XXL Nutrition

Vet verliezen en spieren strakker krijgen.

Bezoekers in dit topic

Hush

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
23 mei 2007
Berichten
41
Waardering
0
Hoi allemaal,

Dit is mijn eerste berichtje op jullie forum. Ik vroeg me af of jullie me kunnen helpen met het volgende probleempje.

Ik Heb nogal een druk werk (lange dagen) waardoor ik slechts 2 maal per week ga trainen in de sportschool. In het begin deed ik enkel cardiotraining maar nu zou ik ook graag iets strakker worden. Let op! Het is niet de bedoeling dat ik een echte spierbundel ga worden.

Mijn probleem is dus het volgende. Kan ik het vet (nu nog enkel rond mijn borst en buik,...benen en armen zijn "vetvrij") kwijtraken zonder mijn doel om toch een beetje extra spieren bij te kweken om zeep te helpen? Ik probeer gezond te eten en niet teveel. Misschien even een voorbeeld qua eten:

8.00u een kommetje muesli met magere melk en een glas fruitsap
10.00u een kiwi en een handje vol noten (mix)
13.00u een bakje kerstomaatjes, 4 sneetjes volkorenbrood met kippewit.
16.00u een beetje alpro soja pudding en een alpro soja drankje
19.00u een broodje met gerookte zalm en een halve komkommer.
22.00u twee rijstpapjes

Op donderdag train ik bijna alle spiergroepen "boven de gordel" (ongeveer 2 verschillende oefeningen per spiergroep, 3 sets van een 15tal herhalingen) + doe ik een half uurtje cardio (op zo een cross trainer toestel).

Op zaterdag doe ik de rugspieren en alles "onder de gordel" + ook nog een half uurtje cardio. De cardio doe ik trouwens altijd voor de spiertraining.

Ben ik goed bezig of niet? Ik heb al eens dat artikel over cutten gelezen maar dat lijkt me nogal een ingewikkelde bedoening. Kan ik op deze manier vermageren en toch mijn spieren niet teveel doen inboeten?
 
je voedingsschema lijkt me een beetje weinig.
kun je de berekening er eens bijzetten?
 
Idem ivm je voeding, en als je wil cutten dan moet je je cardio NA je training doen, ofwel smorges als je opstaat, direct na het innemen van eiwitshakeje

En je gaat een keuze moeten maken. Ofwel gaje eerst proberen dat vet kwijt te raken, en moet je onder je onderhoud gaan eten, daar boet je wel een klein beetje spiermassa voor in (veel eiwitten eten om dit een beetje tegen te gaan),
Ofwel vreet je boven je onderhoud en kom je aan in gewicht en spieren (nu niet naar de McDo gaan lopen eh...ik bedoel gezond veel eten)
 
Ik meet 1.80m en weeg momenteel 88kilo

8.00u een kommetje muesli met magere melk en een glas fruitsap (400kcal)
10.00u een kiwi en een handje vol noten (mix) (200kcal)
13.00u een bakje kerstomaatjes, 4 sneetjes volkorenbrood met kippewit. (500kcal)
16.00u een beetje alpro soja pudding en een alpro soja drankje (300kcal)
19.00u een broodje met gerookte zalm en een halve komkommer. (500kcal)
22.00u twee rijstpapjes (200kcal)

= ongeveer 2100kcal denk ik

Als afvallen en spiermassa winnen niet samen kunnen,... moet ik dan om eerst wat af te vallen enkel cardio beginnen doen of mag ik nog steeds verder werken aan mijn KT?

Alvast bedankt
 
Ja krachttraining moet je er juist bijdoen om het verlies van spiermassa zoveel mogelijk tegen te gaan. Daarnaast verbrand je met krachttraining ook flink wat calorieen.
 
met een zeer goed voedingsschema is het zeker mogelijk een tijd vet te verliezen en spiermassa op te bouwen.

maar om zon niveau van voeding te halen heb je toch wel veel kennis nodig of een begeleider

1 doel kiezen werkt beter.

kies dus voor langzaam vet verliezen en dan kan het zijn dat je nog wat vvm wint, maar ga hier niet vanuit want dat kan demotivern alshet niet gebeurt.
 
Ik meet 1.80m en weeg momenteel 88kilo

8.00u een kommetje muesli met magere melk en een glas fruitsap (400kcal)
10.00u een kiwi en een handje vol noten (mix) (200kcal)
13.00u een bakje kerstomaatjes, 4 sneetjes volkorenbrood met kippewit. (500kcal)
16.00u een beetje alpro soja pudding en een alpro soja drankje (300kcal)
19.00u een broodje met gerookte zalm en een halve komkommer. (500kcal)
22.00u twee rijstpapjes (200kcal)

= ongeveer 2100kcal denk ik

Als afvallen en spiermassa winnen niet samen kunnen,... moet ik dan om eerst wat af te vallen enkel cardio beginnen doen of mag ik nog steeds verder werken aan mijn KT?

