Fitness Seller

Vet verlies en spier groei

Bezoekers in dit topic

DonaldM

Novice
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
78kg
Zoals de titel zegt wil ik graag vet verlies en spiergroei hebben. Nou moet ik hier tuurlijk mijn voeding op aanpassen. Dus heb ik mijn macros berekend, maar kom ik bij een probleem :

Ik ben 81kg/174Ibs met 19% lichaamsvet.
Vet gewicht 81/174 x 0.19=16/33, lean gewicht = 81/174 - 16/33= 65kg/141Ibs.
BMR rust = 1949 calorieën, BMR beweging = 3703 calorieën en het gemmidelde is 2826 calorieën.

Eiwit 1.5 x 141Ibs = 211.5 gram x 4cal = 846 calorieën
Vet 0.50 x 141Ibs = 70.5 gram x 9cal = 634.5 calorieën
Koolhydraten overige calorieën 1345.5 calorieën / 4 calorieën = 337 gram

Nou heb ik op internet gezien dat wil je vet verlies hebben je tussen de 100 en 150 gram koolhydraten moet zitten. Terwijl ik met uitgerekende macros op overtollig vet gain zit.

Kloppen mijn gegevens, kan ik zomaar naar de 100 gram koolhydraten gaan en wat moet ik eten zodat ik weinig koolhydraten binnen krijg en wel me vet en eiwitten?

pijl-naar-beneden-naar-beneden--ios-7-interface-symbool_318-34332.jpg

• Like
Waarderingen: imnewhere
Misschien is het handig om je te focussen op één van de twee. Fysiologisch gezien is het (haast) onmogelijk om tegelijkertijd vet te verliezen als spiermassa op te bouwen. Voor vet verlies is namelijk een calorie-tekort nodig, terwijl voor opbouw van spieren een calorie-surplus nodig is. Zoals je ziet kan dat niet tegelijkertijd. Kies een proces waar je jezelf op wilt richten...

Kies voor bulken of cutten. Met jou VP word dat dus cutten en ga rond de 300 Kcal onder je behoefte zitten en kijk hoe dit uitpakt. Als je dit goed doet met de goede voedingsstoffen zou je eventueel nog massa kunnen kweken!

Wat een onvriendelijke reacties zeg. Iemand mag toch een vraag stellen...

Hoe krijg je zo veel koolhydraten binnen, eet je veel brood, of veel pasta? Aardappelen?
Misschien kan je een deel van je koolhydraten vervangen door eiwitrijke voedingmiddelen, zoals kwark of yoghurt. In jouw geval beter volle kwark aangezien je wel je kcal binnen moet krijgen :)
En meer vlees eten in verhouding met aardappelen/rijst/pasta bij je avondmaaltijd zorgt ook voor een lagere inname van koolhydraten!

Wat een onvriendelijke reacties zeg. Iemand mag toch een vraag stellen...

Hoe krijg je zo veel koolhydraten binnen, eet je veel brood, of veel pasta? Aardappelen?
Misschien kan je een deel van je koolhydraten vervangen door eiwitrijke voedingmiddelen, zoals kwark of yoghurt. In jouw geval beter volle kwark aangezien je wel je kcal binnen moet krijgen :)
En meer vlees eten in verhouding met aardappelen/rijst/pasta bij je avondmaaltijd zorgt ook voor een lagere inname van koolhydraten!
Ik eet in me bulk 500+ carbs.. die 337gr van hem vallen mee.
Altijd lachen om jou comments. Voor zo ver ik me kan herinneren zijn jou laatste paar comments allemaal pijlen :roflol:

• Like
Waarderingen: rabotgangster
Ik eet in me bulk 500+ carbs.. die 337gr van hem vallen mee.

Altijd lachen om jou comments. Voor zo ver ik me kan herinneren zijn jou laatste paar comments allemaal pijlen :roflol:

Anders begrijpen ze het niet he, ze kunnen de stickys zo niet zien door het af te lezen dus toon ik het hen nog eens vrijwillig met een mooie afbeelding.
moet vriendelijk blijven in deze samenleving he :D

• Like
Waarderingen: beeldkijker
Verder geen opmerkingen of so just sayin :)

• Like
Waarderingen: beeldkijker
Terug
Naar boven