MuscleMeat

Vet verbranden

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Hoe lang doe je er volgens jullie over je vetpercentage met 5% te verlagen.
Ikzelf zou van 17-18% weer naar 12%(misschen wel 10) willen. Spieropbouw vind ik voorlopig ff minder belangrijk. Zou tegen de zomer willen droog staan. Het vet slaat bij mij vooral op in mijn buik.

Nu ben ik sinds gisteren gestopt met 5-6X per dag te eten en probeer 5-6X per week 500 caloriën te verbranden door middel van fietsen en lopen.
Ik train nu met minder zware gewichten een full-body workout (2X per week).

Na de zomer (of misschien al tijdens) zou is het dan de bedoeling weer terug te gaan bulken en de training meer a la bodybuilding en minder cardio aan te vatten.
 
Probeer juist vaker te eten en frequenter te trainen om je metabolisme op te schroeven, ook al doe je je cardio 5-6x per week.
Breng wat meer intensiteit in je training door minder rustpauzes te nemen of soms zelfs te supersetten of dropsetten of een andere manier om je intensiteit te verhogen (bijv abs tussen je sets door doen ipv te rusten).

Breng je calorie inname omlaag en kijk nog eens naar je voedingspatroon waar het betreft eiwit/kh verhouding
 
in mijn voeding was eiwit20%, vet25% en koolhydraten55%. Ik probeer nu in verhouding veel minder vet te eten en ook de koolhydraten omlaag te brengen en meer eiwitten.
Trouwens waar ik me soms vragen bij stel bij die enorme hoeveelheden eiwitten die jullie binnenhalen is of dat ook niet omzet in vet als je overdrijft. Of kan dat niet?
 
Herinner het me niet. Weet je de titel van de thread nog?
 
De eiwitten zijn dan voornamelijk om je spieren te behouden, vet aan zetten met eiwitten zal niet zo snel gebeuren daar zijn de calorien en koolhydrathen voor.
 
Juist, maar als je er nu teveel van neemt en je spieren die niet allemaal kunnen opnemen, dan lijkt het me logisch dat die eiwitten zich ook in vet gaan omzetten.
Ik spreek natuurlijk wel van 3-4 keer het aantal gram van je lichaamsgewicht in kg(of meer)...
Anders zou je toch in theorie zowel spieren kunnen opbouwen als vet verbranden tegelijkertijd als je alleen eiwitshakes zou drinken en een minimum aan koolhydraten en vetten.
Ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd maar zou graag weten wat.
 
Originally posted by Olimantado
Juist, maar als je er nu teveel van neemt en je spieren die niet allemaal kunnen opnemen, dan lijkt het me logisch dat die eiwitten zich ook in vet gaan omzetten.
Ik spreek natuurlijk wel van 3-4 keer het aantal gram van je lichaamsgewicht in kg...
Hoe kan dat dan? Vet slaat niet op als het totaal aantal calorieën onder je bassaal metabolisme blijft.
De energie die je verbruikt kan je lever gycogeen nooit verzadigen dus zal je geen vet opslaan, ook al eet je meer eiwit dan koolhydraten.
Eiwit zet ook niet om in vet, eiwit zet om in glucose wat directe energie voor spieren en hersenen is, als die energie verbruikt word dan kan eiwit nooit in vet veranderen.
 
ok ik snap het. Dus om te cutten heel veel eiwitten. koolhydraten en vet beperken?
 
vooral koolhydraten eigenlijk. Vet moet je beperken als het gaat om verzadigd vet ie. frituren , chips, spek, koekjes ed. onverzadigd vet zou ik niet beperken maar stabiel houden.
Let wel: hoe lager de koolhydraten, hoe lastiger het trainen zal worden, en prettig voelt het zeker niet aan.
Ik zou het dus voor jou niet te extreem doen maar wel zorgen dat je de suikers en harde vetten vermijd, veel groenten, eiwitten, EFA's en complexe granen met veel vezels en natuurlijk voldoende energie verbruiken dat je niet louter vet verbrand door een verminderde cal inname.
 
En is het eigenlijk normaal dat praktisch al mijn vet zich opstapelt op mijn buik? Ik heb daar altijd al veel vet gehad en dacht dat dat van mijn overdadige bierconsumptie was in het verleden, maar nu ik bijna niet meer drink, blijft het probleem vooral mijn buik. Zeker nu ik 3-4 maanden gebulkt heb.
 
