Fitness Seller

vet verlies (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Waar zijn je groente in je voedingsschema ?
Waar zijn je gezonde vetten ( pindakaas , noten , vette vis ) in je voedingsschema ?

Met rijst kip en kwark ga je t niet winnen hoor
Ok, bij elke maaltijd komt 100g broccoli bij
Vervang 1 maaltijd met zalm en smeer wat pindakaas tusse Mn haver?
Noten mag ik helaas niet eten allergieën enzo.. klinkt beter?
 
Waar zijn je groente in je voedingsschema ?
Waar zijn je gezonde vetten ( pindakaas , noten , vette vis ) in je voedingsschema ?

Met rijst kip en kwark ga je t niet winnen hoor
Ok, bij elke maaltijd komt 100g broccoli bij
Vervang 1 maaltijd met zalm en smeer wat pindakaas tusse Mn haver?
Noten mag ik helaas niet eten allergieën enzo.. klinkt beter?
 
Ok, bij elke maaltijd komt 100g broccoli bij
Vervang 1 maaltijd met zalm en smeer wat pindakaas tusse Mn haver?
Noten mag ik helaas niet eten allergieën enzo.. klinkt beter?

Maar je gaat volgens mij nog steeds niet afvallen op 3800 kcals ookal doe je 45 minute cardio.
 
05:00: 100G haver, 200g blauwebessen 30g whey 525 kcal
07:00: 125g snelkookrijst (bosto) en 250g kip (HELFT) 350 kcal
09:00: (ANDERE HELFT) 350 kcal
12:00: 125g snelkookrijst (bosto) en 250g kip (HELFT) 350 kcal
14:00: cardio 45min
15:00: (ANDERE HELFT) + whey 500 kcal
17:00 125g snelkookrijst (bosto) en 250g kip (HELFT) 350 kcal
17:15: kracht training
19:00: (ANDERE HELFT) + whey 500 kcal
21:00: yoghurt 500g + whey (voor de smaak) 300 kcal

Oftewel je schema is rond de 3200-3300 kcal. Waarschijnlijk neem je bij de eerste maaltijd ook melk erbij en dan zal het eerder rond de 3400-3500 uitkomen. Je caloriebehoefte zal rond de 2800 liggen (BMR X Activiteitsfactor). Oftewel je eet teveel om gewicht en vet te verliezen.

Daarnaast:
1. Belachelijk veel eiwitten, groot deel uit whey wat niet vult maar wel veel kcal levert.
2. Veel te weinig vetten. Terwijl vetten ervoor zorgen dat je langer vol zit van een maaltijd.
3. Je begint al heel vroeg met eten en eet heel frequent. Je traint je lichaam zo om vaak honger te hebben.
---------------------------------

Heb hieronder wat aanpassingen gedaan aan je huidige schema.

05:00: 50G haver, 200ml halfvolle melk 100g blauwebessen 325 kcal
07:00: 100g snelkookrijst (bosto), 150g groenten, 12ml olie en 150g kip (HELFT) 325 kcal
09:00: (ANDERE HELFT) 325 kcal
12:00: 100g snelkookrijst (bosto), 150g groenten, 12ml olie en 150g kip (HELFT) 325 kcal
14:00: cardio 45min
15:00: (ANDERE HELFT) 325 kcal
17:00 30 g whey 125 kcal
17:15: kracht training
19:00: 2x banaan + 30g whey 325 kcal
21:00: volle yoghurt 500g + beetje whey voor de smaak + 25g walnoten 525 kcal

Daarmee zit je qua kcal en EKV een stuk beter. Alsnog zou ik proberen het aantal eetmomenten wat terug te brengen en eventueel wat maaltijden te combineren. Zelf streef ik meestal naar 4 maaltijden (en eventueel wat melk en een banaan na de training). Minder vaak eten zorgt op termijn voor minder vaak honger!!.

Doe dit eens een maand en bekijk het resultaat. Vervolgens kun je op basis hiervan dingen gaan optimaliseren.
 
Oftewel je schema is rond de 3200-3300 kcal. Waarschijnlijk neem je bij de eerste maaltijd ook melk erbij en dan zal het eerder rond de 3400-3500 uitkomen. Je caloriebehoefte zal rond de 2800 liggen (BMR X Activiteitsfactor). Oftewel je eet teveel om gewicht en vet te verliezen.

