AndroidHealthClinic

Vet percentage en Conditietraining

Bezoekers in dit topic

Trogdor

Novice
Lid geworden
12 mrt 2014
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
83kg
Vetpercentage
17%
Allen,

Ik heb veel gelezen over allerlei programma’s die iedereen heeft, de tips en adviezen hebben de afgelopen periode zeker geholpen maar ik zit nu op een punt waarbij ik niet vooruit kom. Vandaar mijn eerste post gelijk een heel schema met wat ik allemaal doe, wat ik eet en alle relevante informatie die ik bedenken kan.

Voor jullie informatie ik ben 31 jaar, 183 cm lang en ik weeg 83.8 kg met een vet percentage van 16,5%. Het streefdoel is om 12% vet te hebben en een gewicht van 80 Kg. Verder doe ik in september voor de 2de keer mee aan de strongmanrun en moet ik daar ook in goede conditie voor zijn.
Nu ben ik niet heilig… mijn slechte gewoonte… ik rook… zo’n 8 sigaretten per dag. Mijn andere “probleem” is een slechte onderrug. Ik kan helaas niet squaten en met dumbbels spelen, ben dus redelijk aan apparaten gebonden. Losse oefeningen zijn voor mij helaas bijna niet te doen.

Waar ik nu tegenaan loop is dat ik niet meer afval en mijn vetpercentage niet verder afneemt.

Eten:

06:15 250gram 0% Optimel kwark
09:30 Banaan
11:00 Sinasappel
12:00 2 boterhammen met mager beleg, 250 gram 0% Optimel kwark, hardgekookt ei
16:00 Appel
19:30 Aardappel, Vlees en Groenten
22:00 2 gekookte eieren & handje vol ongezouten noten

Pillen
Bij het ontbijt:
1 pil - Stacker 4
1 pil - Amiset - Aerobic Vetverbrander
1 pil Met-rx - Pure creatine op sport dagen en voor het sporten dan nogmaals 3 pillen en na het sporten 3 pillen. Op de dagen dat ik niet sport alleen 1 pil ochtends.


Schema:
Onderstaande schema doe ik 4x per week, Maandag, Woensdag, Vrijdag en Zaterdag:

Hardlopen 40 minuten op minimaal 6.7 kph met hellingen tot 9% en stukken met snelheden tot 8.5 kph met hellingen tot 9%.
Abdominal Crunch (4 sets van 15 van 55kg)
Leg Press (4 sets van 15 van 100 kg)
Leg Extension (4 sets van 15 van 32kg)
Hip Adduction (Naar binnen drukken) (4 sets van 15 van 45kg)
Hip Abduction (Naar buiten drukken) (4 sets van 15 van 45kg)
Converging Chest Press (4 sets van 15 van 32kg)
Converging Shoulder Press (4 sets van 15 van 23kg)
Rotary Torso (4 sets van 20 per kant van 55 Kg)
lat pulldown (4 sets van 15 van 36kg)

Losse oefeningen:
15x met een 7Kg gewicht voor puur de biceps
30x in een klimrek de onderbuik trainen door mijn knieen naar mijn borst te trekken.

Wat ik graag van jullie zou willen is advies over wat er anders gedaan kan worden om mijn doel te bereiken…

Ben erg benieuwd, want ik weet het even niet meer.
 
Je eet te weinig!!!
Je onderhoud ligt rond de 2850kcal
Nu krijg je ongeveer 1524kcal (E 137, K 158, V 38) binnen.
Veel te weinig dus!

Probeer het volgende:
KT dagen: 2730kcal (E 210, K 315, V 70)
Rust dagen: 2280kcal (E 210, K 225, V 60)
 
Het is in ieder geval duidelijk dat je te weinig eet. Dit ziet er uit als een crashdieet.
Lees in de Voeding sectie:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/cutten-begin-112937/

je zult moeten gaan rekenen voor je voeding, eerst zelfs een lezen en wat proberen en dan verder vragen ;)

Wel klote van je rug man. Is dit ook de reden dat je zoveel reps maakt? 15 stuks.
Aannemend dat je een beginner bent maak je de meeste progressie met minder reps bijv 5 - 8.
Meer reps betekent niet sneller afvallen ofzo, dit ligt geheel aan je kcal inname en verbruik.

Als laatste vind ik dat je veel pillen slikt.. ik heb geen van die dingen ooit geprobeerd op een fatburner na (ik vind ze werken maar geen wondermiddel) maar ik vraag me af of je al die dingen nodig hebt. voeding, trainen en rust is het belangrijkste en voeding als je wilt afvallen.
Dus lees je even in.

Succes
 
Het klopt dat het huidige eet patroon een crashdieet was... ik zat afgelopen september voor de strongman run ruim op 10kg zwaarder.

Nu wilde ik een lekker tempo doorzetten waar ik mee bezig was, maar half december ben ik door mijn rug gegaan en herstel duurde ruim 8 weken voordat ik weer terug was met trainen, maar inmiddels waren er al wel weer 4 kg bij gekomen.

Dus hoppa, crash dieet modus aan.

De reden van de hoeveelheid repetities heeft te maken met dat ik vet wil verbranden maar niet heel veel spieren erbij wil hebben. Voor mijn werk draag ik pakken en ik ben nogal ijdel... dus maatpakken van rond de 1000 euro per stuk en ik wil niet echt breder worden.. (klein beetje dan) want anders kan ik die pakken op marktplaats.nl zetten.

De pillen waren tips van mede sporters... de creatine spreekt voor zich, de 2 fatburners waren op basis van advies maar heb niet het idee dat het helpt.
 
Het klopt dat het huidige eet patroon een crashdieet was... ik zat afgelopen september voor de strongman run ruim op 10kg zwaarder.

Nu wilde ik een lekker tempo doorzetten waar ik mee bezig was, maar half december ben ik door mijn rug gegaan en herstel duurde ruim 8 weken voordat ik weer terug was met trainen, maar inmiddels waren er al wel weer 4 kg bij gekomen.

Dus hoppa, crash dieet modus aan.

De reden van de hoeveelheid repetities heeft te maken met dat ik vet wil verbranden maar niet heel veel spieren erbij wil hebben. Voor mijn werk draag ik pakken en ik ben nogal ijdel... dus maatpakken van rond de 1000 euro per stuk en ik wil niet echt breder worden.. (klein beetje dan) want anders kan ik die pakken op marktplaats.nl zetten.

De pillen waren tips van mede sporters... de creatine spreekt voor zich, de 2 fatburners waren op basis van advies maar heb niet het idee dat het helpt.

Creatine zou ik toch niet aanraden tijdens de cut. Ten eerste ga je al meer vocht vasthouden en dat gaat een vertekend beeld geven op je gewicht. (en ook op je vetpercentage als je laat meten via weegschaal), vetverbranders is geldverspilling imo
 
Creatine zou ik toch niet aanraden tijdens de cut. Ten eerste ga je al meer vocht vasthouden en dat gaat een vertekend beeld geven op je gewicht. (en ook op je vetpercentage als je laat meten via weegschaal), vetverbranders is geldverspilling imo


Ik gebruik ook creatine in een cut, en ik moet zeggen dat ik er droger van lijk.
Maar houd wel rekening met 2 kg vocht (ongeveer)
 
Back
Naar boven