Genetisch bepaald lijkt me.
 
IS het dan nog wel mogelijk die plat te krijgen of zou dat tijdverspilling zijn als het genetisch is.
 
Het is mogelijk, maar zal pas aanzienlijk weg gaan als je heel laag in je reserves duikt...
Is idd ook zoals avg zegt deels genetisch.
Bij vrouwen zit dit 'koppig' vet aan de billen , bij mannen de middensectie, het is niet anders...
 
De buik is natuurlijk bij de vrouwen ook een groot probleem, maar dat komt naar boven nadat ze kinderen gebaard hebben.
 
hoeft niet. als je snel begint met oefeningen is het weer goed strak te krijgen.


@Olimantado
het oudste vet gaat het laatste weg zegt men wel, het is zeker mogelijk om het weg te krijgen, het eist alleen veel doorzettingsvermogen en geduld. Maar dan heb je ook wat
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by admin
vooral koolhydraten eigenlijk. Vet moet je beperken als het gaat om verzadigd vet ie. frituren , chips, spek, koekjes ed. onverzadigd vet zou ik niet beperken maar stabiel houden.
Let wel: hoe lager de koolhydraten, hoe lastiger het trainen zal worden, en prettig voelt het zeker niet aan.
Ik zou het dus voor jou niet te extreem doen maar wel zorgen dat je de suikers en harde vetten vermijd, veel groenten, eiwitten, EFA's en complexe granen met veel vezels en natuurlijk voldoende energie verbruiken dat je niet louter vet verbrand door een verminderde cal inname.

Believe me, echt laag in de carbs en dan trainen is een hel, na de eerste borstoef. zat ik er al doorheen, doorbijten, langer rusten, en damn.. na 45 minuten had ik het helemaal gehad, nog 1 triceps oef. eruit geperst en toen me shake genomen zonder dextrose.. nog 1 week dan zou ik me doel gehaald moeten hebben, ga het vrees ik niet redden, dus zal er nog een week of 2 aan vast moeten plakken, maar brrr.... cutten is zuigt.. ik was geen groente liefhebber, maar nu ben ik blij als ik aan me wortelene, broccoli e.d. kan beginnen..
 
Owjah, maak niet de fout die ik maakte, begin niet te laag in je cals, maar bouw het echt rustig af!!! dan blijf je afvallen, ik ben veel te laag begonnen en nu ik bijna niks meer kwijtraak kan ik niet zeggen, cal. inname omlaag want die ligt al laag..

begin rustig af te bouwen en eindig laag, maar niet meteen crashen, want geheid na 2-3 weken is het dan gedaan..

maargoed, je moet toch ontdekken hoe je lichaam reageert en nu weet ik dat ik het in de toekomst anders moet doen..
 
Originally posted by soulreaver


Believe me, echt laag in de carbs en dan trainen is een hel, na de eerste borstoef. zat ik er al doorheen, doorbijten, langer rusten, en damn.. na 45 minuten had ik het helemaal gehad, nog 1 triceps oef. eruit geperst en toen me shake genomen zonder dextrose.. nog 1 week dan zou ik me doel gehaald moeten hebben, ga het vrees ik niet redden, dus zal er nog een week of 2 aan vast moeten plakken, maar brrr.... cutten is zuigt.. ik was geen groente liefhebber, maar nu ben ik blij als ik aan me wortelene, broccoli e.d. kan beginnen..
Haha komt me bekend voor. Zo trainde ik ook toen ik dacht dat laag in je koolhydraten het meest belangrijk was. Is inderdaad geen pretje trainen zonder glycogeen. Is ook heel slecht omdat je nu je ook niet goed kunt trainen= spierverlies. Als je echt laag in je carbs zit moet je zeker aan refeeds gaan denken, anders: kun je niet met de juiste intensiteit trainen + je stofwisseling gaat veel te snel omlaag.
 
hmm, groente. Altijd lekker.

hetzelfde geldt voor na het cutten; langzaam opbouwen, zodat je lichaam er aan kan wennen en niet als een gek de boel als vet-reserve gaat opslaan.
 
Back
Naar boven