AndroidHealthClinic

Vet % omhoog gewicht amper

Bezoekers in dit topic

zeker weten! ik ga met het voedingschema aan de slag, en verhoog mijn maaltijden elke keer een beetje. ik ben nu in 2 maanden 2 kilo aangekomen. en wil het langzaam opvoeren.
ik ga weer opnieuw berekenen met het schema wat ikgehad heb en evt veranderingen aanbrengen en uiteraard het vetpercentage zoveel mogelijk te beperken.
ik ben vandaag gelijk begonnen met het ub/lb schema begonnen dus ben benieuwd
bedankt voor je reacties!:)

Succes :)
 
Succes! De volhouder wint hoor!
 
Succes! De volhouder wint hoor!

dank je wel!! ik ben al zo lang bezig en elke keer wat nieuws proberen maar ik ga nu echt proberen meer te eten en ik ben maandag gelijk met het ub/lb schema begonnen :)
heb mijn hoeveelheden weer wat omhoog gedaan en ga nu sneller verhogen met de maaltijden en niet meer zo lang blijven hangen.
ik moet nog met het schema wat je me gegeven heb aan de slag en wil alles weer even opnieuw berekenen.
maar ik ben met alles druk bezig en vooral lekker aan het trainen en eten:D en verder tevreden zijn met hoe en wat ik ben en wat ik bereikt heb, want ben maar huismoedertje en alles wat ik heb bereikt en vooruit ben gekomen heb ik zelf gedaan :o ik train thuis met wat ik heb en roei met de riemen die ik heb :) dus al met al ben ik blij en positief met wat ik bereikt heb:)

jij moet anders ook heel wat eten zeg!!! is dat alleen omdat je zo zwaar traint? of verder ook erg actief leven?:o
 
Misschien kan je er al wat mee starten met deze info. :)
succes!

Een oude post van me hieronder kan je helpen om alles te berekenen.

je kan je onderhoud berekenen op verschillende sites op internet maar ook in de bijgevoegde sheet. Maar hou er rekening mee dat dit een berekening is. Een schatting gebaseerd op formules.
Je echte onderhoud bepaal je door een xxxx aantal kcal te eten en als je dan met je huidige activiteit in gewicht gelijk blijft is dat je onderhoud.

Qua voeding moet je zelf kijken wat je lekker vind en wat er in je schema past.

Voeding die je kan nemen:
Koolhydraten: havermout, rijst, pasta, aardappelen, zoete aardappel, wraps, pannenkoeken, brood, crackers etc.
vetten: eieren, pinda's, pindakaas, noten, olie, roomboter, vette vis, avocado, pure chocolade, zaden en pitten etc
Eiwitten: eieren, vlees, vis, kip, melk, kwark, yoghurt etc

Sausjes kan je ook best wel nemen. Mits het in je macro's past.

Met deze voedingsmiddelen kan je best een schema maken.

Maak een schema voor jezelf en post hem hier. Dan kunnen wij je mogelijk verder helpen.
succes.

afvallen/aankomen moet niet te snel gaan. In het begin kan het wat sneller gaan zeg rond de 1 kg per week. Maar over het algemeen richt een beetje op 0,5 kg per week.

om zicht te krijgen op wat je aan het doen bent... en wat je zou moeten/kunnen doen; maak je een voedingsschema

maak een schema op basis van je onderhoudsbehoefte,
-500 cal als je wil cutten
+500 cal als je wil bulken

zorg voor
2-2,5 gr eiw/kg lich. gewicht
min 1 gr (goede) vetten/ kg lich.gewicht
de rest van je benodigde cal kan je uit je KH halen

gebruik de bijgevoegde excel sheet
om alles wat je eet in te zetten, overzicht te krijgen en eventueel aanpassingen te maken.
Vul wel je eigen voedingsmiddelen in in de calorietabel.
Dus bij een product wel even de kcal en ekv van JOUW product invullen.
Staat iets er niet in dan vul je dat in op een plek van iets wat je niet eet.

en daarnaast uiteraard trainen!

heb net het ingevuld en ik zit er niet ver naast met cal en alles, ik zit er zelfs al 200 boven met wat hij met bulken aangeeft.
wat ik niet weet is mijn vvm en hoe ik mijn vetpercentage bereken?
ik heb wel zo tang maar weet niet goed hoe dat werkt
 
ik ben deze week gelijk begonnen met het ub/lb schema met trainen train 4 dagen ma+dins en donderdag en vrijdag. . en ik hou mijn eten weer bij en heb de eiwitten en vetten opnieuw berekend. en aangevuld met koolhydraten.
de eerste dag kwam ik al aardig tekort met calorien! 1813 kwam ik uit! dus heb alles redelijk aangepast en wat naar boven gedaan.
mijn voedingsschema is nu ongeveer:

Brinta 50gr met melk, noten, lijnzaad, chiazaad kaneel en wat kokosolie
banaan
koffie ontbijtkoek
3 boterhammen met 2 eieren
karnemelk
havermoutpap 50gr met appel en noten en chiazaad en lijnzaad
100gr mie+groenten met 100 kipfilet
koffie met 1/2 stroopwafel
eiwitpoeder met biogarde en wat ontbijtringen ( voor de smaak )


kom zelf met berekenen op
2147 calorien
129.3 eiwitten
281.5 koolhydraten
41.2 vetten

gisteren

1813 calorien
108.4 eiwitten
187.5 koolhydraten
58.2 vetten

geeft het als de koolhydraten soms zo hoog zijn? is dat teveel de 281.5 aan koolhydraten?
en ziet het er zo beter uit?
ik hoor het graag :)
 
Koolhydraten zijn niet snel te veel. Voor de berekening van je schema mag je wel 55gr vetten aanhouden, 41 is toch vrij laag. Weet je zeker dat je "maar" 41gr vet binnenkrijgt met bovenstaand schema? Op het oog lijkt het meer. Of zijn de nootjes niet zoveel?

Ziet er verder prima uit!
 
Koolhydraten zijn niet snel te veel. Voor de berekening van je schema mag je wel 55gr vetten aanhouden, 41 is toch vrij laag. Weet je zeker dat je "maar" 41gr vet binnenkrijgt met bovenstaand schema? Op het oog lijkt het meer. Of zijn de nootjes niet zoveel?

Ziet er verder prima uit!

hoi!
dank je wel voor je reactie!
het wisseld ook wel de ene dag met de andere maar probeer rond de 8.5 per maaltijd uit tekomen, de ene keer is het wat meer de andere keer wat minder
ik doe rond de 12 gr nootjes er ongeveer bij, soms wat minder. dus kan wel zijn dat het wat meer is dan het vet in de maaltijden!
 
Back
Naar boven