Daarnaast:
1. Belachelijk veel eiwitten, groot deel uit whey wat niet vult maar wel veel kcal levert.
2. Veel te weinig vetten. Terwijl vetten ervoor zorgen dat je langer vol zit van een maaltijd.
3. Je begint al heel vroeg met eten en eet heel frequent. Je traint je lichaam zo om vaak honger te hebben.
---------------------------------

Heb hieronder wat aanpassingen gedaan aan je huidige schema.

05:00: 50G haver, 200ml halfvolle melk 100g blauwebessen 325 kcal
07:00: 100g snelkookrijst (bosto), 150g groenten, 12ml olie en 150g kip (HELFT) 325 kcal
09:00: (ANDERE HELFT) 325 kcal
12:00: 100g snelkookrijst (bosto), 150g groenten, 12ml olie en 150g kip (HELFT) 325 kcal
14:00: cardio 45min
15:00: (ANDERE HELFT) 325 kcal
17:00 30 g whey 125 kcal
17:15: kracht training
19:00: 2x banaan + 30g whey 325 kcal
21:00: volle yoghurt 500g + beetje whey voor de smaak + 25g walnoten 525 kcal

Daarmee zit je qua kcal en EKV een stuk beter. Alsnog zou ik proberen het aantal eetmomenten wat terug te brengen en eventueel wat maaltijden te combineren. Zelf streef ik meestal naar 4 maaltijden (en eventueel wat melk en een banaan na de training). Minder vaak eten zorgt op termijn voor minder vaak honger!!.

Doe dit eens een maand en bekijk het resultaat. Vervolgens kun je op basis hiervan dingen gaan optimaliseren.

WOW! sprakeloos, de halfvolle melk kan ik vervangen door soja melk?
ik had altijd schrik om teveel vetten te eten, dacht dat hoe minder vet je eet hoe beter.
had net een pot pinda kaas gekocht voor bij de haver.
en de rede dat ik whey gebruik bij de haver is puur voor de smaak, alternatief voor wat smaak toe te voegen?
morgen eens naar de winkel gaan en 150g groenten, kan ik bv gewoon broccoli pakken?

macro's:
kcal 2.767
koolhy:311g (46%)
eiwitten:194g (29%)
vetten:75g (25%)
 
Laatst bewerkt:
voor smaak bij havermout: cacao, kaneel, koekkruiden, fruit, honing, wat nootjes, pindakaas, appel/rozijnen en dan avond ervoor klaarmaken (overnight oats).

Groente gewoon varieren.
 
voor smaak bij havermout: cacao, kaneel, koekkruiden, fruit, honing, wat nootjes, pindakaas, appel/rozijnen en dan avond ervoor klaarmaken (overnight oats).

Groente gewoon varieren.

als ik de avond ervoor de haver maak heb ik gewoon een dikke brei de volgende ochtend xd
 
als ik de avond ervoor de haver maak heb ik gewoon een dikke brei de volgende ochtend xd

Ik maak het klaar maar dan zonder de melk. die doe ik er pas sochtends bij.
 
wat zijn de voordelen dan als ik ze de avond ervoor maak?
Trekt de smaak van de rozijnen en het fruit er goed in.
Je zocht toch smaakmakers voor je havermout?
 
waarom doet iedereen precies of het is hard werk is toch zo klaar gemaakt?

ik moet er uit om 5u. voor mij is smorgens zelfs 5 minuten vroeger opstaan er te veel aan.
 
Trekt de smaak van de rozijnen en het fruit er goed in.
Je zocht toch smaakmakers voor je havermout?
ieuw rozijnen :(
meer als de helft van het fruit op deze aarde mag ik niet eten allergie :/
kaneel heb ik wel en is blijkbaar ook nog eens goed voor glucose of vergis ik me?
 
ik moet er uit om 5u. voor mij is smorgens zelfs 5 minuten vroeger opstaan er te veel aan.
ik sta meestal op om 4:50 en dan kan ik nog snel even die haver maken en binnen spelen ;)
 
ik sta meestal op om 4:50 en dan kan ik nog snel even die haver maken en binnen spelen ;)

Jij liever dan ik. Moet ten laatste om 5u30 op de fiets zitten alles ligt al klaar in chronologische volgorde :)
 
Back
Naar boven