XXL Nutrition

Vet verliezen en gainen tegelijkertijd

Bezoekers in dit topic

Edwin344

Novice
Lid geworden
24 jul 2017
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
89kg
Vetpercentage
16%
Heey jongens!

Ik heb een vraag waar ik nergens op internet een antwoord op kan vinden.

Ik wil de komende 2 maand genieten van een strakke body (lager vetpercentage), maar tegelijkertijd wil ik groeien (in spiermassa). Is dit mogelijk?

Ik zie alleen maar artikelen over of afvallen (cutten) of aankomen (gainen). Is er geen combi mogelijk tussen deze twee? Ik ga over een aantal weken op vakantie en wil hier naartoe trainen.

Als ik veel ga trainen en tegelijkertijd zorg voor een goede vochtbalans en veel eiwitten inneem dan moet dat toch mogelijk zijn? Als ik daarnaast amper vetten binnen krijg en weinig koolydraten?.

Spieren groeien met name door eiwitten, als ik deze voldoende inneem en de rest minder dan zou ik toch moeten kunnen blijven groeien en ook zakken in mijn vetpercentage?

Ik zie uit naar jullie reacties! ^^
 
nee niet mogelijk.
 
nee niet mogelijk.

Waar baseer je dat op dan. Als je logisch nadenkt zou dat moeten kunnen. Minder vet en koolydraten is een afname daarvan. Meer eiwitten: voor de benodigde spiermassa.
 
Waar baseer je dat op dan. Als je logisch nadenkt zou dat moeten kunnen. Minder vet en koolydraten is een afname daarvan. Meer eiwitten: voor de benodigde spiermassa.

Onzin, meer kcal dan je onderhoud is aankomen, minder kcal dan je onderhoud is afvallen. Alleen echte beginners kunnen wat spiermassa winnen en vet verliezen.
 
Onzin, meer kcal dan je onderhoud is aankomen, minder kcal dan je onderhoud is afvallen. Alleen echte beginners kunnen wat spiermassa winnen en vet verliezen.
Jaa dat klopt, maar ik kom dan wel aan in spiermassa? Aangezien ik kapot veel eiwitten eet.
 
Met genoeg gh,aas,slin is het te doen.
 
Wat denk je op te bouwen in 2 maand tijd?

Onder onderhoud eten is afvallen ,boven onderhoud eten is bijkomen. Weinig te maken met veel of weinig eiwit of vet eten. Hoeveelheid kcals zijn belangrijker.
 
Waar baseer je dat op dan. Als je logisch nadenkt zou dat moeten kunnen. Minder vet en koolydraten is een afname daarvan. Meer eiwitten: voor de benodigde spiermassa.

Neen. Denk dat jij je wat meer moet inlezen over voeding.
 
Met genoeg gh,aas,slin is het te doen.

Zonder GH en zonder Slin ook.. Zelfs met een klein beetje AAS lukt het als beginner nog vrij gemakkelijk om te recompen. Als natty wordt het ander verhaal, maar dan is het nog steeds niet onmogelijk.
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Zonder GH en zonder Slin ook.. Zelfs met een klein beetje AAS lukt het als beginner nog vrij gemakkelijk om te recompen. Als natty wordt het ander verhaal, maar dan is het nog steeds niet onmogelijk.

Op 2 maand?
 
Ga dieeten, eet genoeg eiwit (2-2.5gr per kilo lichaamsgewicht) en draai hierbij een goed beginnersschema en je zult in die twee maanden vet verliezen en een klein beetje spier gainen.
 

Ik zou niet weten waarom niet? Ik ben zelf ook geen echte bulker/cutter maar recomp liever en bouw het liefst slow en steady. Een recomp van mezelf is doorgaans ook 8-12 weken naar gelang mijn VP en wensen op dat moment.
 
Ik zou niet weten waarom niet? Ik ben zelf ook geen echte bulker/cutter maar recomp liever en bouw het liefst slow en steady. Een recomp van mezelf is doorgaans ook 8-12 weken naar gelang mijn VP en wensen op dat moment.

vet verliezen als natty op 2 maand ja ,maar ik denk dat TS wel wat meer verwacht. Op 2 maanden ga je als natty niet al te veel spieren bijkomen.
 
vet verliezen als natty op 2 maand ja ,maar ik denk dat TS wel wat meer verwacht. Op 2 maanden ga je als natty niet al te veel spieren bijkomen.

TS heeft zijn beginnergains nog tegoed. (uit zijn post maak ik op dat hij waarschijnlijk nog nooit een stuk ijzer heeft vastgehouden).
 
TS heeft zijn beginnergains nog tegoed. (uit zijn post maak ik op dat hij waarschijnlijk nog nooit een stuk ijzer heeft vastgehouden).

Dan gaat het wat sneller gaan ja. Maar 2 maand is zeer kort.

En als hij nog nooit een ijzer heft vastgehad verlopen de trainingen de eerste maanden mss ook niet vlotjes. En dat kan nadelig zijn.

Had ik toch voor toen ik pas begon. Wist van niks moest het allemaal maar zelf uitzoeken. Er was toen nog wel geen internet om aan informatie te raken.
 
Back
Naar boven