XXL Nutrition

Vet rond buik wegkrijgen en tegelijkertijd bulken? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Synthesis

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
11 aug 2007
Berichten
289
Waardering
0
Hey guys, eerste (en zeker niet de laatste) post hier alhoewel ik hier al wel een tijdje rondneus :)

Had een vraagje ivm vetverlies (rond buik en heupen dan vooral) en cutten/bulken. Zit zo in een stadium waar het meeste vet is rond de meeste plaatsen van mijn lichaam, maar rond de buik toch nog redelijk wat zodat de 6-pack niet zichtbaar is.

I kom zo van 83kg een 6-tal maanden geleden en weeg nu 76kg. De laatste tijd wat intensiever begin trainen om armen, borstkast etc wat te versterken en te vergroten en ook wat meer beginnen eten weer (gebruikte een tijdje Dymatize Dymaburn met Ephedrine en deed 4+ keer in de week spinning en zat in de fitness bijna dagelijks, combinatie van power-training en cardio).

Nu merk ik wel dat qua gewichten heffen ik nu niet zo veel verder ben geraakt dus ben weer beginnen met wat meer powertrainen want ik krijg het gevoel als ik teveel cardio doe dat ik mijn spieren terug verklein - geur van ammoniak en zo.

Nu is mijn vraag, is het mogelijk om je spieren te vergroten en versterken EN tegelijkertijd nog het resterende vet weg te krijgen rond de buik?

Btw is het ook aan te raden om 75-100g (3x ~30g) whey-shakes binnen te nemen als'k het vet rond de buik wil doen wegkrijgen?

Als doel wil ik <10% BF en de abs moeten echt geript zijn, andere spieren liefst ook natuurlijk...
 
je vraagt wel heel veel...

als je vindt dat je teveel vet rond je buik heb ga je cutten simpel.
 
Mja ik ben zo een boek aan't lezen, de Abs Diet Book (David Zinczenko), zeer goeie reviews overal en heb daar net volume 1 bekeken van zijn DVD en ik denk wel dat het mogelijk moet zijn om vet te verliezen en spiermassa te behouden (als je nog niet zo veel hebt)...maar voor iemand die gemiddeld 4-5 keer per week in de fitness zit en per keer 40mins-1h cardio en 1h30 power-training die al redelijk wat spieren heeft opgebouwd het misschien niet zo interessant zijn...alee ja...misschien wel, dan maar een beetje opgebouwde spieren inboeten. Met andere woorden, voor iemand die sowieso al niet veel spieren heeft is het denk ik redelijk makkelijk, niks te verliezen, alleen vet...maar in het ander geval...

Nu is mijn plan om wel nog wat power-training te doen terwijl ik cut maar ik vroeg me af of het dan beter is veel repetities en ver van je maximale kracht te trainen in plaats van voor het maximum te gaan gelijk dat ik de voorbije weken heb zitten doen en ik der redelijk opgepompt uitkom. Enig idee?

Btw, die whey met soja melk is ook wel goed zeker ipv water? (zit wel 35kcal in / 100ml maar niet van vetten)
 
Wat jij wilt heet gewoon cutten, cutten is net wat minder eten zodat je spieren zo veel mogelijk gespaard blijven en zo veel mogelijk vet verliest. Zoek maar eens in de desbetreffende sectie meer over cutten. Daar vindt je genoeg info. Je kunt niet je vet plaatselijk kwijt raken, dus doelen op wat vet bij je buik te verliezen kan niet. Wel om gewoon in vet% te zakken naar 12 bijvoorbeeld, dan heb je in principe al een strak buikje, maar nog net geen sixpack zoals de meeste mensen willen.
 
Yeps, zoals jij juist zegt.

Damn damn...nog geen 2-3 weken geleden vormden juist de contouren rond de abs zodat ze toch al deeltelijk mooi zichtbaar waren als ik niet teveel had gegeten...Nu is't precies of er weer 2 kg bij is nondedju...

UltraX (of iemand anders), ken jij wat mooie voorbeeldschema's of cut-programma's?

Btw merci voor de snelle reacties al :)
 
Yeps, zoals jij juist zegt.

