1. (werkt op alle apparaten, ook desktop, behalve iphone/ios)

    Ontzet Notitie

Vet omlaag en spiermassa omhoog: waar beginnen?

Topic in 'Vrouwen Bodybuilding en Fitness' gestart door Ananasi, 21 jan 2019.

XXL Nutrition Vrouwen

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

  1. Ananasi

    Ananasi Novice Topic Starter

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Vrouw
    Karma:
    0
    Lengte:
    1m73
    Na heel wat tegenstrijdige informatie te hebben op internet gelezen graag jullie input...

    Ik ben niet nieuw met krachttraining en cardio, maar wel wat roestig. In mijn tienerjaren erg fanatiek geweest, maar het was altijd 'voor de leuk' en echt veel kennis heb ik nooit gehad. Inmiddels loop ik tegen de dertig, ben ik drie zwangerschappen en heel wat gejojo verder. Sinds de laatste zwangerschap ben ik weliswaar acht kilo afgevallen, maar ik ben nog steeds veel te zwaar. Ik ben nu 88 kilo bij een lengte van 1.73, en wil graag slanker en fitter worden. Daarmee bedoel ik: een gemiddeld vetpercentage en een gemiddelde spiermassa.

    Mijn probleem is dit: al sinds ik me kan herinneren (ook toen ik fanatieker trainde in mijn tienerjaren en slank was) heb ik verhoudingsgewijs (heel) veel vet en weinig spieren. Inmiddels is dat (door al het gejojo) echt de spuigaten uitgelopen. Als ik mijn vetpercentage omlaag wil krijgen en mijn spiermassa omhoog, waar begin ik dan? Die eerste 8 kilo heb ik gedaan door minder te eten (ongeveer 1800 kcal), 3x per week krachttraining en in mindere mate cardio. Is dit een goede aanpak als ik nu door wil? Want hiermee hield ik mijn toch al weinige spiermassa maar ternauwernood in stand. Het gaat me echt om de lange termijn, waarbij ik graag van mijn overgewicht af zou willen komen en blijven. Mijn grootste angst is dat het met mijn lichaamsbouw niet voor mij is weggelegd om een normaal vetpercentage en spiermassa te hebben.

    Op dit moment doe ik 1x per week 10 min cardio en 50 min kracht. Het is een redelijk sneu basisschema voor beginnende sporters. Ik ben klaar voor meer. Alle tips zijn welkom.
     
  2. Punjab

    Punjab Chandigarh Warrior Elite Member +10 jaar member

    Berichten:
    26.202
    Leuk Bevonden:
    20.256
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    101.280.283
    Lengte:
    1m85
    Massa:
    108kg
    Vetpercentage:
    10%
    Het is geen rocketscience :)

    Door blijven gaan tot het stagneert, stagneert het dan voer je de activiteiten op en kijk je weer kritisch naar je voeding of dat minder of anders moet worden ingericht. Vooralsnog zou ik me lekker focussen op het bereiken van een gezond gewicht en het naar beneden brengen van je vetpercentage. Het verbranden van vet en het aanzetten van spiermassa (Afgezien van het eventuele geheugen dat je wellicht in de jaren hebt opgebouwd) is een utopie, in het bijzonder voor vrouwen.
     
    waaskaas vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina

  1. Deze website gebruikt cookies om inhoud en advertenties te personaliseren, uw ervaring aan te passen en u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie