no-time laat je die twix ook links liggen
 
Ik heb nog steeds moeit om niet te snoepen [Abeelding niet meer beschikbaar] [Abeelding niet meer beschikbaar] [Abeelding niet meer beschikbaar]
 
Maar wat snoep jijdan?

ik was zelf nooit een chte zoetkauw, wel koekjes en marsen ed. die gingen erin als..jawel, koek;)
heb er nou echt geen behoefte meer aan.goddank
 
Woon boven de FEBO, tegenover de MAC en 30 meter van de Burger King.... en eh ja, ik zondig wel eens, want ER GAAT NIX BOVEN EEN FLAME GRILLED DOUBLE WOPPER MET KAAS! Heb verder een redelijk dieet, dus het mag er af en toe wel eens bij...
 
Originally posted by michielZ
ik at echt veel... misschien wel 5 zakken chips per week... en choconelly's en twixen... ik heb het nu veranderd naar fruit maar een twix kan ik meestal niet laten liggen:sad: maar hierbij wil ik zeggen dat ik echt dun ben.. maakt het dan uit?? ik eet wel gewoon gezonde dingen... kabeljauwfilet bijvoorbeeld
het blijven suikers en vv's

hoezo niet links kunnen laten liggen? ik was verslaafd aan kit-kats en chocoladekoekjes vroeger. IK heb totaal geen moeite tegenwoordig om van koekjes of chocolade-snacks af te blijven
 
Ik cut eigenlijk zon 6 dagen per week en 1 dag dan zondig ik wel als ik er behoefte aan heb(niet te bizar natuurlijk). T werkt eigenlijk wel goed zo.
 
Laten de meeste mensen vet eten en snoep liever staan omdat ze anders teveel aankomen of omdat het gewoon ongezond is?

Ik hoef totaal niet op m'n gewicht te letten, of is het ook niet goed voor de spieropbouw of werkt het vertragend ofzo?
 
Originally posted by FBtje
Laten de meeste mensen vet eten en snoep liever staan omdat ze anders teveel aankomen of omdat het gewoon ongezond is?

Ik hoef totaal niet op m'n gewicht te letten, of is het ook niet goed voor de spieropbouw of werkt het vertragend ofzo?

teveel vetten en suikers is niet bevordelijk voor je spierbow. daarnaast is het ook slecht voor oa je hart en bloedvaten
 
Originally posted by soulreaver
Ijs?? Damn... ik neem het niet, maar kan zo zo'n hele bak roomijs wegeten.. als ik ergens een zwak voor heb.. chocolade, chips, enz. doen me niks, maar ijs brrrrrrrrrr...

Ha ha, ken je de Amerikaanse uitdrukking niet?

I scream!
You scream!
We all scream for ice-cream!

Leuk owp.. (ben trouwens net een uur of 3 terug van weer 4 wkn (fiets)vakantie en een slopend 300 km brevet op 4 mei vanaf Tournai)

Zoetigheid is vooral heel goed als je echte caloriebommen nodig hebt , niet eens zozeer voor bulken, maar dus voor lange fietstochten.
Ik voel me een beetje een Jekyll en Hyde hierin. Heb ik sinds oktober met redelijk veel discipline een eiwit- en vetrijk dieet met heel weinig KH, stop ik me voor tochten helemaal vol met KH.
Het stomme is dat ik inmiddels junkfood niet meer lekker vind. De KH waren in dit geval dus een flinke zak abrikozen en ongeveer 200 gram dadels. De laatsten waren geen onverdeeld goede keus: wel lekker, maar vreeeeselijk plakkerig bij warm weer. Volgende keer evt rollen in kokos?

Junkfood (snoep, gebak, chips, patat, snacks) eten is ook een vorm van verslaving. Als je je depri voelt, dan geeft eten troost. Een ander grijpt naar de fles, gebruikt soft- of harddrugs (oa. tabak). Ik denk dat je het in dat licht moet zien en niet gelijk moet veroordelen. Het valt me makkelijker junkfood te weerstaan als je 6 dagen van de week 'schoon' eet. Het is nu weer moeilijker omdat ik wegens fietsvakantie en -tochten juist wel zoetigheid moet eten.
Het is ook raar hoe vaak ik wel niet moet horen hoe gevaarlijk het wel niet is om 'zoveel' eiwit (rond 150 g) te eten en zoveel vet (in junkfood zit meer) en als ik vertel 30 eieren/week te eten krijgen ze een rolberoerte! Dat je cholesterol echt niet huizenhoog wordt van eieren is nog weinig mensen bekend..

O ja, die ene dag in de week zondigen is niet alleen goed voor de moraal, maar ook goed om je leptine niveau te normaliseren (kijk maar eens op de linkpagina) en verder ook om een 'normaal' sociaal leven te leiden en geen 'voedselparia' te worden. Er is een leuk woord voor waar BB-ers aan leiden: orthorexia , dwz net als anorexia een obsessie met eten, maar nu dan met het 'juiste' soort eten. Macrobioten en veganisten hebben ook orthorexia (link te vinden op http://www.dolfzine.com/page332.htm , verder ook
[Link niet meer beschikbaar] )

Groetjes

Espi

PS: tips voor zoetig vreten tijdens mijn volgende brevet van 400 km as zaterdag - max 27 uur rijden) zijn welkom
 
ken ik.

vis is voor mij een heerlijk tussendoortje
Kruidrepenkoek een tractatie

en dat ipv snacks, candybars, ijs, mokkagebak, kruimelvlaaien etc
 
het enig waar ik een probleem mee heb is idd VET, Friet en frikadellen at ik vroeger dus echt 4 keer per week minimaal. Nu alleen op me junkdag. kan alleen moeilijk kiezen tussen de febo en de mac :)

op mijn junkdag vreet ik me dan ook echt te barsten aan vet spul. enne, natuurlijk zuipen op zaterdagavond.. vind me maar zielig, maar anders ga ik net zo lief niet stappen
 
Originally posted by KaLe
Soms op zondag eet ik patat (zonder mayo of andere sauzen). Of als ik in de bulk ben ong. 2x per week naar de mac. calorieenbommen naar binnen knallen :D

hier krijg ik een negatief karma voor ???
 
Originally posted by Snielz
het enig waar ik een probleem mee heb is idd VET, Friet en frikadellen at ik vroeger dus echt 4 keer per week minimaal. Nu alleen op me junkdag. kan alleen moeilijk kiezen tussen de febo en de mac :)

op mijn junkdag vreet ik me dan ook echt te barsten aan vet spul. enne, natuurlijk zuipen op zaterdagavond.. vind me maar zielig, maar anders ga ik net zo lief niet stappen

het hangt er ook vanaf hoe de snacks zijn bereit.
als je het zelf doet kan je het in de oven klaarmaken en minder zout gerbuiken
 
Back
Naar boven