AndroidHealthClinic

vet verbranden gaat steeds langzamer. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dan leg je een briefje, bakje, tasje of andere herinnering bij iets wat je niet vergeet zoals sleutels.

De eerste week vergeet je het misschien de hele week, de tweede week neem je het een paar keer mee, de derde week vergeet je het een paar keer en voor je het weet zithet in je systeem en is het een onderdeel van ke routine.
Het is nooit een kwestie van niet kunnen..
 
Mocht je niet willen koken, dan zou ik je musclemeat aanraden. Ik neem bijvoorbeeld (ja classic) elke dag kip met broccoli en een beetje rijst mee naar het werk. De avond ervoor in een bakje stoppen (zonder pannen dus) en de volgende ochtend in mijn tas stoppen. Dat is bij elkaar 2 minuten werk.

De inhoud is dan:
200gram kip (smaak naar keuze)
200gram broccoli
Rijst 120 gram

Dan zit je rond de 450/500kcal. Kosten zijn 3/4 euro als het niet minder is.

Shake zou ik sowieso vervangen door vast voedsel. Hoe meer je kunt "eten" hoe langer je verzadigt bent en die eiwitten kun je prima uit eten halen. Daarnaast heel veel drinken en af en toe wat koffie. Zo wordt je trek ook een stuk minder.
 
Het is nooit een kwestie van niet kunnen..
Klopt, maar voor sommigen is het lastiger en die hebben wat meer steun, hulp en aanmoediging nodig.

TS komt met allergie en ziekte wel uit een diep gat en dat er al 25kg af is vind ik razend knap.

Al zou hij om te beginnen beter tracken en 1 van zn shakes vervangen door een maaltijd.
 
Klopt, maar voor sommigen is het lastiger en die hebben wat meer steun, hulp en aanmoediging nodig.
Hij is al een eind op weg, nu mag hij best een beetje moeite gaan doen.
Of wil jij misschien zijn brood naar zijn werk brengen als hij te lui is om het zelf te doen?
Zelfde met sporten in het weekend. Hij kan 6 uur fietsen naar de ' dichtbijzijnde' sportschool, 2 uur trainen en 6 uur terug fietsen en alsnog, 2 uur bezig zijn met zijn eten en 8 uur slapen.
Maar je moet wel zelluf willen.
 
Als je zoveel geld aan shakes besteedt.
Kijk dan ook eens bij onze sponsor www.musclemeat.nl
Alles diepgevroren en kant en klaar. In bakje bij elkaar flikkeren op zondag... alles terug de vriezer in en elke dag een bakkie in je tas.
Ipv 1 minuut shaken kan je dit een paar minuten in de magnetron flikkeren op je werk.

Mocht je niet willen koken, dan zou ik je musclemeat aanraden. Ik neem bijvoorbeeld (ja classic) elke dag kip met broccoli en een beetje rijst mee naar het werk. De avond ervoor in een bakje stoppen (zonder pannen dus) en de volgende ochtend in mijn tas stoppen. Dat is bij elkaar 2 minuten werk.

De inhoud is dan:
200gram kip (smaak naar keuze)
200gram broccoli
Rijst 120 gram

Dan zit je rond de 450/500kcal. Kosten zijn 3/4 euro als het niet minder is.

Shake zou ik sowieso vervangen door vast voedsel. Hoe meer je kunt "eten" hoe langer je verzadigt bent en die eiwitten kun je prima uit eten halen. Daarnaast heel veel drinken en af en toe wat koffie. Zo wordt je trek ook een stuk minder.
Voorstel voor musclemeat had ik ook al gedaan.... ;)
TS komt met allergie en ziekte wel uit een diep gat en dat er al 25kg af is vind ik razend knap.
Dat zeg ik ook. 25 kg in 10 maanden vanuit waar hij komt is superknap!

Maar ooit zal je ( Grabak ) weer normaal moeten gaan eten. Of blijf je je hele leven aan de shakes?
Ook met koolhydraten zoals brood, rijst en pasta etc. Kan je prima afvallen. Shakes zijn aanvulling en/of een tijdelijk middel om af te vallen.
Vergeet niet dat er legio diëtisten zijn die dat soort shakes verkopen en er zelf ook aan verdienen. Ik zeg niet dat dat verkeerd is. Maar in jouw geval, mochten jouw diëtisten dit product aanbieden/promoten, is dit geen goede oplossing omdat jij alle fatsoenlijke voeding ermee vervangt.

Zij zetten jou op een kleine 1000 kcal bij jouw lengte en gewicht... dat alleen is al compleet verkeerd.
Maar weten zij ook dat jij dagelijks aan een biertje zit? rekenen zij dat dan ook mee in je voeding?

Zou jij jouw voeding aan iemand anders die in een vergelijkbare situatie zit adviseren? Kijk eens eerlijk naar jezelf. Hou die spiegel eens voor. Is het daadwerkelijk tijd of vergeetachtigheid dat je een ipv een zakje shake met shakebeker in je tas te stoppen bijvoorbeeld een half brood en wat beleg zou vergeten?
 
Hij is al een eind op weg, nu mag hij best een beetje moeite gaan doen.
Of wil jij misschien zijn brood naar zijn werk brengen als hij te lui is om het zelf te doen?
Zelfde met sporten in het weekend. Hij kan 6 uur fietsen naar de ' dichtbijzijnde' sportschool, 2 uur trainen en 6 uur terug fietsen en alsnog, 2 uur bezig zijn met zijn eten en 8 uur slapen.
Maar je moet wel zelluf willen.
Als hij al 4 dagen in de week traint dan is een wandeling, stukje fietsen en wat tijd steken in mealprep in het weekend al een mooie aanvulling.

In de basis ben ik het wel met je eens, maar soms zien mensen het volgende kleine stapje niet of hebben ze daar wat hulp bij nodig.

Wat ik al als een voorbeeld gaf, koppel het aan iets wat je al doet of toch al meeneemt, dat kan iemand die 's morgens moeite heeft om dingen mee te nemen net een beetje helpen.
 
Wat bedoel je hiermee? onderhoud vaker checken? Mijn spieren zijn langzaam aan het groeien en ik word sterker. Wil vooral dat het vetpercentage naar beneden gaat, dat is het eerste doel voor ik vol voor spier formaat ga. Ik ben de overhang van mijn buik nu kwijt als ik sta.
Onderhoud is het aantal kcal dat je verbruikt. Die waarde moet je weten om je voeding op aan te passen, iig een begin te maken. Daarna stuur je bij ahv weekgemiddelde gewicht op de weegschaal. Richt op ca 0,3-0,5kg per week afvallen.
 
Back
Naar boven