Selecteer hier of je gepersonaliseerde (Opt-in) of niet-gepersonaliseerde (Opt-out) advertenties wilt zien.

Opt-in   Opt-out

Meer info

Vet meten

Discussie in 'Vetverlies en Conditietraining' gestart door Toni Kuiper, 19 jun 2018.

Tags:

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

1. Toni Kuiper

Toni Kuiper Novice Topic Starter

Leuk Bevonden:
    5
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m72
    Massa:
    67kg
    Vetpercentage:
    15%
    Goedemiddag mensen,

Ik ben benieuwd meten jullie zelf wat ongeveer je vetpercentage is of laten jullie dat ergens doen of speciaal een weegschaal aangeschaft.
    Omdat ik hier in de buurt niet iets kan vinden waar je het kan laten meten namelijk. En omdat ik wil beginnen moet weten als ik eerst vet moet gaan verliezen.

Mvg,

Toni

2. johnyjordaan

johnyjordaan Monstrous Giant

Leuk Bevonden:
    4.317
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m64
    Massa:
    69kg
    Weegschaal dike Rommel.

Vet % laten meten om te weten of je moet afvallen? Kan je dat niet zien aan de hand van een Spiegel?

Vind dat vet% laten meten allemaal overroepen gedoe.

3. Toni Kuiper

Toni Kuiper Novice Topic Starter

Leuk Bevonden:
    5
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m72
    Massa:
    67kg
    Vetpercentage:
    15%
    Klopt het is inderdaad om een beter buik te krijgen om lange termijn. Voor het afvallen is de spiegel inderdaad voldoende.

johnyjordaan vindt dit leuk.
  4. MicroEconomie

MicroEconomie Cool Novice

Leuk Bevonden:
    16
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m69
    Massa:
    80kg
    Vetpercentage:
    15%
    Spiegel en wishfull thinking. Vervolgens een random % noemen en zolang niemand je aankijkt alsof je een volslagen idioot bent, is het goed.

Vieze jij, Vissertje1980 en Bubs vinden dit leuk.
  5. MATTHI

MATTHI Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    36
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m84
    Massa:
    98kg
    Vetpercentage:
    9%
    Je kan een dexa scan laten doen of door middel van een huidplooimeter of op een weegschaal dat meten, maar vind dat ook maar overroepen. Niks daarvan is perfect accuraat. Je kan evengoed je zelf eens goed bekijken in de spiegel of op foto en zo ongeveer je vetpercentage weten.

johnyjordaan vindt dit leuk.
  6. johnyjordaan

johnyjordaan Monstrous Giant

Leuk Bevonden:
    4.317
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m64
    Massa:
    69kg
    En dan nog, waarom moet je dat getalletje weten? Om dat hier op dbb te komen rondvertellen? Ben je tevreden met wat je ziet in de Spiegel goed dan. Ben je niet tevreden dan cut je gewoon verder door.

ren3, MATTHI en Sofiea vinden dit leuk.
  7. wovano

wovano Huge Freak

Leuk Bevonden:
    3.970
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m86
    Vetpercentage is misschien leuk om te weten maar je kan er helemaal niks mee imo. De enige methodes die echt betrouwbaar zijn om dit te meten zijn duur. Beter kijk je in de spiegel en maak je foto's die je achteraf kunt vergelijken, weeg je jezelf en meet je je omtrekken. Meten is weten dus denk dat dit wel de meest betrouwbare bronnen zijn om je progressie te meten.

8. Marco18

Marco18 Novice

Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m83
    Massa:
    86kg
    Vetpercentage:
    14%
    Ik meet vrij regelmatig vetpercentage met een 9-punts Parillo en een slimguide huidplooimeter. Hier heb je wel iemand voor nodig die het voor je wilt doen omdat je niet zelf bij alle 9 punten kan.
    Ik kan zo goed bijhouden wat een bepaald calorietekort voor mij doet in de cut en hoeveel kcal ik wekelijks in mijn behoefte moet zakken.

Daarnaast vind ik het gaaf om een paar jaar terug te kunnen kijken om te zien wat ik over een jaar heen nu aan VVM aangekomen ben. :)

Het blijft over het algemeen natuurlijk afhankelijk van een aantal factoren, maar als je zoveel mogelijk van die factoren constant kan houden kan je je progressie vrij nauwkeurig meten.

9. loky

loky Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    25
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m78
    Lol ...

Marco18 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina

1. Deze website gebruikt cookies om inhoud te personaliseren, uw ervaring aan te passen en om u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie