OP
bsmpower
Cool Novice
- Waardering
- 6
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 85kg
- Vetpercentage
- 20%
- Topic Starter
eGym is wat saai, maar ook erg voorspelbaar. Kost relatief weinig tijd omdat ik niet hoef te slepen met gewichten of moet wachten tot een apparaat vrij komt. Kan het nu heel gericht doen in mijn pauze als ik thuis werk bv. Waar ik nu vooral tegenaan loop is mijn gebrek aan kracht in mijn handen. Bv de lat pulldown of seated row. Ik denk dat mijn rug nog wel meer aan kan, maar krijg de grip niet voor elkaar. Ik slip gedurende de oefening wat weg waardoor ik meer met mijn vingers aan het trekken ben dan mijn handen. En voel het ook erg in mijn onderarmen. Ze hebben er van die anti-slip matjes. dat helpt wel iets. Handschoentjes ook geprobeerd maar ook weinig succes. Denk dat ik toch eens moet kijken hoe ik mijn handen (grip kracht) kan trainen.Je bent heel goed bezig!
Op zich is 3x KT en 3x Cardio een prima basis, zeker als je het voor je gezondheid doet. Die Cardio kan ook in de vorm van een goede wandeling, of 1x LISS in de gym, 1x iets met intervallen in de gym en in het weekend iets actiefs: wandelen, fietsen, voetballen, volleyballen, whatever.
Ook denk ik dat op een gegeven moment dat het eGym-rondje eerder een beperkende factor wordt. Dat hangt ook een beetje af van je doelen. Zolang het werkt en je je er goed bij voelt, lekker blijven doen.
Losse gewichten, om het zo maar te noemen, ook sporadisch geprobeerd de afgelopen tijd. Krijg alleen mijn houding vaak niet goed voor elkaar. Krijg pijntjes waar het niet zou moeten (vaak mijn rug). Eerder heeft iemand een rondje met mij meegelopen om te helpen met mijn houding, maar het voelt nog erg onnatuurlijk (iets met kont naar achter, heup naar voren draaien, etc..). Met een eGym kan je weinig fout doen, met losse gewichten heb ik gemerkt van wel. Door het vaker te doen en met wat hulp moet het vast lukken, en zal de progressie mogelijk nog wat groter worden. Een fitness buddy ook, maar die heb ik niet
Laatst bewerkt: