MuscleMeat

Vet verliezen (droogtrainen/cut)

Bezoekers in dit topic

ImZlatan

Cool Novice
Lid geworden
1 aug 2016
Berichten
202
Waardering
10
Lengte
1m80
Massa
83kg
Hoi allemaal,

Na een stevige bulk ben ik sinds 1 januari aan het droogtrainen/cutten/eten onder onderhoud. Daarbij heb ik mij altijd om de paar dagen (soms elke dag, soms ff niet) gewogen en altijd bijgehouden. Ik probeerde altijd onder dezelfde omstandigheden te wegen: ik deed het ALTIJD na het opstaan en direct na de eerste plasplauze met DEZELFDE hoeveelheid kleding (1 ondergoed, daar slaap ik alleen mee.. weet je dat ook weer). Natuurlijk verschillen de gewichten en schommelt het, er spelen zo veel andere factoren een rol. Maar dat maakt even niet uit nu. Dit is sinds januari tot vandaag:


5/1: 83.3 kg
6/1: 83.2 kg
9/1: 83.1 kg
11/1: 83 kg
13/1: 82.7 kg
15/1: 82.2 kg
18/1: 82.8 kg
19/1: 82.5 kg
20/1: 82.7 kg
21/1: 82.0 kg
25/1: 81.2 kg
31/1: 81.8 kg
1/2: 82.4 kg
2/2: 80.6 kg
6/2: 81.0 kg
9/2: 80 kg

Zoals ik zei, het schommelt nogal en is altijd anders, maar PUUR op de lange termijn kijkend heb ik dus 3 kg aan lichaamsgewicht verloren in ongeveer een maand, iets meer.
Wat betreft de grote compound oefeningen ben ik op elke compound iets sterker geworden, maar niet heel veel. Ik heb dus NIKS verloren, zelfs iets meer kg kunnen toevoegen despite dat ik minder begon te wegen.

Nu vraag ik me af, is die 3 kg dan alleen puur vet? Ik wil overigens nog even doorcutten (tot maart) om nog wat meer vet te verliezen.
 
Dat je sterker wordt op bepaalde lifts betekent niet dat je per definitie geen spier kunt hebben verloren hè. Die 3kg is dus waarschijnlijk vet, water en wat spiermassa.
 
als ik cut ben ik gelijk van slag omdat ik dan aan het krimpen ben en dat bevalt me niet....
 
Dat je sterker wordt op bepaalde lifts betekent niet dat je per definitie geen spier kunt hebben verloren hè. Die 3kg is dus waarschijnlijk vet, water en wat spiermassa.
Maar hoe til je die extra gewichten dan?
 
Maar hoe til je die extra gewichten dan?
Da's vrij complex :p, maar d'r komt meer bij het verschuiven van gewichten kijken dan puur spiermassa. Google d'r eens op zou ik zeggen.
 
Dat je sterker wordt op bepaalde lifts betekent niet dat je per definitie geen spier kunt hebben verloren hè. Die 3kg is dus waarschijnlijk vet, water en wat spiermassa.

Waarom ga je ervan uit dat er ook spiermassa bij zit?
 
Waarom ga je ervan uit dat er ook spiermassa bij zit?
Gemakshalve eigenlijk, ik zeg niet dat hij 'n kilo spier kwijt is, maar d'r zal allicht wat bij zitten, of je moet wel heel deftig cutten. De enige (?) manier om 't echt goed zeker te weten is voor en na de cut dezelfde accurate bf scan te doen, zo is 't alleen maar giswerk.
 
ik ga binnenkort ook beginnen met cutten maar ik zal in de toekomst zoizo nooit meer doen zonder aas ben van plan met test e tren e clenbuterol te cutten.
 
Gemakshalve eigenlijk, ik zeg niet dat hij 'n kilo spier kwijt is, maar d'r zal allicht wat bij zitten, of je moet wel heel deftig cutten. De enige (?) manier om 't echt goed zeker te weten is voor en na de cut dezelfde accurate bf scan te doen, zo is 't alleen maar giswerk.

eens!

alleen zou ik er niet te snel vanuit gaan dat er spiermassa verloren is gegaan, wie weet heeft ts wel een hoog vetpercentage wat zijn deficit prima op kan vangen, misschien heeft hij zelfs wel spiermassa gewonnen! maar zoals je zei, dit is alleen maar gissen :)
 
ik ga binnenkort ook beginnen met cutten maar ik zal in de toekomst zoizo nooit meer doen zonder aas ben van plan met test e tren e clenbuterol te cutten.

Aan de hand van je uitspraak mbt aas ga ik ervan uit dat je aardig wat vvm hebt ingeleverd tijdens het cutten?
Hoe zag je voeding eruit tijdens het cutten, en wat deed je aan cardio?
 
ik had gecut gelijk na mijn kuur en dat was niet zo slim, het ging veelste snel veelste laag in kcal en zeker geestelijk was het zwaar dat het allemaal zo snel ging....
 
8/9kilo afgevallen in 2 maanden en het leek alsof alleen maar spier weg was ....
 
8/9kilo afgevallen in 2 maanden en het leek alsof alleen maar spier weg was ....
Hoe zat het met je compounds, ben je daar gewicht verloren? 8/9 kilo in 8 weken is ongeveer 1 kilo per week, te snel inderdaad
 
ja ook veel vocht maar ik ging gelijk van een test e tren e naar clenbuterol dat is niet zo slim....
 
eens!

alleen zou ik er niet te snel vanuit gaan dat er spiermassa verloren is gegaan, wie weet heeft ts wel een hoog vetpercentage wat zijn deficit prima op kan vangen, misschien heeft hij zelfs wel spiermassa gewonnen! maar zoals je zei, dit is alleen maar gissen :)
Ah daar heb je gelijk in ja.

ja ook veel vocht maar ik ging gelijk van een test e tren e naar clenbuterol dat is niet zo slim....
Clenbuterol lijkt soms musclesparing te zijn, maar ik weet niet of dat honderd procent is bevestigd. Heb je nagekuurd of cruise je na die kuur? Als je beide niet hebt gedaan kan dat, helemaal icm een deficit, idd wat spier gaan kosten ja.
 
nagekuurd man ben op dit moment 2e week van nakuur zal dit keer niet gelijk cutten even een pauze van 1maand dan gelijk test tren met clen.
 
Ik ben gewoon naturel
 
voor hoelang ;p
 
nagekuurd man ben op dit moment 2e week van nakuur zal dit keer niet gelijk cutten even een pauze van 1maand dan gelijk test tren met clen.

inderdaad geen goede keus geweest, maar dan weet je dat ook meteen voor de volgende keer!

wat is eigenlijk de achterliggende gedachte van je huidige aanpak, als ik het goed lees dan ga je een maand na je nakuur weer on?
had je dan niet beter even kunnen cruisen?
 
Back
Naar boven