Damn damn...nog geen 2-3 weken geleden vormden juist de contouren rond de abs zodat ze toch al deeltelijk mooi zichtbaar waren als ik niet teveel had gegeten...Nu is't precies of er weer 2 kg bij is nondedju...

UltraX (of iemand anders), ken jij wat mooie voorbeeldschema's of cut-programma's?

Btw merci voor de snelle reacties al :)

Is voor iedereen verschillend.
 
simpel....vet kwijt raken rond je buik en tegelijkertijd bulken kan niet....

bulken = flink vreten, massa bouwen, met beetje vet opbouw
cutten = heel strak eten, afvallen, maar ook beetje massa inleveren
 
Okee dan is het uitsluitend cutten zonder al te veel verlies van huidige spieren :)

Nu een goed schema in mekaar steken...iemand tips of de richting naar de juist weg (link naar goeie thread over dit of zo?).

Ik kom direct bij, moest ik willen kom ik in 2 weken misschien 5kg en zelfs als ik enorm op mijn voeding let (weinig suikers en vetten) maar ik zou bijna niet elke dag sporten zou'k bij kunnen komen. Momenteel is bovenlijf redelijk sterk, onderkant is wat aan de magere kant door al die spinning 2-5 maanden geleden.
 
gewoon hoog in eiwitten en eten en laag in koolhydraten

veel eten, veel trainen, veel slapen
 
Cut- programma is niks meer dan een aangepast voedingsschemadie bij iedereen anders is. Je zou ideeen kunnen opdoen uit de voedingssectie. Daar staan meer als genoeg cut-schema's en voedingschema's en tips bij het cutten. Daar kun je ideeen op doen van wat wel of niet kan tijdens het cutten.
 
zal erg moeilijk worden. ga gewoon eerst flink cutten
 
Nu is mijn vraag, is het mogelijk om je spieren te vergroten en versterken EN tegelijkertijd nog het resterende vet weg te krijgen rond de buik?

nee (sorry). Om en om kan wel, eerst het een dan het ander. Zou zelfs met korte periodes kunnen, zoals binnen 1 week, maar echt tegelijkertijd is het dan nog steeds niet.

Btw is het ook aan te raden om 75-100g (3x ~30g) whey-shakes binnen te nemen als'k het vet rond de buik wil doen wegkrijgen?

Als je de calorieen op telt bij je inname en je inname zit onder je verbruik dan zal het niet schaden.
 
nee (sorry). Om en om kan wel, eerst het een dan het ander. Zou zelfs met korte periodes kunnen, zoals binnen 1 week, maar echt tegelijkertijd is het dan nog steeds niet.

In de cut zul je ook wel massa kunnen gainen, alleen aanzienlijk minder. Dus echt gainen zoals de TS hoopt zit er niet in.
 
Zoek eens op Intermitent Fasting, is vorm van bulken en toch vet kwijt raken in 1!
 
Hahaha..t'is nu niet dat ik 50kg moet wegkrijgen, nog dat laatse kilo'ken, die laatste 1-2 cm :p Moeilijk moeilijk...rest van het lichaam was al mooi aan't bulken de voorbije maand...maar k'zal toch nog efkes terug moeten
 
^ Btw dat was op Elite's reply.

MacB, rap eens gekeken maar is dit niet totaal tegenstrijdend met wat de meeste BB'ers doen (om de 2-3 uur eten), zo lange pauzes tussen eten? Of zijt ge niet serieus bezig? :)
 
^ Btw dat was op Elite's reply.

MacB, rap eens gekeken maar is dit niet totaal tegenstrijdend met wat de meeste BB'ers doen (om de 2-3 uur eten), zo lange pauzes tussen eten? Of zijt ge niet serieus bezig? :)

ik zeg, ga eens wat onderzoek na doen. ik doe het zelf niet hoor, maar de gast die het "bedacht/naar voren heeft gebracht" heeft er wel super results mee geboekt.

Is ook een topic hier van op dbb, het is een van de extremere oplossingen, maar als je tijd en zin hebt kan je het altijd proberen!
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven