XXL Nutrition

Vet verbranden

Bezoekers in dit topic

tonbors

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
10 nov 2002
Berichten
175
Waardering
0
Sinds een paar dagen ben ik bezig met cutten. Ik doe dit voor de eerste keer, daarom zou ik graag wat advies willen hebben. Ik wil proberen om die halve kilo oud vet op mijn buik kwijt te raken. Dat ik hierbij wat spierverlies heb vind ik niet erg. De onderstaande dingen doe ik. Kan iemand mij vertellen of ik iets hieraan moet veranderen? Bedankt alvast.

• Zit dagelijks op de 1800-2000 calorieën. 900 hiervan is koolhydraten, de rest van eiwitten (160 gram). Eet vijf maaltijden per dag. Ben zelf 80 kilo. Moet ik hoger in mijn eiwitten en lager in koolhydraten?
• Train vier keer in de week. Na de training doe ik 30 minuten cardio op lage intensiteit. Moet ik meer cardio doen en op een hogere intensiteit, of is dit al goed wat ik nu doe?
• Neem 3 keer per dag 5 gram glutamine. Neem ook nog steeds 5 gram creatine. Moet ik stoppen met de creatine, gezien dit vocht vasthoud? Maar ik lees ook dat het de spiergroei bevordert en spierafbraak tegengaat.
• Wat is de normale tijdsduur voor cutten?
• Ik heb ook de vetverbrander Xenadrine gekocht. Nu staat daar dat je de eerste week dagelijks twee pillen moet nemen. Een voor het ontbijt en een in de middag. Na die week moet je er vier dagelijks nemen. Is dit niet te veel, kan je die vier pillen niet beter verspreiden over de dag? Zitten hieraan nog negatieve effecten? Voel me wel een stuk fitter, wat me wel bevalt.


Ton
 
Wat voor werk doe je? (laag/hoog energieverbruik gedurende normale dag: kantoorbaan/constructiewerk)

Onder voorbehoud:
* lager kh, hoger eiwitten.
* langer cardio 40-45 minuten
* normale tijdsduur voor cutten: vraag dat aan Espi.
Kortom moeilijk te zeggen, is persoonsgebonden
*aanbevolen dosis op de xenadrine volgen. Mits je geen hartgeschiedenis of andere stoornissen hebt is het een veilig product.
 
je gaat te drastisch te werk; bouw langzaam je carbs af, maar spreidt ut over verscheidene weken. Als je al meteen met zo weinig cal begint, gaat je lichaam zich hier tegen verzetten en gaat het juist alles wat je eet heel fel vasthouden. Probeer je gemidd aantal cal uit te tellen (over bv 3 dagen) en haal hier elke week max 10 % vanaf. Zo kun je op een verantwoorde manier droger en harder komen. Schakel ook over op rijst en bambix en laat volkorenprodukten en zuivel langzaam aan voor wat ze zijn. Alleszins ook hoger met je eiwitten komen!!! Je eet veel te weinig. Probeer je cardio op nuchtere maag te doen en ook hier geldt weer; voer ut geleidelijk op! En; 10gr glutamine NA de training is beter! Er is geen nomale tijdsduur om te cutten, is zoals bestold zegt, persoonsgebonden. Xenadrine (die met of zonder efidrine???) is een goed produkt, maar spreidt je intake en bouw ut ook geleidelijk op, anders krijg je gewenning.

Good luck,

Greetz, Luca
 
Ok de eiwitten zal ik verhogen. De rijst en bambix, kan ik die ook vervangen door brinta, pasta? Dit moeten zeker kleine maaltijden zijn, van 200 gram of zo? Die Xenadrine is van het type RFA-1. Ik werk zelf als it-er, dus verbrandt niet echt veel op de dag. Tot wat voor niveau moet ik uiteindelijk zakken met mijn calorieën?
 
Brinta liever niet (de rijstvlokken van bambix moet je hebben, niet de 5-granen), WITTE pasta is ok!!! Kleine maaltijden idd, stuk of 6-7 per dag en in juiste verhoudingen. Eiwitten opvoeren tot min 200gr per dag. Xenadrine MET efedrine is natuurlijk het doeltreffendst maar sommige mensen zijn hier gevoelig voor dus kijk een beetje uit. Tot hoever je moet zakken hangt natuurlijk van persoon tot persoon af maar probeer alleszins niet onder die 2000cal te duikelen. Je moet natuurlijk wel een beetje normaal kunnen blijven functioneren. Probeer niet te hard te gaan en hou vol; aftrainen is echt de confrontatie met jezelf aangaan, geloof me.

greetz, Luca
 
brinta is niets mis mee, witte pasta liever niet staat altijd hoger op GI. Neem volkoren veel beter!
 
brinta is erg veel KH
 
Originally posted by KaLe
brinta is erg veel KH
En wiite pasta en rijst staan hoog op de II en GI wat veel erger is door de insuline respons.
gewoon weinig carbs eten maar wel uit complexe bronnen.
Groenten, havermout, volkoren brood en pasta ed
 
Hoe zit het met bananen en rauwkost? Wat zou jij doen T i.v.m. creatine, stoppen of gewoon doorgaan?
 
creatine, glutamine gewoon mee doorgaan. Veel mager vlees en vis, bananen en ander fruit er zeker uit!
 
Inderdaad, T heeft gelijk, Brinta is veel beter dan witte pasta. En veel koolhydraten ... tja, dan neem je gewoon weinig brinta, zodat je precies die hoeveelheid KH heb die je wil. Ik eet nu bij mijn avondeten ook de fantastische hoeveelheid van ong 32 g zilvervliesrijst (25 g KH), ik zou het haast kwijtraken in de pan :D
 
Waarom fruit eruit, een appel is toch gezond en weinig calorieën?
 
Volgens mij moet je fruit er nooit uitgooien,omdat dit ook een transport middel is voor je eiwitten.wel moet je het naar je trainen eten,en niet ervoor.
 
Originally posted by lorenzo
Volgens mij moet je fruit er nooit uitgooien,omdat dit ook een transport middel is voor je eiwitten.wel moet je het naar je trainen eten,en niet ervoor.
Ten eerste is fructose een zoetstof die vrij veel glycogeen naar de lever stuurt, je krijgt dus een lage II index en weinig transport van stoffen maar wel een vrij grote opeenstapeling van suikers dus meer omzetting naar vet.

Ten tweede na de trainin gmoet je geen fructose nemen om diezelfde reden en omdat dextrose dan véél beter is.

Fruit is gezond in mate, maar tijdens een functioneel dieet zoals bij bb is het veel effectiever om al dat zoet fruit eruit te mikken, je zal veel effectiever en sneller vet verliezen.
 
Originally posted by tonbors
Waarom fruit eruit, een appel is toch gezond en weinig calorieën?
Een appel kan best, een zure dan. Maar geen grote hoeveelheden zoete en callorie rijke vruchten.
 
Ok ik ga mijn koolhydraten uit, brinta, bruin brood en spaghetti halen. De eiwitten haal ik uit eieren, kogelbiefstuk, kaas, tonijn, kip en kwark. Zit nu op 2100 calorieën, waarvan 700 koolhydraten en de rest uit eiwitten. Ik ben nu een week bezig en ben 3 kilo lichter. Ga vandaag ook beginnen met vier pillen Xenadrine per dag, om de drie uur 1. Cardio doe ik nu vier keer per week na de training, 45 minuten. .Zie wel dat het vet langzaam verdwijnt. Dus het moraal blijft hoog, alleen die cardio haat ik.???
 
tja zonder die cardio zal het toch niet lukken :d maar je moet denken aan hoe je eruit ziet als je volhoudt!!!!
Keep on workin out bro
 
Lees een blad tijdens cardio: de tijd vliegt om en je hebt weer wat geleerd in die tijd.
 
Ik zit te denken om mijn cardio te verhogen naar 6 dagen in de week, of is dit te veel van het goede? Gisteren mijn rug als een beest getraind. Vandaag weer veel pijn op mijn bovenkant trap. Kijk ik in de spiegel, zie ik weer die dikke streamen zitten. Wel vreemd dat ik nog steeds groei, terwijl ik laag in mijn calorieën zit! :D
 
Back
Naar boven