Alvast bedankt

Zelfs ik eet meer!:eek:
( wat heb jij met verkleinwoordjes..?? )
qua eten kan ik je niet helpen ..helaas... maar succes!
 
Op donderdag train ik bijna alle spiergroepen "boven de gordel" (ongeveer 2 verschillende oefeningen per spiergroep, 3 sets van een 15tal herhalingen) + doe ik een half uurtje cardio (op zo een cross trainer toestel).

Op zaterdag doe ik de rugspieren en alles "onder de gordel" + ook nog een half uurtje cardio. De cardio doe ik trouwens altijd voor de spiertraining.

Afvaltraining en krachttraining in één sessie werken elkaar tegen. Volgens mij kan je beter een sessie helemaal KT doen, anderhalf uur, en 1 sessie Afvaltraining (1 uur) en wat los grut zoals buikspieren, lage rug en kuiten.

Dan heb je van beide meer resultaat en je verbrandt in het totaal meer energie.
 
hoeft niet perse hoor! ik doe elke dag KT en elke dag cardio en mijn vet% daalt en mijn spiermassa groeit ..
wel heeeeeeel langzaam.. maar toch!

edit: ik word dan ook begeleid door Anja ... vandaar de resultaten
 
alsof vvm gainen en vet verliezen zo moeilijk is ;) je moet gewoon weten waar je mee bezig bent en hoe je lichaam reageert op bepaalde voedingsstoffen.
 
hoeft niet perse hoor! ik doe elke dag KT en elke dag cardio en mijn vet% daalt en mijn spiermassa groeit ..
wel heeeeeeel langzaam.. maar toch!

Kan je nagaan wat je zou kunnen bereiken als je meer hersteltijd (=groeitijd) voor de KT neemt en de afvaltraining apart (en dan langer en intensiever) zou doen.
Maar goed, als je tevreden bent ... houwen zo.
 
Kan je nagaan wat je zou kunnen bereiken als je meer hersteltijd (=groeitijd) voor de KT neemt en de afvaltraining apart (en dan langer en intensiever) zou doen.
Maar goed, als je tevreden bent ... houwen zo.

in mijn ogen gaat het langzaam he... :D
eigenlijk ga ik gewoon goed vooruit..
 
alsof vvm gainen en vet verliezen zo moeilijk is ;) je moet gewoon weten waar je mee bezig bent en hoe je lichaam reageert op bepaalde voedingsstoffen.
denk jij van niet dan ? ;)
 
zat mensen die het dagelijks doen, in m'n cut heb ik ook redelijk wat vvm gegained, dus ja ik denk dat het niet moeilijk is.
 
zat mensen die het dagelijks doen, in m'n cut heb ik ook redelijk wat vvm gegained, dus ja ik denk dat het niet moeilijk is.

is je ok wel aan te zien op je nieuwe pic ;)
 
zat mensen die het dagelijks doen, in m'n cut heb ik ook redelijk wat vvm gegained, dus ja ik denk dat het niet moeilijk is.

Als je op 8% (?) stond, en nu nog steeds staat waar in het verhaal heb je moeten cutten dan?

En van hoeveel % naar hoeveel %.

Neemt niet weg dat je erg goede gains hebt gemaakt :thumbup:
 
Als je op 8% (?) stond, en nu nog steeds staat waar in het verhaal heb je moeten cutten dan?

En van hoeveel % naar hoeveel %.

Neemt niet weg dat je erg goede gains hebt gemaakt :thumbup:
check m'n gallery maar, op een gegeven moment stond ik toch zeker wel op de 12 a 14% (huidplooimeter gaf 10.5 aan, nu zo'n 3, ja ik weet het dat ding geeft het te laag aan, maar ik gebruik em om progressie te zien) toen ben ik gaan cutten.

eigenlijk heb ik in mijn cut pas een beetje verstand van voeding gekregen en hoe het werkt voor mij en hoe ik steeds mijn voeding aan moet passen.
 
Afvaltraining en krachttraining in één sessie werken elkaar tegen. Volgens mij kan je beter een sessie helemaal KT doen, anderhalf uur, en 1 sessie Afvaltraining (1 uur) en wat los grut zoals buikspieren, lage rug en kuiten.

Dan heb je van beide meer resultaat en je verbrandt in het totaal meer energie.
???
 
Back
Naar boven